I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-08 12:39

RROD [360]

Liten snabb fråga bara..

Har för mig att jag har läst nånstans att det bara var den första "upplagan" av konsoller som drabbas av detta, stämmer det? 360 släpptes ju vintern 2005/2006. Så hur stor risk är det att min är en av dom "trasiga" som är inköpt sommaren 2007, Premium -modellen?

Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-10-08 14:11
Det vill jag med veta, kanske ska åka och köpa mig en låda efter jobbet idag. Borde det vara lugna puckar?

2007-10-08 15:09
Jag har hört att även den nya lider av samma problem!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-10-08 15:51
De har fortfarande inte fixat det ordentligt. Tom elite har problem (sedan tror jag iofs inte att frekvensen är lika hög).
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-08 15:52
Men fördelen är om du skulle råka ut för det så är dom snabba på att byta ut boxen, sen har ju MS smällt till med tre års garanti på den. Jag har bytt min en gång och efter det så har den funkat perfekt.
I live my life one videogame at a time.

2007-10-08 16:17
Min har också funkat perfekt. Lite för perfekt för att vara mig -_- Kanske är en av dom som fick en bra:ig då :D

2007-10-08 18:59
men vad är det för fel som MS bjuder på en ny gratis om man skickar in gamla, eller fixar den gamla då?
Har en som vägrar läsa skivor....? Kan jag få en ny?

2007-10-08 19:02
Du kommer ju i alla fall få den lagad om du skickar den.

2007-10-08 19:31
De har inte fixat problemet med RROD, men deras support är riktigt bra samt fungerande garanti osv. Dock tror många att 65nm processorn som ska sättas i alla nya 360's (snart) i samtliga modeller kommer lösa en hel del problem, dock så är det inte säkert att det fixar det.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-10-08 20:32
saxor
jag har ingen garanti eller kvitto, bara en oaj 360, men de kommer alltså fixa den gratis åt mig ändå?

2007-10-08 20:32
en PAJ 360 alltså

2007-10-08 20:37
Vadå "ingen garanti"? Du har ju 3 år om du inte moddat den. Har du moddat kan du lämna in den nånstans och så fixar dom den för inte så mycket pengar.. www.console.se - där står mer om det.

2007-10-08 20:38

2007-10-08 21:20
saxor
ok så man har automatiskt garanti alltså, jag har inga papper eller så...

Sen är maskinen öppnad av just console i västerås, där den för övrigt ligger just nu. De kunde inte hitta vad som var fel sa de. Skumt att inte de säger till att jag kunnat skicka boxen till MS ock få den fixad gratis... Kostade 400:- också, för att de konstaterade att de inte visste nåt.

Så jag har gett fan i att hämta ut den ett tag nu. Men du menar alltså att de kan sätta på nån sorts plombering eller vad det är igen så inte MS blir sura?

2007-10-08 21:31
Det sitter en plombering under fronten har jag för mig att det var. Öppnar du skalet runt om också (vilket dom troligen gjort) så skiter sig garantin. Och kan inte dom på console hjälpa dig så köp ett sånt där "gör-det-själv" -set, eller en ny xbox!

2007-10-09 03:33
mrgluedo X0:

Har precis samma fel med min 360, kan inte läsa skivor. Ringde till supporten, de bad mig att testa olika saker, funkade inte. Så nu skulle de skicka hem ett brev med klistermärke som jag skulle sätta fast på en låda med 360 inne och därefter ringa UPS så de skickas iväg och sedan ca 25 arbetsdagar tar det för de att fixa det.

Jävla klydd och så har jag inte fått brevet med info än, ringde för 1 vecka sen. Så ja, nu sitter man med en konsoll man har lånat av en polare.

2007-10-09 09:33
Tycker det är nice att microsoft iaf har sin garanti så man bara kan skicka in skiten, om ens äldre konsoler avled var man ju fucked :P nu får man ju tom ett spel om den pajjar 2 gånger xD
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-10-09 10:19
Mm, tycker också Microsoft ska ha cred för det! Allt (frakt osv.) är ju gratis det också..

2007-10-09 14:32
Varför ska ms ha cred för garantin?

De kan väl ge oss en fungerande produkt istället?
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-10-09 14:39
Coke P22 Skit händer väl med alla produkter, dom visar sig i alla fall något mänskliga och försöker fixa allt så bra som möjligt?

2007-10-09 15:31
Coke
Precis som 3fots_ninjan säger! Dom har erkännt felet och tar på sig alla kostnader att frakta boxen och laga den.

2007-10-09 15:46
Skit händer väl med alla produkter

När en produkt har lika hög failrate som 360:n har uppvisat så ska företaget ha nackskott, inte cred.

Jag fattar helt ärligt inte grejen. Ni tycker det är ok att de säljer en söndrig produkt för att de erbjuder sig att laga den GRATIS (nämen dra på trissor) när den går sönder?

Måste vara jävligt skönt för ett företag att deras konsumenterar har så höga krav.

2007-10-09 15:52
Jag ser inget skäl till att plocka fram högaffeln och eldfacklan för att det har skitit sig? Det finns väl värre saker som kan hända än att man blir av med sin 360 2 veckor. Jag tycker i alla fall att dem har snabb service, trevligt bemötande och en jävla bra produkt (när den fungerar).

2007-10-09 17:36
Att det tar mer än 1 månad att få tillbaka en lagad 360...det suger lite.

2007-10-09 17:39
Coke P22
Word!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Konsertbesökare

2007-10-09 22:01
Jag hade min 360 på lagning i över två månader, då tröttnade jag och hävde hela köpet. Är nu en stolt Wii-ägare. Funkar i princip felfritt, massor med grymma spel på gång, såsom Super Mario Galaxt, Super Smash Bros Brawl, Zack & Wiki, RE Umbrella Chronicles, Metroid Prime 3, Medal of honour heroes 2, med flera.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2008-03-16 20:33
Testa toweltricket, funkar fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-16 20:52
Min pajjade efter ett års trogen tjänst. Skickade den och fick den sen runt 3 veckor senare. Helt klart förjävligt att den går sönder men bra service hursom. Nu har den funkat finfint

2008-03-16 21:03
Hur hög är failure raten? Jag har läst 16 %, tror jag, vilket är helt katastrofalt. Tänker köpa en men får faktiskt lite kalla fötter. Och hur mkt fanboy är folk här igentligen? Coke har helt rätt. En bra service är väl det minsta man kan begära. Förlängningen till 3 års garanti var ett nödvändigt drag för att inte skrämma bort alldeles för många potentiella kunder. Aja, det blir nog ett köp iallafall. Sånt händer inte mig.
Sesam öppna och stäng dig

2008-03-16 22:41
Enligt MS så är undersökningen som gav 16% felaktig. Men det är klart dom säger så, dom gick aldrig ut med någon egen siffra när dom sa att 16% va fel...

Dom som gjorde undersökningen hade testat 1000 stycken random 360's och fått ut den siffran.

Håller också med Coke i den här frågan, jag vill gärna ha ett 360 på grund av vissa spel och skulle antagligen köpt ett för länge sen om detta problem inte existerade i en så utbredd mängd. Skamligt av MS att släppa en så pass felaktig konsoll.
Av alla dom som jag känner som har ett 360 så har allas behövt lagas eller bytas ut... iofs känner jag bara 3 personer som äger ett 360... men det är fortfarande 100% :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-03-17 03:11
Tycker att det är en otroligt dålig anledning att inte köpa konsolen. självklart så är det skitdåligt av ms att så många går sönder men det skulle aldrig hindra mig från att köpa en pga så många spel till den som jag älskar och vill ha. man får lida helt enkelt. går den sönder så får man en ny sen så håller förmodligen den nya tills nästa konsol kommer. jag överlever

2008-03-17 10:18
Jo, det är iofs sant. Som du säger: man överlever. Men jag är så lat så jag hatar att fixa med garanti och grejer. Men det är ju ingen anledning att helt avstå från den. Min största invändning var att folk hyllar microsoft för något som jag tycker är absolut självklart; de fixar den gratis när den går sönder. Något som dessutom vore helt befängt och korkat att inte ha eftersom väldigt få hade köpt konsollen isf. Sen går det ju alltid att argumentera att de kunde gjort konsoll med bättre kvalitet. Men de ville ju vara tidigt ute på marknaden och den sämre kvaliteten kan ju motiveras med att den kostar mindre än t ex ps3. Ja ja. ¨

Gogaku

Nej, 3 personer är väl inte helt statistiskt signifikant. Men det skvallrar ju ändå om att något är fel. Det kan liksom inte vara en slump

2008-03-17 17:32
! P19

Det är inte bara det som spelar in såklart, ekonomi och det faktum att jag redan har en PS3a och ett Wii gör att jag drar mig för att köpa en 360 också. Men samtidigt så tänker jag aldrig köpa något som har en 16%'s chans att gå sönder... Det är som att köpa en dator med en Celeron processor, av princip gör jag inte det helt enkelt.

Bill_visar_vägen P26

Absolut inte, det va skämtsamt som jag skrev det :) Men samtidigt så är det lite skrämmande att faktiskt alla jag känner som har en 360 har haft problem med den...

2008-03-17 17:41
För mig som inte har en aning: Hur Kommer det sig att den öht gå sönder? Vad är det som är fel liksom? De pillade ihop en grym konsol och råkade pilla in ett liten chip som är på nedräkning och tar sönder konsollen när den når noll?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-17 17:58
Dieallot X20

Som jag fattat det så är det en massa orsaker till att RROD händer. I de tidigare versionerna av konsollen så fanns det uppemot 300 olika fel som kunde uppstå och orsaka RROD (om jag minns rätt). Därför är det så svårt för MS att få alla felen fixade.

2008-03-17 18:36
Jobbigt läge med andra ord.

Men det stoppade inte mig från att köpa en, och än har min nedräkning inte hamnat på noll. Den kommer inte göra det heller, för jag och min baby älskar varandra.

2008-03-17 18:55
Gogaku P22
Mitt inlägg var inte enbart eller direkt riktat mot dig. Och självklart får du tycka att 16% failrate är en av anledningarna till att inte köpa en, jag personligen ser det dock inte. haha shysst jämförelse med en celeron^^

2008-03-17 19:20
Bara en fråga! Är det oftast att de lagar samma konsoll eller byter de ut den, jag tänkte om man blir av med alla sparningar. Eller får man kanske tillbaks sin gamla hårddisk?

2008-03-17 19:29
! P19

Oavsett så svarade jag ;) och tack, hehe

Bill_visar_vägen P26

Du kan ju ta bort HDDn väldigt enkelt, så det är ju bara att inte skicka med den helt enkelt!

2008-03-17 19:36
okaj okaj

2008-03-18 01:02
hört att failure raten ska vara runt 20%, dock känner jag 5 pers som har/haft 360 inkl mig själv, 4 av oss har fått rlod eller annat problem som krävde att man fick skicka iväg maskinen. katastrofalt, hade aldrig vågat köpa en 360 igen, gör dej själv en tjänst och köp en ps3 och få den fetaste maskinen på marknaden!
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2008-03-18 03:26
orup P20
Detdär är väldigt subjektivt. Och det finns ingen av konsolerna som är "Den fetaste masiken på marknaden". Åter igen så måste det tas upp. Det är spelen som gör konsolen inte konsolen som gör spelen. man tar den som har dom exclusives man vill ha. simple as that. Vill man dock ha en multimediamaskin och inte kan ett piss om spel och bara vill spela då och då så tar man självklart ps3 då blueray gick segrande ur striden