mäktigaste soundtracks
musiken är ju mkt viktig i en film. ofta kan filmen få en större effekt pga musiken. ibland kan det vara att låten spelas i ett sådant tillfälle i filmen där allt blir så jävla bra bara för att just den låten spelas i just den scenen. ibland kan bara en låt var helt överfet så den gör hela filmen typ. jag kan gilla att kolla på vissa filmer bara pga att soundtacket ibland bara för att musiken går ihop så bra med scenerna i filmen. jag har två favoriter som enligt mig är några av de fetaste låtarna som varit i en film. det är: Lux Aeterna från Requiem For A Dream och The Ecstacy Of Gold från The Good, The Bad & The Ugly. så vilken är den bästa filmmusiken tycker ni ??
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
The Ecstacy Of Gold är bland det bättre helt klart. Sagan om ringen samt Starwars (de äldre) har riktigt feta soundtracks. Bäst enligt mig är dock Rolling Stones - Play with fire i Darjeeling Limited det mest mäktiga. Braveheart har många fina musikstycken i sig också.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Glömde en riktigt bra! The Graduate: Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Några: Werckmeister harmonies Eternity and a day Barry Lyndon Amadeus 2001 a space odyssey Veronikas dubbelliv Frihet - den blå filmen Once upon a time in the west Moderna tider Zigenarnas tid
sagan om ringer.. och The Rock....d e jävligt fett
vi är överallt!
Ecstasy of gold håller jag med om. Överhuvudtaget är morricones gamla westernsoundtrack alltid klockrena. Andra favoriter som förhöjer filmerna är Json Lindhs flöjtslinga till Mannen på Taket, gitarrmelodin i sonny chibas street fighter, den vackra musiken av ortolani i Cannibal Holocaust, typ samtliga goblin-soundtrack till framförallt argentos filmer och den där låten som kommer i slutet på saw. Får heller inte grömma vangelis musik till Blade runner. Kan fortsätta i evighet, men där är några. ;)
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
3:10 to Yuma
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
årets bästa måste väl iaf vara Into the wild vissa diggade Junos soundtrack men jag är inte helt böjd att hålla med. däremot är det ju alltid roligt när det är en och samma person/band som gjort all musik till en film, eller när det är samma sound iaf..
vadå? jag dyster?
trainspotting, kickass!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford The Insider Är 2 filmer vars soundtrack är grymt atmosfäriska och jävligt bra. Sen kan man ju tillägga de flesta filmerna av Tim Burton har ju hyfsade soundtracks de med...
jag tycker musiken i Taxi Driver är jävligt mysig! och jag måste också hålla med om att Lord Of The Rings har endel feta låtar!
Kildulthood har så phet soundtrack som går så jävla bra ihop med filmen, scenerna och känslorna! Grym!
Highfive anyone, anyone?
som sagt vangelis Blade Runner. sen har il vangelo secondo matteo sjukt bra soundtrack. the fountain är också bra.
Hajen Nu är ju John Williams ingen glad amatör direkt. ;)
...but for some animals, it's confusion that makes sense.
Henry Mancinis underbart jazziga musik till Rosa Pantern-serien. Speciellt "The Inspector Clouseau Theme", från 'The Pink Panther Strikes Again', musiken gör den scenen så galet charmig...
You can't stop the Prophet..
kanske inte "mäktiga" är rätt benämning men jag gillar bland annat soundtracken till Juno , Garden State och True Romance .. sen finns det massor mer som jag inte orkar komma på just nu.. jo okej, en till.. O Brother, Where Art Thou?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Moderator
2008-12-13 00:14
Jag håller med greggan om Into the Wild och elitz om LotR och Star Wars . Men dom soundtrack som verkligen har satt sig i mitt hjärta är The Good, The Bad and The Ugly samt Jurassic Park .
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Kill Bill 1 och 2 har ju fet soundtrack fast låtarna är ju iofs tagna från andra filmer.. :P but still.. Merry Christmas Mr. Lawrence från filmen med samma namn är ju riktigt nice också!
juno soundtracket är inte mäktigt, men mäkta bra!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Soundtrack eller Scores??
jag lyssnar endast till scores :/
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
babel amores perros che alla av gustavo santaollala sen finns det några mkt fetare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det känns som jag är den enda som fann "into the wild"s soundtrack som rätt sliskigt och dåligt. yann tiersen har gjort vissa låtar som jag tycker kan kallas mäktiga. brasilianska filmer brukar ha rätt feta soundtrack, tropa de elite och guds stad! la haine för den delen också. men när någon gör ett soundtrack på justice - genesis så kommer det definitivt bli det mäktigaste soundtracket av allt jag hört.
Transformers soundtrackt är ju fett najs!
Redan som liten blev jag vaggad till beaten ;).
hooth : jag tyckte inte heller att "into the wild"'s soundtrack var jättebra. Ibland vart det extremt klyschigt..
Black snake moan-soundtracket är jävligt bra. Filmen också, men dne blir ännu bättre pga soundtracket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack filbunke. jag blir gång på gång förvånad över vilka människor som hyllar det soundtracket. människor jag har åtrått för deras musiksmak kommer med positiva kommentarer, och jag har börjart undra om det är jag som är problemet. du får mig dock än en gång att tro på att min smak inte är ett misslyckande!
Band of brothers soundtrack är mäktigt!
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
The Rock eller någt annat med Hans Zimmer.. (Gladiator?) Sen är jag svag för actionfilmer, Underworld har ett skönt soundtrack..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Personliga favorit soundtrack är: 187 Dobberman Human Traffic Full Metal Jacket Pi Scores: Backdraft The Rock Last of the mohicans Enskilda mäktigaste låt är nog Vangelis - "Conquest of paradise"
King Schlong - Up in bitches asses like a thong...
the darjeeling limited good will hunting
har lyssnat jävligt mycket på soundtracket till Assassination Of Jesse James.. ruggigt bra av Nick Cace och en annan lirare som jag glömt nämnet på.. annars är ju Ennio Morricone jävligt bra, han har ju gjort soundtracks till en jävla massa rullar..
True Romance
always gets me!
hm kommer på några som varit så bra att jag köpt OST även om filmerna kanske inte är bäst... hm får se om jag minns ngt nu då.. Hackers Dazed and Confused Detroit rock city The Saint sedan finns de ju soundtrack till serier som är grymma... Supernatural Veronica Mars de var allt jag kom på för tillfället...
kollade igenom tråden lite sanbbt såg inte Gladiator vilket är skandal hoppas den finns högre upp.
Måste säga att soundtracken till i stort sett samtliga filmer av Wes Anderson är helt magiska, och de jag främst har i åtanke är Rushmore, Royal Tenenbaums, Life Aquatic och Darjeeling Ltd.
älskar musiken i Kill Bill filmerna, udda låtar.
Konsertbesökare
2009-10-14 11:38
Den här låten tillsammans med den långa slutscenen i filmen gör mig fan gråtfärdig varje gång. SÅ DJÄVULSKT BRA.
goblin har gjort en hel del grymma saker
Once upon a time in the west är inte dum den heller