I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-09-08 16:54

age of empires II

Finns det något spel som liknar det och är lika kul..?. rise of nation tyickr ja inte e lika kul å inte aom heller.. osv

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-08 16:59
Civilization
Roller Coaster Tycoon (även fast det inte är ett RTS, så är det fortfarande guld om man gillar att bygga saker :))
Spore (när det nu kommer ut)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-09-08 17:04
rct har ja..det äger:D

civilization tycke ja e för konstigt:S

spore`?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-08 17:06
Haha vaddå RCT måste väl vara mer RTS än vad Civilization är åtminstone?

Annars vill jag rekommendera Age of Mythology. Det är "typ" samma sak som AOE. Samma upplägg och lite mer gubbar att bygga bara. Är dock lite magi inblandat i det, så man kan bygga mytologiska monster att fylla ut sina arméer med.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-09-08 17:06
Spore kommer att bli så fett NÄR det kommer :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-09-08 17:07
aa.. men age of mythology asså ja gillar inte grafiken på det.. sen är det för mycket magi:S... det är kul att lana på :D

2007-09-08 17:44
Brunsås P0

RTS= Real Time Strategy, ser det mer som datorversioner av
Risk och inte som affärs-simulatorer (som ju RCT är). Jag kanske har fel dock, men det är så jag uppfattat att RTS definieras.

Hur som helst, så om du, TTB, inte testat RCT3 och byggt en egen park från scratch, men byggnader och hela balletten, så gör det! Krävs tålamod, men man kan göra så sjukt feta grejer!! :)

Spore verkar hur coolt som helst. Man börjar spelet som en liten bakterie i havet, sen utvecklas man mer och mer iom att man utför vissa tasks. Till slut krälar man upp på land som en ny art och fortsätter utvecklas tills dess att man kan åka ut i rymden! Det coola med spelet är att spelmomenten ändras hela tiden, det börjar som nåt litet arkad-liknande spel, sen liknar det mer ett plattforms/äventyrs-spel, efter ett tag blir det ett RTS och till slut blir det typ ett MMORPG! Verkar hur grymt som helst!

2007-09-08 21:19
Bojaka

2007-09-09 00:02
AoEII the one and only!

Mythology är också kul dock och aoe3 duger men 2an är i en klass för sig.
Hammarby Alcoholics

2007-09-09 13:57
när komme Spore ut??? verkar feting grymt!!
Get Random!

2007-09-09 15:48
Inget kommer någonsin att ta Age of Empires 2

2007-09-09 19:06
hehe, jag postade den här länken i fel tråd :D

Film på Spore, obs 35 min lång!

Tror inte nån vet när det spelet kommer ut faktiskt! Vi kanske får veta mer under TGS nästa vecka!

2007-09-09 19:16
warcraft? 3an är grym
sen finns ju även starcraft, fast det har jag inte spelat
vadå? jag dyster?

2007-09-10 08:26
Gogaku

"RTS= Real Time Strategy, ser det mer som datorversioner av
Risk och inte som affärs-simulatorer (som ju RCT är). Jag kanske har fel dock, men det är så jag uppfattat att RTS definieras."

Ja i princip, dock beror det på hur du menar med Risk, eftersom det är turn based vilket är annorlunda från RTS som är i real time.