Playstation 3 släppt!!!
I Usa!! :P hehe sökte lite på youtube och det fanns inte många aparater i affärerna och folk verkade vara helt galna, precis så det ska va när en ny konsoll släpps helt enkelt!! :)Best Buy launch hehe, jag åker dit i december och ska försöka få tag i en så snabbt som möjligt! Wohooo! :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Jag är nyfiken på om nyheter om trasiga maskiner kommer komma snart! A la 360! Vore nice om det inte blev så faktiskt! Känns ovärt att köpa en apparat för typ 4500 om den ska gå sönder och ha sig...
oh, the humanity
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
hehe eller hur :D Fan, affärerna borde göra nåt biljettsystem istället för att folk ska köa... Men dom är så angelägna om att dom som inte får nån apparat kanske köper nåt annat istället.
det där biljettsystemet finns ju lite här o där när man förbokar saker, ja, det känns ju som ett mycket smartare alternativ när man vet att 400 pers kommer stå o flåsa vid dörren tror det blir ganska mycket snattande när det är så mycket folk
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Det fanns på vissa ställen ja, men att ett sånt stort företag som t.ex. Best buy inte har det är rätt sjukt...
Moderator
2006-11-17 17:50
såhär gick det i Putnam, Connecticut
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
På de flesta ställen gav de folk som stått i kö ett band runt armen och delade in dom i olika grupper.
PS. Your cunt is in the sink
är inte PS3an regionsfri? vet att sony inte vill att européer ska beställa hem från USA/Japan men har för mig att spelen är regionsfria?
Den är regionsfri, dock inte filmerna...
Den är regionsfri men spelskaparna väljer själva om dom vill slänga in regionskoder eller whatever, precis som med 360n.
A Profound Hatred of Man
Moderator
2006-11-17 21:24
Varför ska det behöva dröja så jävla länge innan skiten släpps här då?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
För att vi är inte lika stora konsumenter som i USA och Asien ;)
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Anledning att den dröjer är för att åsnorna startade produktionen för sent...det är iaf vad som sägs.
A Profound Hatred of Man
Ja jävla Sony alltså. Dom ser bara Japan och USA som marknad i princip europa (och resten av världen, som är samma i sektion som europa) blir alltid sist med allt förutom GTA spel i japan. Jag tycker Sony ska ge oss en ursäkt. Om man säger att den ska finnas i hela världen samtidigt så ska den finnas i hela världen samtidigt.
This is genius!! where is my flame thrower?
"typ 4500 " snarare 7000. ett tips. köp två eller tre och sälj på ebay. men fatta att japan bara fick 80 000 konsoller och usa 400 000.
gamertag :ridleywhoa
ridley 4500 är vad jag kommer köpa den för i usa! 600 dollar = 4500 dollarn står i runt 7 kronor.
I sverige kommer den kosta över 6000 spänn...
Till och med mindre!! $600 = 4248 kr
Skivsamlare
2006-11-18 04:04
Jag gick förbi best by på broadway här i new york i förrgår, och redan då satt dom och kampade.
fair enough..
Pekade du på dom och skrattade?
jagvillocksåhaenblog.com
Dicecard Ehm... jag använde tre utropstecken i rubriken, och det av en anledning... att spela på utropet att den va släppt för att teasa folk och sen skriva "i usa" efter för att göra folk besvikna.
Stör det dig på nåt sätt att det är tre utropstecken i rubriken? Visst hade det vart 7 stycken så hade det vart en annan grej.
Fattar inte ens varför du drar upp de...
Och det är 600 USD för den bra varianten.
Roligaste PS3 nyheten Two armed thugs tried to rob a line of people waiting for the new PlayStation 3 game system to go on sale early Friday and shot one man who refused to give up his money, authorities said.Yeah, PS3 är viktigare än hans liv.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Ginza tar 5999 för Premium.
PRISET PÅ MASKINEN ÄR PRELIMINÄRT OCH KAN KOMMA ATT ÄNDRAS INNAN RELEASEDATUMET Från Ginza^^ De senaste priset jag såg som var från nån officiell källa (kommer inte ihåg vilken dock) var över 6000, runt 6300...
Varför inte ha den regionfri? Jag menar då lär ju spelbolaget bara sälja bättre.
PS3 är regionsfri.
jagvillocksåhaenblog.com
pallar inte leta upp massa shit, kan ni berätta lite om den? förutom att det är 60 gb? vad är det för skillnad på den vanliga och den "pimpade"? kan någon även droppa en trailer från ett spel där man ser hur grafiken kommer vara? det vore ruggigt nice
Jobba jobba, kämpa och slita
60 vs 20gig som sagt. Premium har "Memory Stick, SD, Compact Flash" som "Flash Memory Slots". Den bantade har inget av det. Premium har dessutom Wi-Fi, vilket används till grejer som trådlösa headsets? Så om du tror att 20gig räcker till en början (man kan uppgradera) och du inte kommer kolla på bilder på ps3 så räcker 20gig versionen.
Gogaku .. Japp, fel av mig. Har dock väldigt svårt att se något officiellt pris. När 360 släpptes, och alla andra varor någonsin för den delen, kunde priserna variera runt en tusenlapp i vissa butiker. Tror Elgiganten var, och är fortfarande billigast.
tre blev ju skjutna i en ps3kö i usa... en drive-by, med luftpistol...
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Menade fyra st!
FYRA SKJUTNA I PS3-KÖ
Alla klarade sig utan allvarliga skador
PlayStation 3, 16 november 23:11
Konsolkrig har fått en ny innebörd. Imorgon lanseras
Playstation 3 i USA och människor har redan börjat köa. Den hårda konkurrensen bland konsumenterna resulterade natten till idag i att fyra människor besköts med en luftpistol.
Källa
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Gogaku Du vet väl att det tillkommer 25% av priset i skatt när det går genom tullen..? 4500 * 1.25 = 5625 och då är väl inte frakt och sånt inräknat? Tja, blir lite billigare iaf..!
Omen22 Jag ska inte ta det genom tullen. Ska bo i USA i minst 2 år, så det är whatever :)
Jaha! Ja, men då var det ju en helt annan sak. :P Jaja, min information kanske gagnar någon annan, så jag skrev kanske inte helt i onödan.
White Knight släpps till PS3 därav ett säkert köp även om den kostar som en mindre bil. Har även läst på gamespot att ett nytt shadow hearts-spel är under konstruktion för sony.
Shooo bree
Väntar bara med att Sony ska gå ut med att ingen blev skjuten vid 360 launchen. Bättre konsol = fler skadade.
kazie p19 Haha en riktig gangster kör ps3. SKönast var killen som vägrade lämna över sina pengar och hällre dog än levde utan ett nytt ps3. En idol och förebild.
Shooo bree
Tjena guys jag undrar om det är sant att ps3 kommer vara regions fri alltså att man kan köpa spel i kina och spela dom på en konsole som är köpt i sverige?
Användareavnamnet Ja, förutsatt att inte speltillverkarna låser spelet till en viss region.
Men vaddå? Har man en regionsfri dvd kan man ju spela en film som är låst till region 1 i sverige. Borde det inta vara något liknande me Ps3?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
fisherman: jo det var ju så förut men nu har dom kommit på att AHA vi kan få fler solda spel om vi inte har några regioner typ eller någe. btw alla nördar som inte orkar vänta som åker till kina och usa för att köpa ps3 får inte dom en anorlunda utag till ström sladden?
Alltså tänkte på det som Kazie sa: "Ja, förutsatt att inte speltillverkarna låser spelet till en viss region." Hur kan man låsa ett spel till en region så att den inte fungerar i en regionsfri spelare? Btw. Kostar det tull om man tar med den på planet? Alltså får man betala i tullen?
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
eh man stoppar ju den bara i veskan man har med i planet så kollarn dom ju inte den tror ja.
Uttryckte mig fel. Tror inte spelaren i sig är regionsfri, däremot kan tillverkarna släppa spel på Blueray skivor som fungerar i alla PS3. Sony har iaf sagt själva att de kommer låta speltillverkarna bestämma så det låter mest logiskt.
"Den tredje stannade däremot och när han ombads att kommentera händelsen sa han att han skulle fortsätta att stå i kön även om han blev skjuten igen"
HAHAHAHAHHAHHAAAAA, jag dör!!!...
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Sony har iaf sagt själva att de kommer låta speltillverkarna bestämma så det låter mest logiskt Detta borde vara för spel som släpps i alla regioner för som dom gör nu är ju helt vansinnigt eftersom det bara uppmanar till chipning av konsolerna.
Shooo bree
Battlerappare
2006-11-21 15:17
För att vi är inte lika stora konsumenter som i USA och Asien ;) "ok"? Europa är ju så litet :<
:c
I europa har ps2 sålt nästan exakt lika mycket som i USA.
Kollade upp att ps 3 deluxe versionen kommer kosta uppemot ca. 8600 kr! För fan va dyrt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad är skillnaden på en delux och en vanlig?
Shooo bree