Hellgate: London

För er som inte vet så lämnade flera nyckelpersoner Blizzard efter att skapat Diablo, Diablo II och Lord of Destruction. Dessa startade Flagship Studios. Deras första spel, Hellgate: London, är snart klart.

http://www.hellgatelondon.com/

http://www.1up.com/do/minisite?cId=3158832

Om jag inte får tag i det på releasedagen så kommer jag med stor sannolikhet ta mitt eget liv.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Har väntat på det här i åratal!
Men vad i helvete, en "cabalist" klass? :)))
Vore fett att ha en gubbe i kippa.

Såg sjukt coolt ut! Men, bara två klasser?
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Barnaerskoent

Templar kan vara blademaster och guardian säkert nån fler klass, skulle tippa en ranged

sen finns det kanske fler klasser vi inte känner till
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://www.1up.com/do/feature?cId=3159005

där ser ni mer av klasserna =D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Cabalisten verkar helt klart den klassen som lockar mest!

Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
såg jävligt stelt ut:S
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Det skall släppas i sommar.
*snaark*
Det är inget mmo och kommer inte kosta nåt i månaden
det blir nog som Diablo 2 ungefär, man skapar games online, det ska dock finnas ett "market place" med valuta osv ditt alla kan gå och trade:a och hålla på

sen kan man nog spela singel player också
http://hellgate.incgamers.com/wiki/index.php/Main_Page

"That means you can form guilds, groups, buy and sell items to other players via an auction house and so forth. There are also numerous new areas to explore, including content specifically designed for high level groups and soloists. There is arena-based PvP combat, Hardcore mode (you get ONE life!) and tons of content big and small (from color themes to items to monsters to quests) that are only a"

men fan det ska också vara med =D

"that are only available online. You will also get 24/7 customer service and a secured, client-server structure so you’re getting the safest play experience possible. And don’t forget about the continuing content..."

Skivsamlare

2007-05-07 12:40
meeen. jag fattar inte. kommer det gå att lira med polare som i wow?:)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Inok

ja, du göra ju guilder osv, sen finns det group content och solo content. Blir nog inga massiva raids men bossar kan man och ibland måste man döda i grupp.

Det är förmodligen gruppbaserad PVP i arenan också.

Dock så är det så här tänk dig att du har en stad som Orgrimmar där alla ser alla och kan prata med varandra, men direkt du går ut ur orgrimmar så kommer du till en instance där du bara ser dom i ditt party. Så allt är instance:at utanför städerna kan man säga.
Skivsamlare

2007-05-08 09:58
oooh! men det är ändå coolt:O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

"Elite subscribers will receive 12 character slots rather than three, access to a Diablo II-esque Hardcore mode, the freedom to bypass server queues, account-wide storage for 40 items (as opposed to 20 items for non-Elites), permission to create guilds and attain officer status, distinguishing Elite features and Elite-only equipment, in-game VIP shuttles, and 24-hour customer support."

Då får man välja om man ska betala i månaden då och dom som inte gör det kommer inte kunna njuta av spelet like mycket.

Och där sjönk spelet i mina ögon..
Fattar inte varför den här tråden ligger död!

Intervju som skrapar på ytan kring story, characters, gameplay, speltimmar osv.
http://www.gamespot.com/pc/rpg/hellgatelondon/news.html?sid=6175425

5:e sept. Gamespot:

"...The game itself looks much more complete than it has on previous occasions. It takes place in a postapocalyptic version of London in the wake of a demonic invasion, and the environments look more complete and more lived-in. The game's character and weapon models have also benefited from several additional layers of polish and detail, as has the game's interface, which looks much more streamlined and perhaps less overwhelming. A full tutorial has now been added to the content-complete game that will walk beginners through the basics, but make no mistake--Hellgate: London will have a lot of stuff to play with. For starters, the game will have lots of different customizable weapons with modular components that you can swap in and out to power them up, as well as one-handed and two-handed weapons your character can dual-wield. You'll also pick up several different types of armor your character can wear. Furthermore, in order to avoid making your character look like a multicolored clown who wears an orange helmet, a brown chestpiece, and purple boots, the game will have an "eyedropper" tool you can use to make every piece of your character's attire have the same color scheme.

At the event, Roper also confirmed details for the game's much-discussed paid subscription service, which will eventually offer new content to players in the form of new items, new quests, and even new playable character classes. However, the game will be fully playable in single-player, as well as online, without any need for players to sign up. The Flagship chief also confirmed that players who purchase the game but do not subscribe to its monthly service will be able to play online with paying subscribers with no restrictions, as well as form adventuring parties online. Roper said that the studio "remains committed to giving people a great experience right out of the box."

Mer från Flagship studios och Gamespot:

"....

GS: We got a glimpse of the "real-time strategy quest" at the EA Studio Showcase. But what is the RTS quest exactly? What do you do in it?

IS: Basically, a templar lord named Maxim isn't the best of leaders. His men can be uncooperative or insubordinate. These particular soldiers have found themselves overwhelmed by a demon attack in an area they were commanded to hold, and they're now incapable of doing their jobs effectively. A nobler templar lord recognizes this and sends the player to directly command this unit of scrubs, and an RTS is born!

The Hellgate RTS mechanic is comparable to one of those Command & Conquer or Starcraft single-player levels where the player is given control of a small group of units without any base-building capabilities. In our game, players must use this small group of units and point and click their way to victory, prioritizing targets and moving troops as needed.

The RTS quest also carries a simple leadership theme. We try and break some of our quests up into themes, like leadership, which tie into the main objective of the game. That objective is to find five "truths" of man. Think of them as physical representations of qualities most in keeping with the "creator." Demons, of course, serve as opposites of those qualities. The truths are all nicely themed, too. "

håll tillgodo, jag återkommer med mer...

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
installerar beta nu
31:a oktober eller 2:a november
helvete vad bra spelet är, helt rubbat, lätt värt att checka in för den som gillar action.

Grymma kontroller och fet interaction med miljöerna.

Sjukt att någon fåt beta eftersom det fortfarande är stängd beta?
... eller du kanske var en av personerna som köpte en WETA-figur för 4000:- och fick en betakey? :)

nej jag förbokade på Webbhallen med beta erbjudande, 20 minuter senare hade jag min key.
Jag ska också förboka, T-röd hypade precis sönder skiten.

KÖP KÖP KÖP!!!!!

:)

Aha, det var värst!
Vilken klass spelar du?

Battlerappare

2007-10-05 01:24
Har förbeställt nu på webhallen, fått key och reggat osv fast inte kommit in i betan ännu, helt kefft >_<
:c
Jag vill också lira BETA!!! LETS DO THIS YEAH!! BRING IT ON!

Väntar på att bli slussad in till betan.. Hurry!!

Battlerappare

2007-10-06 13:11
Är inne nu, det här ska bli sjukt intressant :).
:c
"Congratulations! You've been selected to be part of an elite group to help test Hellgate: London, the highly-anticipated Action-RPG from Flagship Studios!"

Ojdå, nice mail man fick, betan nerladdad och installerad. Imorron ska det spelas.

nån som vill ha key
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep
Om du har kvar en key skicka den i meddelande till mig... jag testar gärna!
rapperted.se
Yess, jag blev betatestare. Blir att lira lite mellan pluggandet!
Någon som har lite feedback att ge på era upplevelser?
Jag har ett betakonto över, den som pmar först får den!

Kul att man fick en "beta-test" som inte fungerade..
Så kom igen.. Massa beta testare men ingen respons?
Det är här! :)

Verkar fan ballt

köpte det idag.. lirat litegranna, är level 6 nu med min Guardian. har inte spelat betan eller nånting, bara sett några enstaka filmklipp. det verkar rätt kul, får se hur onlinespelandet är osv
Graffiti is like music for your eyes.
är det kul lär jag också köpa det, behöver något nytt spel

en dryg halvtimme kvar på nedladdningen ;(

Lite småkul, level 7 and going :)

Lyricist

2007-11-02 11:55
mycket trevligt spel !
lv 14 engineer efter första dagen.
verkar vara mycket folk online också.
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Testade demot lite snabbt innan, fick ingen woaw känsla, men aja, måste kanske ge den mer tid. Får testa hela ikväll.

12 eller 13, är rätt enformit. Spelar hunter marksman, skjua skjuta skjuta

Lär köpa det omgående så fort lönen kommer, testar en nedladdad version nu. Fett skönt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
köpte det idag.. visste inte att dom tog betalt för att låta en utnyttja alla online-möjligheter.. surt, blev lite avtänd. Iövrigt helt ok spel som man säkert kan ha skitkul med tillsammans me polarna

nån som vet om man kan reseta sina skills? =)

Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt
Rappare

2007-11-03 11:42
perki

De tar ju bara betalt för typ onödiga onlinefunktioner. Allt du behöver för att spela online får du väl med spelet, eller..?
Jag spelade upp en blademaster till 14 iförrgår, och jag tyckte det var grymt skön gameplay faktiskt.
Installerar de nu:) nån som har lust o spela?:P
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
så, nu har man skaffat spelet. blir att installera lite senare
Omen22

då kan ju du stanna på "nightmare" medans alla andra har tillgång till "hell" :P

"Additionally, subscribers will be allowed 24 character slots instead of 3, access to a Hardcore mode, special PvP arenas and a PvP ladder"

enlight: wikipedia
eller ja, "elite"-mode heter det som blir tillgängligt efter "normal", och det får man bara tillgång till om man subscribar.