I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-10-18 13:32

Super Paper Mario

Jag ska skriva en liten uppsats om Super Paper Mario så jag undrar om det finns några här som spelat spelet och vill hjälpa mig med det. Svara då på de här frågorna:

1. Har dy spelat något Super Mario spel förut? Om ja, vilket/vilka?

2. Var det svårt eller lätt att anpassa sig till wiimote handkontrollen i början?

3. Hur tycker du att kontrollen påverkar spelkänslan?

4. Hur tycker du att man kan förbättre kontrollen?

Tack så mkt för hjälpen :)

Cutie ;)

2007-10-18 13:46
1. Ja, har spelat Super mario bros, Super mario bros 2, Super mario bros 3, Mario sunshine, Super paper mario

2. Det var inga problem pga att jag spelat många Wii spel innan. Men om man spelar Wii första gången så kan det mycket väl kännas lite skumt. Wii moten är ju inte den skönaste kontroll när man ska hålla den som en vanlig handkontroll

3. I super paper mario? Inte mycket. Tycker inte att den utnyttjas tillräckligt.

4. Err.. Alltså, super paper mario är mycket mer plattformshoppande än dom tidigare paper mario spelen. Så att använda kontrollen på nåt annat sätt kan nog kännas jobbigt i längden. Men jag hade gärna sett lite mer användning av den. Att man tex hoppar om man drar den uppåt osv.

Hopp där fördrev jag lite tid, Enjoy!