I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filma i Mörker, Hjälp.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2013-03-18 02:19

Filma i Mörker, Hjälp.

Tjena, vänder mig nu till whoa eftersom jag behöver hjälp och jag hittar inte det på google(kanske är en dålig sökare?).

Jag skulle behöva hjälp av någon vettig och kunnig själ när de gäller film och video. Skulle behöva någon som kan rekomendera en kamera/digitalkamera/gopro o allt vad de heter som kan prestera bra i mörker.

(Inlägget ändrat av Squirtle 2013-03-18 08:27:08)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-03-18 02:33
är nog bättre om du kollar här :)
http://www.fotosidan.se/
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-03-18 02:36
Tro mig, har sökt igenom all skit du kan finna..

Kollat de flesta sidor där du köper kameror också... Står inget om det, Kanske borde ta o köra ut till siba eller liknande o fråga dom där? Behöver inte vara något superproffsigt.. Bara de blir bra bild i mörker -

2013-03-18 02:42
aah se till att du kommer till en vettig säljare bara..
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2013-03-18 02:45
Ah, det är därför jag söker någon som kan sådant här..

Är helkluven när de gäller de - kan inte ett smack om kameror och har aldrig varit ett intresse heller.. så tänkte, här är många ungdomar som går diverse linjer där man lär sig sånt skit! Så jag behöver deras åsikt!!
Producent

2013-03-18 08:25
Man kan inte filma i mörker.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-03-21 17:57
Kan man inte använda vilken kamera som helst sålänge som man har en IR-lampa i samma riktning ?
Niceness!

2013-04-04 14:07
Välj en kamera med bäst ISO-egenskaper, säg vad du har för budget så blir det lättare att hjälpa dig.
SMÅLAND!

2013-04-04 14:49
Som KurtRussel skriver kan man inte filma i mörker.
Film (och foto) går ut på att man fångar ljus på en ljuskänslig film eller sensor.

Man kan filma när det är lite ljus/dunkelt - då krävs det antingen långa slutartider, ett ljuskänsligt objektiv (vilket i sin tur minskar skärpljuset) eller högt iso( vilket i sin tur skapar brus).

Dåligt ljus är fotografens fiende..

Alternativen är att filma med ljussätting - lampa på eller bredvid kameran som tillför ljus. Eller om det inte är möjligt - filma med infrarött ljus. Men då blir bilden som i Big Brother-huset på natten.

Vad ska du filma? Det blir nog lättare att hjälpa till med vad du behöver för utrustning om man vet vad det ska användas till?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
DJ

2013-04-16 20:16
det går visst att filma i mörker,, du behöver en kamera som har nightvision. problemet är bara att dagens kameror inte längre har det,, finns ju såna som man sätter ute i skogen iof,,

Jag vet att det finns för farsan hade en Sony video kamera,, det här var kanske år 2002 eller nåt, men på den fanns det night vision alternativ,, va ass grymt, visst man såg väl inte mer än ett par meter men det va riktigt coolt,, minns att vi spela in typ spec ops eller nåt...
Men jag tror faktiskt tillverkarna tog bort den funktionen för att det inte skulle användas av kriminella bl a..

Kanske finns från staterna,, jag har iof inte kollat på nätet nu så det finns kanske på lite dyrare video kameror,, aja
Pejs

DJ

2013-04-16 20:22
Jeps det finns fortfarande kvar och det är handhållna kameror,,,
Från Sony såklart :D

www.youtube.com/watch?v=1UcX2MfEpHw
www.youtube.com/watch?v=i5aN6DJnKPo