I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med mailutskick

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Graffare

2012-09-20 19:40

Problem med mailutskick

Ska göra ett större utskick i Outlook 2011 för Mac. Har skapat en kontaktgrupp med ett 50-tal adresser men när jag ska skicka iväg står den och tuggar ett tag innan jag får meddelandet:

5.1.3 Bad recipient address syntax

Vad kan detta bero på? Har googlat lite utan att hitta något vettigt svar.

My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2012-09-24 16:25
Vad för typ av konto har du upplagt, pop, imap, exchange osv?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Graffare

2012-09-26 00:07
POP-konto, ligger på Surftown. Ett tips jag fick var att kolla att alla adresser var korrekta och inte innehöll några konstiga tecken, vilket jag gjort och så var inte fallet.
-Jus Allah
Rappare

2012-10-01 17:29
http://www.hostingtutorials.ph/knowledgebase/emailtutorials/emailtroubleshoot/501

kan inte länkar från luren.. Google is your friend!
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Graffare

2012-10-01 20:51
Tackar, jag löste det genom att skicka ut mailen några i taget... tog ett tag men nu är det gjort! Ska försöka styra upp en smidigare lösning för större utskick i framtiden, men jag vill hålla kostnaderna nere.
-Jus Allah

2012-11-05 20:41
Tänk på att om det är massutskick i marknadsföringsyfte så måste man ha med en länk för att kunna "avprenumerera" eller "hantera prenumeration" enl. marknadsföringslagen. Det kan man inte göra om man skickar direkt från outlook, man måste använda sig av ett utskickssystem. Det är dessutom sjukt mycket bättre för dig som avsändare att använda ett utskickssystem då du får statistik på hur många som öppnat brevet, och hur många som klickat på länkar i brevet etc. Utan den infon så kan du ju aldrig veta om dina utskick ger någon effekt - > men detta massutskick kanske skulle användas i helt annats syfte?

Kolla in exempelvis mailchimp.com för ett gratis verktyg.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!