Hör inte acapellan när jag lyssnar med hörlurar?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Hör inte acapellan när jag lyssnar med hörlurar?

Skulle behöva lite hjälp. Om jag lyssnar på musik på mobilen med mina hörlurar så hörs det perfekt men när jag ska lyssna på datorn så hör jag bara beatet. Om jag kollar på film på datorn med hörlurar så hör jag bara bakgrundsmusiken och annat ljud som de har lagt på i efterhand, typ applåder.

Ljudet är perfekt på datorn om jag lyssnar med de inbyggda högatalarna.

What's up?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Någon som vet hur man stänger av surround soundet på datorn? Windows..
Vad har du för mobil? Vissa lurar (iPhone,Xperia S) har sina special 3,5 kukar. Vilket gör att det låter penis om du använder dessa i andra maskiner med standard 3,5 fitta.

Byt lurar och kör hårt mannen!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
HTC Sensation XE.

Jag har Beats by Dre hörlurar och de har jag använt till både mobilen och datorn i ett par veckor nu och det har fungerat hur bra som helst. Jag ändrade nu "balansen" så att ljudet bara ska spelas i vänster högtalare/hörlur och då får jag ljud i både vänster och höger högtalare/hörlurar konstigt nog men ljudet är fortfarande inte felfritt som det var innan. Men men, nu hör jag ju även acapellan om jag lyssnar på en låt men ljudet i FL Studio har försvunnit helt?

Jag använder ASIO4ALL och det kanske kan vara det som flippar? Det har fungerat utan problem tidigare och jag har inte (medvetet) ändrat några inställningar.