I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med hörlurar + Iphone

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Moderator

2012-12-10 23:01

Problem med hörlurar + Iphone

Hej Whoa!

Jag har problem med att få ljud i den högra luren när jag kopplar dem till telefonen. De funkar utmärkt i datorn, men i telefonen dör ena sidan.

Någon som vet vad det är för problem och hur jag fixar det?

Tack!

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-01-25 22:42
testa att ta en tops/topp (vad man nu kallar dom där sakerna med bomull på).Ta bort lite bomull
ta extremt lite vatten på
och stoppa ner och gör rent hörlurs ingången.

ev kolla inställningarna på telefon. Inställningar/allmänt/hjälpmedel(scrolla ner)
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Moderator

2013-02-02 20:47
Tack för tipset.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2013-03-04 19:56
En annan orsak till detta kan vara att fickludd har kommit ner i hörlurskontakten. Detta kan lätt åtgärdas genom att ta en nål och köra ner den i hörlurskontakten för att sedan dra nålens spets från botten och upp släpandes på sidan av kontaktens insida. på så sätt kan du "fiska" upp dammet i bitten. Hoppas det var en tillräcklig beskrivning :D
Niceness!