I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

'Who to follow' på twitter

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-08-19 01:25

'Who to follow' på twitter

Någon som har bra koll på hur förslagen räknas ut?

Då menar jag inte de uppenbara, dvs att "om många personer som du följer i sin tur följer NN, föreslår twitter att du också skall följa NN".

Nej då, idag har jag fått två förslag, som förvisso är helt relevanta, men där jag inte för mitt liv kan begripa hur twitter har kommit fram till att föreslå just dem.

Den ena är en släkting, 65+, som inte ens har twittrat än (verkligen bara skaffat kontot). Den andra är en snubbe jag varit i kontakt med genom en organisation för många år sedan.

Min twitter är i princip helt anonym, ett fåtal känner till vem jag är. Jag följer ingen släkting, ej heller snubben eller någon annan från organisationen. Ingen av dem följer mig och mitt twittrande har inte heller något med ovanstående att göra. Mitt twitterkonto är inte sammankopplat med någon annat konto. Vill gärna veta så exakt som möjligt hur detta gått till. Någon?