I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Team Fortress 2 [PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-10-18 02:21

Team Fortress 2 [PC]

Fruktansvärt kul, efter flera år av sporadiskt dod spelande så känns det här som en värdig övergång. Sjukt bra balancerat, grymma klasser som alla känns användbara och intressanta på sitt eget sätt.
Fint rent grafiskt, högt tempo, grym bandesign, osv.
Jävligt välgjort på alla punkter helt enkelt.
Ska lära mig att bemästra en klass i sänder men lirar mest spy just nu. Så fruktansvärt manipulativ klass, kickar fan igång adrenalinet ordentligt ibland :)
Någon mer som lirar? Om inte så kan jag säga att det är så sjukt jävla värt det 250 kr det kostar. Om ni inte är intresserade av hela Orange Box dvs, då får ni det ännu mer prisvärt.

FZ recension

Svensk Team Fortress 2 sida med info

Screens och Trailers

2007-10-18 02:35
ah fan... hade jag haft pengar hade jag köpt direkt.. fyfan spelade ettan hur mycket som helst.

2007-10-18 14:13
Funderar stark på att köpa orange box till 360.
Älskar half-life men har efter min dator gick sönder har jag inte kunnat spela de två xp pack episoderna.

måste bara hitta ett najs pris på orange box till 360

2007-10-18 14:49
Tyvärr har inte TF2 fått alls lika bra score till kexboxen :(
men lär nog vara kul anyhow.

2007-10-18 15:02
aa =( läste precis det. Fan nu e jag osäker om jag ska lägga cash på boxen till 360

2007-10-18 15:15
Har tagit över en polares steam konto som har köpt The Orange Box. TF2 är otroligt kul faktiskt. Grymt kul att spela som Spy. Förklä sig till motståndarlaget och sen backstabba deras medics och HW Guy's för att sen smita iväg osynlig. :D
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-10-18 16:22

2007-10-18 19:44
"och inte ens i närheten av samma känsla som TF1"

So? Det är ju sjukt obalanserat. TF2 > TFC

2007-10-18 21:18
Inte nödvändigtvis. Det är ju ett helt nytt spel.

2007-10-18 22:10
FuelDOg P23
Alright, du är den första jag stött på som har ett nekativt intryck så försök inte få din tes att låta vida utspridd :P
Att se TF2 som en uppföljare är bara idiotiskt, man måste inse att det har gått 10 år och saker och ting behöver förnyas.
Som lagbaserad multiplayer står sig TF2 bättre än alla konkurenter i dagsläget, sen är det ett plus att alla stämmningsdetaljer är slick fucking rick och att kontrollen är perfekt.
Men, men smaken är som baken. Jag kan dock inte låta bli att tycka synd om dig om du inte uppskattar det här mästerverket.

2007-10-19 15:28
Kan säga att det aboslut inte är obalanserat. T om Pyro är bra nu. Alla klasser har sina svag- och färdigheter mot andra klasser.

2007-10-19 15:52
Ja alltså kan verkligen inte klaga på gameplayen i någon aspekt.
Och jag har fan spelat (åtminstonde testat) det mesta online i 10 års tid.

2007-10-22 22:15
TF2 e riktigt jävla kul
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2007-10-23 01:11
Var ju det jag visste :)

Har spelat som bara fan, över 20 timmar redan hehe. Men det ger resultat, ligger alltid bra till och kan de flesta klasser tillräckligt bra för att hålla en hel runda och hamna i topp. Spy är helt klart favorit, har nog nästan 10 timmar bara där.
Annars är det framför allt
Pyro, engineer, heavy som spelas.

Så jävla nöjd är jag, har inte ens funderat på att sätta igång 360'n sedan jag köpte TF2.
Helt klart mitt goty än så länge, får se om Mass Effect kan utmana :)
Hangaround

2007-10-24 13:51
Varför gjorde dom TF2 till nått jäkla cellshadat animerat skit....

ursprungliga idén och bilder var ju 1000gr coolare, att kunna köra APC helikoptrar and shiit
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-10-24 14:17
twomas P23:
Gå och lägg dig någonstans, tf2's design är precis vad den konservativa fega spelbranchen behöver. Semirealistisk skit får vi i parti och minut, Utvecklarna har gång på gång i intervjuer förklarat varför de gick ifrån den ursprungliga iden (den som var aktuell på 90 talet) och resonemanget är helt logiskt.
Och sluta för guds skull jämföra det med Team fortress , det är ett helt nytt spel och egentligen inte ens en "uppföljare", allra minst en remake.
Du har säkert inte ens testat spelet.

2007-10-24 14:35
Är det bara jag som blir sjukt glad av att kolla på trailersarna till det här spelet? Det verkar ju helt underbart. Nästan värt att köpa en ny dator bara för att få testa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-10-24 17:40

Denna design är verkligen inte något vi behöver, det känns snarare som ett steg bakåt.
Underhållningsvärdet är så sjukt lågt. Kan lika väl lira vanliga TF.

Konservativ spelbranch...vad grundar du det på?

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2007-10-24 18:22
FuelDOg P23:
Det säger jag inte, Spelet heter för det första Team Fortress vilket är omöjligt att förneka, upplägget bygger på samma principer, dvs lagbaserad off/def teamplay. Klassernas revamp är så kraftig att de fungerar helt annurlunda, sånt som förr var signum för TF finns inte längre och sånt som nu är signum för TF2 existerade inte i TF.
Att tro att TF2 ska försöka vara någon source verson av TF är befängt, det är ett eget spel och det har utvecklarna varit tydliga med.

twomas P23

Denna design är verkligen inte något vi behöver, det känns snarare som ett steg bakåt.
Underhållningsvärdet är så sjukt lågt. Kan lika väl lira vanliga TF.

Konservativ spelbranch...vad grundar du det på?

-------

Det där inlägget var som att lyssna till en dagisunge som pratar tvärtomspråket :)

och ifrågasättningen huruvida spelbranchen är konservativ orkar jag inte ens svara på.
Antingen är du extremt trångsynt eller så vet du inte vad ordet konservativ betyder:
Konservatismen tar fasta på det som bevisligen fungerar, om än inte perfekt, och ställer sig skeptisk till radikala idéer vars konsekvenser är svårbedömda.

Hangaround

2007-10-24 19:05
Fan vad dålig attityd du har, bete dig för fan.

Uppenbarligen kan du inte lyssna på en dagisunge då, för du verkar inte vilja kommentera inlägget.

Trångsynt? Tvärtom, jag vill hävda att TF2 är lika konservativt som något annat lir i dag.
Det finns något som spelbranchen behöver satsa stenhårt på: AI

FPS shooters med COOP läge är något som måste satsas hårdare på.
Gears of war har visat vägen.

2007-10-24 19:09
Blir nog till att fixa det här imorgon när pengarna kommer.
Rappare

2007-10-24 20:07
twomas

"jag vill hävda att TF2 är lika konservativt som något annat lir i dag."

Iaf inte grafik och karaktärsdesignmässigt ;)

"Det finns något som spelbranchen behöver satsa stenhårt på: AI"

Aa.. AI... Eller att leta efter nya spelkoncept och våga genomföra annorlunda och mer konstnärligt inriktade idéer :)

"FPS shooters med COOP läge är något som måste satsas hårdare på.
Gears of war har visat vägen."

FPS genren är väl den mest urmjölkade spelgenren historien, men att det borde komma fler CO-OP inriktade spel har du rätt i. Du känner till Army of Two, hoppas jag?
Hangaround

2007-10-24 20:11
Ok, inte just FPS-COOP, men mer COOP. Yes, Är det något jag skulle köpa om jag hade PS3 så är det Army of two.

Alltså, när jag tittar på TF2, så varken ser jag, eller känner jag någon "wow-känsla", karaktärerna känns inspirerad av "Superhjältarna", vilket de säkert inte är men.

Kort och gott, TF2, nej tack.
Coop spel, Ja tack
AI
Mindre "Det-går-inte-att-ta-fel-väg-spel-utan-gå-bara-rakt-framåt.".

2008-06-11 00:08
trevligt spel, är värt en upp. har klasserna förändrats något nämnvärt sen oktober 2007?
Opinions are like rap careers, everybody's got one.

2008-06-11 00:25
Enligt mitt steam:

Friday, June 06 2008

We've almost completely wrapped up the next big release for Team Fortress 2, which will focus on the Pyro class, along with the Meet the Sniper movie. We've spent time looking at how the recent Medic release went, and have rolled feedback from that release into the new item designs for the Pyro and into the design of the achievements required to unlock those items. One item, shown here in concept form, will be the Axtinguisher. Although it does about half of normal damage to standard run-of-the-mill non-burning enemies, once you light someone on fire the Axtinguisher will guarantee a critical hit.

Along with all of the new content, we're also going to be making some significant changes to the Pyro class for everyone, regardless of whether they have unlocked any new items
.

Visst fan lever det, såg hur skönt ut som helst ju
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-06-11 10:45
Da Pimp: Jodå, Medic's fick ju en fet uppdatering förra månaden, och Pyro uppdatering är på gång.

2008-06-12 07:04
när den ändå är uppad..

VART ÄR GRANTERNA!? saknar dom från tf1.. pyro hade eldgranater, scout hade någn dom gjorde ljud och "stunnade".. =/
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.