I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-07 00:34

Battlefield 2142

Jaha, vad tycker ni om detta spel då? Demot är ju ute så :)
Själv e jag grymt besviken på det, Battlefield 2 är mycket roligare, men fortfarande så har dom glimten i ögat för spelet är vackert o bra gjort men det är bara för mycket nu :/

Antar att det här är slutet för Battlefield serien, kommer nog nån expansion men nu har dom verkligen gjort för mycket! Kanske dags att börja göra andra spel?

Aja det här spelet kommer nog bli en flopp, inte lika stort som dom tidigare spelen :(

Demot finns att tanka på FZ

Forumsignatur:

2006-10-07 01:12
aa  testade det precis. nya fordon o allt var rätt coolt...men..vapnen. var inte specielt sköna. ingen känsla alls när man skjuter osv =\

var en del buggar också men det hoppas jag att de fixar.

2006-10-07 08:47
buggar brukar dom vara rätt bra på att fixa iaf :)

som du säger med ingen känsla alls, tycker inte det är det i fordonen heller!
Forumsignatur:

2006-10-07 10:11
har lirat lite till nu men tröttnat totalt! usch :( nää blir inge köp :P
Forumsignatur:

2006-10-07 15:53
buggar brukar dom vara rätt bra på att fixa iaf :)

Köpte bf2 samma dag som det kom, och om jag har lärt mig nåt av mina 300+ timmar av att spela det så är det att dice INTE är bra på att fixa buggar... Tyvärr.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-10-07 16:14
händer det också för er att ni blir disconnectade helt plötsligt efter typ 15min eller 10?

2006-10-07 17:03
"buggar brukar dom vara rätt bra på att fixa iaf :)"

Du var ironisk, right? Om de lyckas fixa buggar sa introducerar de heltsakert nya. En jag kanner jobbade som teknisk support for EA, och han blev mer o mer forbannad pa DICE och EA varje gang en patch slapptes for att det bara blev mer strul :P
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-10-07 17:46
gorrit:

BF teamet i Sverige ska ta över patchningarna nu, pga. att alla klagade på fel osv. Så detta kommer fixas =)

2006-10-07 18:27
fattar inte riktigt vad ni snackar om... mitt BF2 har flytit på hur bra som hellst och jag köpte det i början med :P men har nog inte lriat lika mycket som er! Inte stött på så mycket buggar, bara att spelet stängs av ibland utan orsak :) men det är nog sant som ni säger :)

Dice kanada har ju för övrigt lagts ner ifall ni inte visste:P

Forumsignatur:

2006-10-07 18:28
japp precis, och det var de som hade hand om alla patchar i början, och nu ska Dice sverige ta över patchningar.

2006-10-07 20:00
ja BF2 har ju varit ett fullständigt misslyckande när det gäller patchningarna. Tillomed patch 1.4 som skulle för en gångs skull fixa de mesta är värdelös. BF2 är underbart när det gäller idé, men utförandet är under all kritik.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-11 01:05
buggningarna nu på 2142 demot är väl inget att klaga på.
det är väl nu folk ska hitta buggar så att dom kan fixa allt tills spelet kommer. jag är riktigt förväntansfull.
var aldrig insatt i bf2 men dte här verkar ju sjukt grymt, bara det att man kan samla dogtags genom att kniva folk.
tycker inte ni ska döma innan ni spelat den fulla versionen.

2006-10-11 12:48
nu efter att jag har kört BF2142 demot ett antal gånger så kan jag säga att det blir roligare och roligare destå mer man kör, och specielt när man kör med polarna

2006-10-11 16:47
sotarpojken

ja det beror ju på att man lär sig alla nya fordon och vapen.
kan inte vänta längre på spelet.
hoppas ni har bokat det på eran lokala data/tvspels affär.
för annars kanske det tar slut.

2006-10-11 22:00
mm precis krully, man var så van vid BF2 så det är mest därför många inte gillar spelet.

Efter några rundor så kommer man älska det

2006-10-15 09:01
Hmm.. BF var bra på 1942-tiden.. tror inte detta kommer ändra på något
That's just stupid.

2006-10-15 15:08
tyckte det nya känns som en mod till bf2... kunde säkert mod communityn gjort lika bra/dåligt.... kass alltså...

2006-10-17 04:34

2006-10-17 22:01
jag blir utloggad var 10e minut, vet något vad man kan göra åt detta? har kollat brandvägg och systemkrav..

2006-10-18 02:24
Läst det här?

"Tydligen så har EA gått ihop med IGA och skapat ett litet spionprogram, som installeras tillsammans med spelet. Detta program ska övervaka ens Internetsurfande och skicka iväg uppgifter om vad man har för sig till IGA. Dessvärre sker detta inte heller helt anonymt - IP-adresser kan komma att registreras.

Varför? Jo, för att de båda företagen ska kunna smälla upp reklampelare i spelet, som visar upp sådana grejer man spanar in på webben."

2006-10-18 15:22
suck...EA är jävulen..
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-18 16:56
LittleJohnny,
Vad jag förstått så övervakar de inte någonting utanför spelet, utan det är mer att de kollar vilken IP adress man spelar för att kunna ge svensk reklam om man är i Sverige.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-10-18 18:24
Nope, de kollar mer än så.
De kollar då absolut vilka annonser du har tittat mest på i spelet för att läsa av din smak vidare.

Hur som helst är det ett spyware och EA kan suga kuken.

2006-10-18 19:15
Läst på BF2142.se???

http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=946

inga spyware i BF2142..
Hade du endast en färg på legot när du var mindre och nu ska det vara synd om dig? Och ta ut det via ett internetforum? - Haha!

2006-10-20 19:42
på tal om ingenting typ, nån som vet nån sida som listar statsen som bf2s.com fast bf2142?

2006-10-20 19:42
bf2player funkar ju inte så jävla great..