I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-23 15:55

Black Aeons FFX

E de nån som vet hur man klarar av black Bahamut, black Yojimbo, black Anima och black Magus Sister? asså utan en massa fusk....

Cutie ;)

2004-06-23 16:41
alltså först måste du ha celestial weapons till alla gubbar du tänker använda. sedan riktigt bra costumised grejer (typ authophoenix o liknande).

för att fixa bra specialgjorda saker måste du ha items. dessa fås genom att du springer omkring o fångar monster. i takt med att du fångar monster så låser du upp nya monster på monster farm i calm lands.

när du fångat ett ex av varje monster i sunken cave så kan du möta tonberry king. skadan han gör mot en karaktär baseras på antalet fiender just den karaktären har dödat. säg att tidus blir attackerad så bör den ta runt 60 000hp.

tricket är att utnyttja detta till sin fördel. alla gubbar som ska användas i striden (förslagsvis tidus, auron och wakka) ska ha sitt overdrivemode på comrade. sedan ska de ha vapen med abilitien "overdrive--->exp". detta gör att när en karaktär blir skadad (och dödad) får de 2 kvarvarande mängder av exp.
sedan har man autophoenix på auron (och hast också för den delen) så kastar han automatiskt en phoenix när en annan karaktär dör. såhär håller man på enda tills tonberry king har kommit fram till en. då använder man tidus command "flee". det är väldigt viktigt att man inte tar vanlig escape eftersom man då inte får sin exp.

upprepa detta ett antal gånger för att snabbt gå upp en helvetes massa. när detta är gjort så ska du koncentrera dig på att rensa ut alla +1 +2 och +3 som finns på spheregriden. för att göra detta måste man ha spheres som kan deleta andra och dem får man av ett monster vid monster farm. sedan ersätter man alla med +4.

detta är VÄLDIGT tidskrävande och frustrerande.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-06-23 16:52
zanmato e för kärringar :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-06-23 18:32
jo jag säger nog också zanmato...men det kan man juh inte få på beställning;)
...

2004-06-23 23:48
jag har fyllt sphere griden med Tidus, Yuna och Rikku, men jag klarar ändå inte av dom.......
Cutie ;)

2004-06-24 14:47
men alltså du måste rensa griden också. sedan måste du ha celestial weapons på alla eftersom de har abilities såsom breake damage limit o liknande

2004-06-25 00:10
jag har celestial weapon på alla, och några har break HP limit.... men jag kan inte rensa för jag har inga fler spheres att lägga ut.... vart kan man hitta fler?
Cutie ;)

2004-06-25 00:43
Coke P18
zanmato e för kärringar :)

fucking super word!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-25 01:11
du kan hitta fler spheres genom att besegra och sno dem av de monster du låser upp på monster farm.

2004-12-01 06:51
Jag dödade black Bahamut med Zanmato, och på det stället där han var kom det fram en kista med Sun Crest i, alltså den man behöver för att göra Tidus Celestial weapon. Betyder det att man måste döda Bahamut innan man fixat det eller går det att få Sun Crest utan att möta honom?

Jag hade inte tänkt att spara utan jag ska klara alla black Aeons utan Zanmato, men då suger det ju om man inte kan få Ultimate weapon med Tidus.

2004-12-01 11:05
ne för den kistan kan du ta när du är vi yunalesca första gången, annars har man ju bara gjort bort sig feting och måste använda yojimbo, men som sagt grejjen är att levla sönder o ta bort allt skit på spheregriden o sätta dit +4, sen när ni kommit upp med 99,999 i liv så kan ni äga alla dark aeons o earth monsters o grejjer me lite tålamod
Slickad av /

2004-12-01 21:36
hm okej tack... men vafan då får jag köra zanmato

2004-12-01 22:53
De e fan sjukt vad stort detr spelet e. Jag har spelat det mycket. Men jag fattar ändå knappt hälften av vad ni snackar om :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2004-12-01 23:22
mm men gör man grand summon får man nästan alltid zanmato för runt 15000