I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det är kört för min del... [iPhone hjälp!!]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2012-12-16 02:13

Det är kört för min del... [iPhone hjälp!!]

Min mamma har köpt en begagnad olåst iphone 4 och bad mig göra den redo att användas tills imorgon, eller åtminstone tills på måndag då hon väntar flera viktiga samtal.
Så det första jag gör är att klippa ner det gamla sim-kortet så att det ska passa iphonen. Resultatet blir perfekt.
MEN, när jag startar mobilen så visar skärmen att ja ska ansluta till itunes eller ringa 112. Så jag googlar och det verkar som att jag måste aktivera mobilen. Men när jag ansluter till itunes så får jag bara meddelandet: THE SIM CARD INSERTED IN THIS IPHONE DOES NOT APPEAR TO BE SUPPORTED.

Men mobilen ska ju vara olåst! Så hur kommer jag runt det här? Har försökt uppdatera mobilen men det går heller inte så bra. Någon som har tips??

Annars hur kan jag få sim-kortet att funka med gamla vanliga mobilen igen? Det är det jag mest är orolig för nu. Om sim-kortet inte funkar imorgon, oavsett om det är med vanliga mobilen eller iphonen så är det kört för min del. På riktigt alltså.


(Inlägget ändrat av Squirtle 2012-12-16 09:14:17)

Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!