I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

battlefield 2142 problem

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-02-13 13:56

battlefield 2142 problem

jag har ett litet problem med mitt spel, när jag startar det och kör igång så kan jag spela i ca 5 min sen dör bara programmet och man kommer tillbaka till skrivbordet nån som vet va det kan va för problem??

2007-02-13 16:56
Kan vara vadsomhelst. Samma problem fanns i BF2 också, och med tanke på att bf2142 är bf2 fast med nya skins och lite nya effekter så aa... BF2 motorn är ju liksom inte världens mest optimerade eller obuggiga för den delen. Vänta på en patch och kolla om det löser problemet, annars får du bomba DICE kontor i stockholm.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-02-13 18:05
Annars kan du ju kolla dessa grejer:
Temperatur på komponenterna i datorn
Ramminnenas kvalitet
Att du har samma upplösning i BF som på skrivbordet om du har TFT. Plus rätt hz-antal.

BF2 och BF2142 är ju som sagt inget vidare stabila kreationer.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2007-02-13 19:31
Annars kan du ju kolla dessa grejer:
Temperatur på komponenterna i datorn
Ramminnenas kvalitet

Ifall problemet bara är i BF så är det nog inte nåt av de där.

Att du har samma upplösning i BF som på skrivbordet om du har TFT. Plus rätt hz-antal.

Fast han kommer ju in i spelet och kan spela det en stund så... aa...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-02-14 14:49
Punkbuster kan det vara som kaxar..
Gå in på EA's supportforum/support sida där skrivs vad som skall prövas innan du kastar spelet :P
Hade du endast en färg på legot när du var mindre och nu ska det vara synd om dig? Och ta ut det via ett internetforum? - Haha!

2007-02-15 00:07
tack för tipsen, men det va bara så enkelt att bocka av voice ip, så nu funkar det kalas

2007-02-15 04:41
haha..ja jävlar...roligt att man släpper ett spel som inte ens är färdigutvecklat...hade det varit en "riktig" produkt så hade dom fått stänga ner för länge sen.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2007-02-15 17:50
hade samma problem, stäng av Voice over IP i ljudinställningarna så löser det problemet
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."