I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lägga till blockeringscookie i webbläsaren, hur gör jag ?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-03-16 01:15

Lägga till blockeringscookie i webbläsaren, hur gör jag ?

Tjenare !

Har en fråga jag inte kan lura ut svaret på. Har en fotoblogg på www.blogspot.com. Det finns en statistik funktion på blogspot som gör att man kan kika hur många som kollar in ens bilder, var de är ifrån för länder och så vidare. Nu är grejen att eftersom jag jobbar mycket med bloggen så registreras också mina egna besök från min dator. Dock finns det en inställningsmöjlighet som gör att mina egna besök inte reggas. För att kunna ställa in det måste jag göra detta.

("Du kan ange att dina egna sidvisningar inte ska inkluderas i statistiken i Blogger. I så fall måste en blockeringscookie läggas till i webbläsaren. Om du använder flera webbläsare öppnar du samtliga och ställer in detta.

Din nuvarande webbläsare är MSIE 8.0")

Så min fråga till det dator/it kunniga folket på whoa från en datorhandikappad är alltså. Var kan jag ställa in detta någonstans i min webläsare. Jag har internet exporer. Har kikat runt under flikarna sida-säkerhet och verktyg men jag har gått bet.

Så vet någon får personen gärna hojta till.
Tack på förhand !

MVH
Marc