360s haveri tråd.
såg en tråd på paying där folk hade listat vad de hade för problem med 360. det var skrämmande många. tänkte att vi kunde göra en sådan lista på whoa med. bara för sakens skull bifogar jag playing listan : Foxxy - 2 Trasiga, senaste som jag fick av Microsoft repade skivorna samt tvärnitade i dvdläsningen av skivor och är nu ivägskickad, kompensation? Får jag om jag ringer när jag får tillbaka den nya *suck* Vänter på UPS ska hämta den.. Danne8716- 1 trasig Premium och ivägskickad, erhållit 1 ny, Funkar änsåläng :) Frostic: trasig och inlämnad till försäljare Gekko - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny ghosts - 3 trasig och ivägskickad, erhållit 2 nya, ska skicka iväg den tredje Gringo loco 1 trasig core och ivägskickad, fått 1 ny, sönder efter 10 min. slå det kaZmur - 2 trasiga och en utbytt hos försäljare, har tröttnat på MS skitmaskin och orkar inte göra något åt det. Krysta - 1 trasig och ivägskickad, väntar ny nästa vecka Lazybum - 1 trasig Premium och väntar på att bli ivägskickad Loofer - 1 trasig premium. Ivägskickad och erhållit en ny. Metal_God - 1 trasig Premium, skickad förra veckan. Får ny snart (hoppas) mlonnqvist2 trasiga premium. 1 ivägskickad och erhållit ny. Den nya kommer att skickas iväg snart. Nelson82 - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny Phat Pete - 1 trasig och ivägskickad, erhållit en ny. Playan - 2 trasig och ivägskickad, ej erhållit en ny (Skickades idag) Radicalyoda - 1 trasig och ivägskickad, erhållit 1 ny Smalltownmc - 1 trasig och ivägskickad, fått 1 ny Sol - 2 trasiga och ivägskickade, 2 nya. Numera bytt. Trashman - 1 trasig och ivägskickad, mottagit en ny som har gått sönder och är nu ivägskickad mot en ny Yamoaka - 1 trasig ska skickas iväg snarast Malsa - 1 Trasig Core, fick ny på momangen hos On-Off spett - 1 Trasig premium vid köp. Bytt i butik mot fungerande AiryJini - 1 trasig premium. Skickade iväg via MS/UPS och fick en helt ny tillbaks. Aftermath - 1 Trasig Premium. Ups kom och hämtade idag. |Berra| - 1 Trasig Premium - hämtades igår av UPS the_angelripper - 2 trasiga core system, väntar fortfarande på att få tilbaks skiten. Linus - Core. 1 trasig ska ringa och få den bytt. boothats - 1 trasig Premium, inskickad via UPS makabre - 1 trasig Premium, inskickad via UPS, fick samma tillbaka, fast utbytt innandömme? Björn Skoog - 1 trasig Premium, ska hämtas av UPS abbath - 1 trasig premium, hämtad utav ups (hoppas på en ny) Sajkoh - 1 trasig Core, hämtad av UPS 20/7-06 _Po - 1 trasig Core, ska hämtas av UPS. Modin - 1 trasig premium, hämtades av UPS idag Kinkan - 2st, varav en Cpskadad Core bytt hos försäljaren och ett stycke Premium med läsare som sackat ihop K81 - 3 st, ska snart skicka in min fjärde som laggar duktigt, blivit lovad kompensation som jag inte sett röken av Punchbag - 1 trasig premium hämtas av UPS vilken dag som helst nu. Cyrow - 2 trasiga Core, blivit lovad en ny hos försäljare när de får in nya i lager. Feke - 1 högljudd Core, byttes ut via supporten, nya maskinen fungerar bra och är tyst. trustfund - 1 trasig Premium. Den ligger inplastad i en "brun, anonym låda". Väntar på UPS. Olof_pl - 2 trasiga, en bytt hos &ar
Och vad är syftet med en sån här tråd...? Får jag skriva om min fungerar?
Om man lyckas ha sönder FYRA Xbox 360 så kanske man ska sluta klaga och skaffa sig en ny hobby istället?
all fire burns, little baby, you´ll learn
Gogakus bror: 1 trasig och utbytt. Kill those mufuckas!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
hur gör ni egentligen? jag har haft min sen releasedagen och inte haft några problem med den.
asså problemet är ju att konsollerna har fel i sig. Min bror hade det vanliga "röda-lampor-lyser-felet" så han åkte och bytte den på en gång. Det är ju knappast så att folk försöker ha sönder maskinerna, utan det handlar bara om otur...
de är ju inte så att d har sönder konsollerna. det är ett välkänt faktum att 360 har en hög crash procent.
Hehe, jag vettefan hur folk lyckas. Något konstigt måste de göra i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
kulle du inte kunna editera ditt inlägg och göra ett mellanrum mellan dom olika felen? eller iaf göra namnen med fet stil så det blir lite lättare att urskilja och läsa? Själv har jag haft problem med min att den hänger sig lite då och då, otroligt störande.
"Hehe, jag vettefan hur folk lyckas. Något konstigt måste de göra i alla fall." ja precis. spela på sin konsoll. det förstår väl alla att om man köper en konsoll från MS så ska man inte kunna spela på den ;)
min kan frysa ibland på vissa spel,och är rätt högljudd,bör jag skicka in?
...
Köpte mitt begangnat av en som haft det i 6 månader. Inget problem har uppstått än iaf.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
fråga: min har varit inskickat en ggn förut, kan jag skicka in den igen? (den är lite knas igen) gratis då allså?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har för mig att det var den första versionen av 360 som hade massa problem och inte den andra... allafall, älskar min 360 =P
"min kan frysa ibland på vissa spel,och är rätt högljudd,bör jag skicka in?" hm att den "fryser" låter inte bra.högljudd är ju relativt. min 360 låter mer än min gammla xbox (som lätt för jävligt) pga av att dvd läsaren låter mycket. detta är dock i sin ordning. "min har varit inskickat en ggn förut, kan jag skicka in den igen? (den är lite knas igen) gratis då allså?" du kan skicka in den. hur många gånger som helst. Jag har för mig att det var den första versionen av 360 som hade massa problem och inte den andra" dem har väll minskat fel procenten. vilket hjälper dig väldigt lite OM just din går sönder. +att det är mycket möjligt att din konsoll pajjar efter ett halvår.
Det är så det går när 12 åringar börjar få datoriserad teknik i julklapparna :<
"Det är så det går när 12 åringar" 12? haha är du serriös ? hur jävla dum var du när du var 12?
+att det är mycket möjligt att din konsoll pajjar efter ett halvår. Haha, hur dum får man vara? Trollet avslöjar sig själv efter, vadå, fyra inlägg? Jag skulle vilja veta hur många av de som skickar in den för att den "repar skivorna" har flyttat omkring den när den har varit på och med spel i, överhuvudtaget så känns det lite löst utan förklaringar av felen.
FRÅGAR IGEN! fråga: min har varit inskickat en ggn förut, kan jag skicka in den igen? (den är lite knas igen) gratis då allså? Fetstil i hela inlägget? Vad är det med folk idag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Haha, hur dum får man vara? " jadu den gränsen borde var satt långt in man kommer ner på din babian nivå.
Min första 360 slutade läsa skivor efter nån månad bara. De första symptomen var att den helt plötsligt mitt i ett spel kunde börja sega ner sig själv otroligt mycket och till slut fick man ett meddelande där det stod att skivan var smutsig eller repad. Men den var varken smutsig eller repad. Efter en tid så började det hända mer frekvent tills en dag då den bara slutade läsa alla skivor...den kände inte ens igen att den hade en skiva i sig...FÖRUTOM vanliga cd skivor.. Nu har jag en ny xbox360...den har funkat bra men har dock börjat visa samma symptom som den förra. För övrigt är den sjukt högljudd och överröstar typ allt i mitt rum samt blir grymt varm och fungerar som element.(passande nu såhär på vintern)
http://www.myspace.com/bizzlebeats
kraid : Först och främst var det ju rätt förnöjande att du uppenbarligen tog åt dig av mitt skämtsama statement. Cheers.
Jag personligen har allt som oftast tagit det väldigt försiktigt om mina ägodelar. Trots att jag ägt de flesta konsoler sedan en bra bit bak i historien har ingen gått sönder hittills.
Däremot har jag haft kompisar som inte riktigt kände det där "ansvaret" man bör göra över dyra prylar (nu snackar vi kasettmaskiner) Vad händer då när 2000 talets snorungar med sina kladdiga fingrar får för sig att de vill ha sin 10 cm smala multimediamaskinmedkänsliglaserläsareochtrådlösakontroller stående etc ;)
min 360 repar mina spel. den har repat 3 stycken gears of warskivor. det har hänt medan jag spelat story helt plötsligt, och mitt i livematcher. otroligt störande. har ringt supporten men dom tar icke emot konsoller för detta problem eftersom enligt dom kan det inte hända ett skvatt sålänge man inte vänder sin 360 från vertikalt till horisontellt läge medan man spelar. jag rör över huvud taget inte konsollen när det är på, för jag har läst alla varningar. frågan är när eb games inte orkar ta emot repade skivor längre. lägger man 5000 spänn på en konsol med spel o handkontroller så ska den fan inte repa spel som kostar 700 kronor. sen hänger den sig lite när den har lust så man får starta om och hålla på.
Min muckar lite grann. Typ Pes6 hakar upp sig ibland och Oblivion, som jag köpte i fredags har det hänt två gånger hitills att spelet avbryts och kommer upp en text om "dirty disc" eller något liknande. Jag är väldigt försiktig med mina saker så jag är rätt lack
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
det verkar som många har dirty disc problemet...jävla skitkonsol haha
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Kraid: Nej du har fel. Det är välkännt att Microsoft har högst "Clearence" (eller hur fasiken det stavas) procent i branchen. Om jag inte minns fel så släpper de ut 2% maskiner som har fel någonstanns, medans sony och nintendo ligger på mellan 4-5 %. Så det du säger måste du visa faktakällor på innan jag tror på. Tycker också du ska ta antalet personer på sidan som klagat på den och dividera det antal som köpt maskinen i sverige med det. Då får du reda på exakt hur få det är. Så sluta sprida lögner!
jadu den gränsen borde var satt långt in man kommer ner på din babian nivå. Haha, whatever kiddo. Gå och lek med din lillasyrra istället för att tuffa upp dig på internet.al3: Du kan skicka in konsollen hur många gånger som helst under den tiden garantin gäller.
danne: Maskinhaveri borde dessutom gå på reklamation så då har du 3 år från och med inköpstillfället. :)
min 360 sluta läsa av skivor :( ska in till Elgiganten imorn o kolla om dom kan byta ut den. någon som har erfarenhet och vet om dom byter ut konsolen direkt eller om jag behöver vänta flera månader?
gonzalad: Ligg på dom som fan när du är i butiken så kommer dom byta ut den. Jag gjorde det med min PSP och den hade 2 döda pixlar ;) "Kunden har alltid rätt" du vet :P Plus att när min brors 360 gick sönder så åkte han och bytte den på en gång utan problem.
Gogaku. tack för tipset :) hade planerat att gapa lite på dom osv, tänkte mer om det är mot deras "policy" att inte byta ut bara sådär :P..
Hmm skulle inte tippa på det. Och även om dom säger det så säg bara att det var där du köpte den och att du kräver en ny...
Har haft min sen strax efter realesen, och det enda som varit fel är att den fryst ett par ggr.. Var dem såpass illa byggda så en stor andel kraschade så fett? Dem gjorde väl iof allt dem kunde för att gå ut den till julhandeln och tog den chansningen.
allså folk som har fått sina xbox360 till o gå sönder hur fan lyckas ni det låter som att ni typ slänger runt xboxet när ni spelar. 1. för att ett xbox inte ska bli för varmt så ska det inte stå nära ett element eller liknande och har ni golv värme så ställ boxen på ett bord så det inte blir överhettat. 2. smuts och damm kan få ett xbox och låsa sig när det kommer i kontakt med laser och innandömet i boxen liknande eller slutar läsa skivorna.
fuck you and have a nice day sucker
mangan P23 Jag tror det handlar mer om tur eller otur om man får en maskin som inte funkar bra. Många av felen är produktionsfel som skulle uppstå oavsett om man skötte maskinen exceptionellt eller inte.
Konsollen är till för att spela med, inte angripa sig på sexuellt.
Det är inte lätt när det är svårt..