chippat xbox 360
SKa inhandla ett xbox 360 chippat eller flashat.... vet inte än, kan någon med erfarenhet av både chip och flashning av xbox360 hjälpa mig göra ett val, ska man sats på xtream flashning, men vart fan hittar man xtream spelen, finns knappt några på piratebay.... nme360 chippat, hur funkar det? finns det något chip/flashning som gör boxen regionsfri?
"Its a struggle, but a beautiful struggle....." // Talib Kweli
satsa på flasha, rät tonödigt att chippa det då idet inte fyller nån mer funktion än det flashningen gör, och det är att spela brända spel. Finns ju risk att microsoft gör något så flashade/chippade xbox går i värsta fall sönder, eller blir obrukbara senare. Jag har för mig att man måste ändra alla spel man ska bränna för att dom ska funka med chip, är inte säker dock. Går inte att få den regionsfri än, dock finns det många spel som är regionsfria
finns olika chip, chippers.se eller dylikt är en fixar ivf. och kör man med lagliga spel och har live ikopplat med flash då kan du aldrig mer lira online, däremot så finns det "smarta chips" som slås av direkt det är ett äkta spel så det inte stör live´et så att man inte blir bannad, ! å sen brända spel ska man aldrig lira när man är uppkopplad! gör som du vill, jag ska ivf chippa mitt! :)
((MAAD))
och, detta är alltså som jag har förstått det, rätta mig gärna om det inte stämmer. =)
((MAAD))
går att köra brända helt perfekt, ingen som blivit bannad från live eller nåt sånt, dock finns chansen att dom börkjar göra det, men du kan nog lugnt spela på live med brända spel, är rätt många som gör det
hooth, är du seriös? jag har hört helt tvärt om, nån källa?
((MAAD))
nä, leta efter nån källa, men alla säger att man kan använda live på egen risk, men jag har sett massa nyheter om rykten om att gfolk blivit bannade för det, men dom har blivit dementerade allihopa. Vissa blir bannade av andra anledningar dock, så kanske dom skyller på att det är brännt
okej, jag tror inte jag törs chansa eftersom live ändå är en stor del av 360´t. jag skulle köra med ett smart chip,
((MAAD))
Jag har flashat min o den funkar perfekt. Har dock inte testat spela på Live. Men killen i Psxcare sa att det var lugnt. Men grabbarna på dvdirect säger att chip är bättre om man ska spela Live. men jag har även hört att det i framtiden kan komma nåt som gör att man måste byta sitt chip/flasha om dvdn, och då är det enklare att bara flasha om skiten än att byta ut chippet. Men jag är inte säker.
Becuz u CAN´T, u WOn´T, n u DON´T STOP!
Om det är flashat, kan man spela brända spel då utan krux? som på det vanliga xboxet. Jag har inte riktigt hajjat det
Im the toxic waste of gods creation
Ah, det är bara att bränna spelen på Dual layer skivor. Fast om man ska bränna ett orginalspel måste man ändra några grejer för att det ska funka. Fast på dom spelen man laddar ner är redan fixade så dom är det bara bränna o spela. Men man ska ha en viss brännare för att det ska funka. En Pioneer 111d . Funkar säkert med andra brännare men bäst med den.
Becuz u CAN´T, u WOn´T, n u DON´T STOP!
Jag bryr mig inte om live, pallar inte köra online iaf.... Jag pratade både med psxcare, och dvdirect, psxcare sa dvdirects chip var skit och det kommer aldrig attt funka, samtidigt som dom sa att ifall man flashar det hos dom med xtream flashning, så måste man hitta spel som är rippade för xtrem flashing (dom heter också xtream), problemet med det är att jag har bara sett litet fåtal av dom på piratebay, kan ni tipsa om några sidor man kan hitta dom spelen?
glömde fråga, har någon någon erfarenhet av nme360 chippet?
hal, om du flashar den så funkar i princip alla spel som finns, dom skriver inte ut alltid när det är en xtrem version, men det är nog runt 90 % som är xtremversioner, det är standarden
hooth: även PAL versionerna? kan någon för guds skull hjälpa mig med lite länkar?
får inte länka torrentsidor, menkan länka til detta
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65 alltså dom versionerna dom pratar om här är dom versioner i princip alla spel är, vet inte ens om det står xtreme i namnen, snarare så skriver dom om det är nån annan version eftersom det är undantag. pal och ntsc har inget med det hela att göra, dock är de tkanske värt att veta att man inte kan spela ntsc spelpå en pal maskin om spelet ifråga inte är regionsfritt. rätt många spel är dock regionsfria, och nästan alla spel går att ladda hem i antingen pal eller ntsc versioner, så det är inget problem!
ve tinte om jag får länka denna, men den är väldigt användbar
http://www.dvd-secrets.co.uk/xbox360/ väldigt bra sida om du inte vill slösa bort skivor på versioner som inte funkar