I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nintendo DS, flasha och homebrews?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2006-09-23 23:13

Nintendo DS, flasha och homebrews?

Får man prata om sånt här på Whoa? Jag tänkte ta och köpa en sån där Nintendo DS lite här i dagarna, men undrar nu ifall det går att flasha den och på nått sätt spela homebrews?

Någon här som gjort det?
Vilka prylarna är de bästa?
Kan man göra annat än att spela?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-24 12:55

kolla på realhotstuff, snabba leveranser och mycket billigare än om du köper från någon svensk sida. kan rekommendera G6 Lite 4G passcard 3 bundle. det finns mediaplayer i den, och emulator m.m.

2006-09-24 13:27
jag tror inte man får prata om det här, whoa följer inte yttrandefriheten =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-24 13:51
T-Röd
vet inte om du var ironisk eller inte, men klart man får prata om det. det har inte varit tal om att ladda ner roms eller något olagligt.
isåfall skulle man inte få prata om vart man kan köpa cdr eller dvdr-skivor heller.

2006-09-24 15:26
http://shop.01media.com/

Där kan du hitta utrustning för att köra hombrew och annat. Själv har jag en Magic Key 2 och ett EFA 256mbit. Det är inte den bästa kombinationen.
Ska du bara köra homebrew rekommenderar jag att du skaffar dig ett bra GBA flashkort och någon billig passMe. Om du ska skaffa en DS Lite så får du vara noga med att utrustningen du ska köpa passar till Lite.

http://www.ndshb.com/ - Där hittar du lite homebrews.
http://nintendo-ds.dcemu.co.uk/ - En bra sida för homebrew nyheter.
www.DeadToast.com

2006-09-24 15:27

2006-09-24 15:56
www.console.se är bäst!

jag själv kör lite homebrews , jag kör m3lite med passcard

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2006-09-29 16:37
Vad exakt kan man göra med sin DS?

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-09-29 16:48
Med en flash kasset kan man spela stulna ds o andra spel kolla film lyssna på mp3or mm.

2006-09-29 17:23
 S-line

alltså, stulna som i nedladdade?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-09-29 17:26
duh, vilken jävla fråga av mig där..

2006-09-29 17:27
Precis.

2006-09-29 17:37

men.

Fan vad fett! :)

2006-09-29 18:03
Coolt! Kan man fortfarande spela online med sina vanliga spel efter att ha mekkat sin ds?
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-09-29 21:29
om du använder passcard (som i länken jag postade en bit upp) så behöver du inte "mekka" med din DS. jag vet inte inte hur online-spel fungerar om man flashat sin DS med ny firmware och inte heller hur man gör, men garantin gäller knappast längre.
synd att göra det svårare än nödvändigt.

2006-09-29 21:48
sex: Fräsigt! Hur bra funkar snes emulatorerna??

2006-09-30 17:27
Ingen som vet om det funkar bra?

Har testat med lite olika snes emulatorer på datorn för några år sen och då funkade det alldeles för kasst för min smak, ljudet hackade och ibland gick det för fort osv.

Funkar det hyfsat bra på Ds'n så köper jag skiten direkt!

2006-09-30 17:54
xplizit P0

Det finns ju skitfeta SNES emulatorer.

Z-SNES och SNES 9X funkar perfekto! I alla fall på XBOX och PC.

2006-09-30 21:57
Hur är det då. Måste man stoppa i passcardet varje gång man ska starta upp och sen byta till det där minneskortet?

2006-09-30 22:44
passcardet, som ser ut precis som ett DS-spel, sätter man i översta slotten.
program och eventuella spel lägger man in på den gba-kassett som följer med via en adapter och USB från datorn och sätter den sen i GBA-slotten. alla program och så vidare körs alltså från den kassetten, men för att DS-spel ska funka så krävs att din NDS startas upp med passcardet i.
vill du sen köra orginalspel så tar du bara ur passcardet och kör som vanligt.

2006-09-30 23:23
Låter faktist väldigt smidigt!

Kollade på realhotstuff och vart intresserad av M3 lite, eftersom den hade utbytbart minne.

Kommer nån av dom här sticka ut på en DS lite? Skulle ju inte vara allt för snyggt.

2006-09-30 23:33
Yeah google är min vän! Det gör inte det. Så jävla värt alltså.

Och en 2GB mini sd kostade bara 72$, snorbilligt =)

2006-10-31 22:26
brukar inte de ta moms på utländska prod?