I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spela låtar i rätt ordning ifrån en mapp

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-06-11 11:10

Spela låtar i rätt ordning ifrån en mapp

Hur kan jag ändra att Windows Media Player ska spela låtar jag har i en mapp i en viss ordning?

Exempel: Jag har olika låtar med en artist i en mapp, jag har sorterat låtarna så att jag har exempelvis spår 1 till 5 först, alltså filnamnet är exempelvis: 01 Jay-Z The Rulers Bac. Sen har jag några andra låtar som jag bara har sparat som exempelvis: Jay-Z - Encore.

Men trycker jag spela alla så kan Media player börja på Encore, jag vill att den ska spela så som jag har sorterat filerna i mappen. Nu måste jag markera alla filer och högerklicka på första filen och välja lägg till i media player listan.

2011-06-11 11:24
kanske har med namnet å¨låten att göra, och inte filnamnet? vad är det för namn som visas i spellistan? är det så så är det ju bara byta namnet (högerklicka på filen å välje egenskaper)

har dock ingen anning alls :P

//Yde - berätta hur du löser de!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-06-22 22:06
Jomen har märkt nu att låtarna spelas efter filnamnen.
Jag har en mapp med låtar från Joe, och den börjar med att spela
01 All The Things (Your Man Won't Do)
Sedan spelar den: 01 Let's Stay Home Tonight

Men jag har sorterat låtarna i mappen så att den spelar
01 Let's Stay Home Tonight och därefter 02 Better Days,
sedan har jag 03 och 04 ifrån albumet Better Days, därefter så ska den börja med
01 All The Things (Your Man Won't Do) ifrån albumet All That I Am och sedan 4låtar till ifrån det albumet.

Nu hoppar den bara runt mellan de två albumet så det blir 01 och 01, 02 och 02 osv.
Isf är väl det enda sättet att jag får liksom bygga ett eget album och sätta dit siffror så som jag vill att den ska spela låtarna