PES vs. FIFA
Tjena, fick ett ps3 i julklapp och nu måste jag köpa ett fotbollsspel så ja funderar mellan PES och FIFA, vilket är bäst och varför?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PES e lite äventyrligt.. heheh
Spelkänsla PES Grafik Fifa Licenser Fifa Säsong mode Fifa Filma PES :D Jag rankar spelkänslan högre än allt annat. Men det är smaksak.
word, fifa har ingen chans mot pes alltså!
..
Shit... Here wo go again...
Detta kommer urarta i ännu en PES vs FIFA tråd där hälften av inläggsskaparna endast testat ena spelet och fastnat för just det, och argumenterar såklart för det spelet.
Jag har spelat båda och tycker som
R-O-BeatZ P17 , det är en smaksak. Spelkänslan på PES rankas generellt lite högre men FIFA är ju mycket trevligare vad gäller spelalternativ. Jag rankar också spelkänslan högt så det blir PES för min de, men det är inte så att FIFA är kasst för det. Det är också ett riktigt bra spel.
Exakt e det så att man försvarar sitt 600kr spel, men som sagt jag har båda o spelar PES mer :D
Riktiga namn, arenor, tröjor är ALLTID mest intressant för mig. Så, FIFA.
•pave paradise•
pes e för verkligt:P, de som att gå ut o spela o försöka träffa krysset, lyckas en av 1000 ggr.. ne men jag skojja bara.. jag ser inge problem med att spela båda spelen båda är tunga men jag måste hålla me lhabia på hans punkt därför fifa:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe okej, e inte het säker på vad ja ska köpa än, men fifa e ju ändå 300 kr billigare:P
såhär står det till ska du spela själv så tar du fifa, ska du spela mot kompisar så tar du pes punkt slut
Jadu
Bättre spelkänsla på PES men stör mig på att spelarna heter fel och sånt
hehe ok men ja ska lira både sj och med polare:P
finns väl ingen människa som kan tycka att ett "single instant game" är bättre i FIFA. PES känns friare och roligare. Du kan göra va du vill typ, FIFA är för välkordinerat :P Jag völjer PES varje dag.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Jag tycker det beror på det här året. Äger du PES 6 finns egentligen ingen större anledning att köpa PES 2008, om du inte vill byta till next gen som jag gjorde. Nu har jag inte testat FIFA på några upplagor, men det jag har hört om spelet är att de har närmat sig PES i fråga om spelkänsla, men jag vet inte hur många härinne som seriöst har spelat båda utan att skygglappar på sig och kan svara på det. Dessutom har ju FIFA som sagt en del spännande spelmodes som passar när man sitter själv, be a pro verkar ju skitskoj, när det kommer i ligasammanhang så ska jag ha FIFA iaf. Som sagt, har du PES 6 behöver du faktiskt inte lägga så mycket pengar på att uppgradera, köp ett nytt spel istället då. Har du inget gammalt PES, köp det, du kommer inte att bli besviken.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
PES helt klart! att de inte har alla licenser skiter jag i, även fall de kan va lite störande, men sen är det ju så att de flesta spelarna, lr de kändaste spelarna finns namngedda iaf, det gäller alla utom tyskarna som av nån anledning fick allas namn förvrängda. förr i tiden lirade jag alltid fifa, o tyckte de väl va kul, men jag hade ju aldrig vågat testa nåt annat, den dan PES kom, förändrades mitt synsett till fotbollsspel :)
Förstår inte allt prat om att PES saknar licenser. Det tar ungefär 3 minuter att ladda hem en patch som åtgärdar "problemet" och lägga in den på PS3/360/PC. PES vinner fortfarande på spelkänslan som är helt oöverträffad än så länge. Det finns så många mer faktorer som spelar in när man ska genomföra t.ex. ett avslut i PES än i FIFA.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag gillar PES men de har gått ner sig i mina ögon, jag håller fifa högre nu för tiden fast det är lite konstigt med tanke på vilken pes nörd jag var för ett tag sen. Det som övertygar mig är alla licenser m.m. Om pes hade haft det så så hade jag utan tvekan bytt tillbaks men nu lutar det mer åt FIFA även fast dem inte har licens för blåvitt på 08 =)..
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Det som övertygar mig är alla licenser m.m. Om pes hade haft det så så hade jag utan tvekan bytt tillbaks men Som sagt, det är inte svårt att hitta en patch som ger fullt licenserade lag och spelare.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
det blev fifa tillslut iaf;) mest för att det var typ 300 kr billigare haha Är nöjd än sålänge. MEN gillar inte de svenska kommentatorerna, är det någon som vet hur (om det går) byter till engenska?
Köp båda, Dom är bättre på olika saker . Jag äger båda och kör dom lika mycket (Pes 8 och Fifa 08 )
men är det någon som vet hur man stänger av svenska kommentatorerna och byter till engelska:P?
Jag har inte spelet, men jag har för mig att du måste välja engelska som språk i systeminställningarna på PS3t (System Setting > Language Settings) för att det ska bli engelska kommentatorer..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
okej, ska testa det, men ändå konstigt isåfall eftersom mitt nhl e på engelska men där har ja itne ändrat ngt..
du valde fel min vän
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Fårskaller Det beror på vad han vill ha ut med spelet. Fifa är galet mycket bättre i karriär läget och be a pro läget finns bara på fifa, licenser är även där galet mycket bättre. Medans PES är "bättre" på spelkänslan men det märkas knapp jag skulle nog välja fifa alla dagar.
PES = P ro E volution S occer FIFA = F uck the I ncompetent F uckin A ssistant (who sold me this game) :)
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Det är något med kontrollen på fifa som är helt off alltså, vet inte om det är en vanesak eller ej men den är bara skev och där tappar spelet så jävla mycket.
Ah den eviga diskussionen, föredrar ju PES sen lääänge men kan också reta mig något enormt på det ibland.
http://www.myspace.com/dirtydonline
för första gången på många år har jag inte köpt den senaste upplagan av pes. varför? jag har fått för mig att konami är ena snåla jäklar - vilket verkar stämma. kass presentation, dåligt med licenser (kom igen, liksom, droppa kostnadsursäkterna) och så vidare. det är en konstant upprepning med vissa mer eller mindre bra gameplay-förändringar, men det känns inte längre som ett tillräckligt starkt incitament för ett köp. jag är trött på master league och den plastiga stämningen och atmosfären runt spelalternativen. det är dags för lite förnyelse, konami.
Jag tror inte problemet med licenserna är att de är för dyra, utan att EA har kontrakt med FIFA om ensamrätt på klubblag mm i spel.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Så kan det ju heller inte vara eftersom hela spanien, italien, frankrike, holland är licenserade, plus några lag i PL ?
läste någon intervju förra året där seabass eller någon annan konami-figur beklagade sig över licensskostnaderna, om jag inte minns helt fel.
Licenserna spelar som sagt ingen större roll. Att fixa en gratis patch tar några minuter och då har ni fullt licenserade lag/spelare. Årets PES var något av en besvikelse, dock är det fortfarande otroligt mycket roligare att spela än FIFA. PES5 är forfarande det bästa fotbollsspel som släppts.
licenserna innefattar mer än spelar- och lagnamn. med en komplett uppsättning licenser i fifa-stil - stadium, ligor och cuper etc. - skapas (om spelmakarna inte är klåpare) en helt annan matchinramning och atmosfär på och utanför planen, om detta kompletteras med en grym presentation. pes-serien har alltid saknat denna kombination av licensering och presentation, varpå avsaknaden av känsla stärks ännu mer. den där speciella atmosfären har alltid saknats i pes-spelen, och min trötthet gentemot pes-serien handlar om betydligt mer än licenserna. ett bra exempel på ett spel med superb presentation är espn nfl 2k5, där sega licenserade espn, komplett med dess grafik och struktur, pre- och post-game rapporter, ett "veckoprogram" kallat sport center etc. det är verkligen en fantastisk känsla både på och utanför planen. att du och andra inte håller med är ok. jag pratar för min del, detta är så jag känner och på rimliga grunder. gameplay-mässigt är pes bra, visst, men det räcker inte längre för mig. jag kan lika gärna spela sexan ett par år till.
Håller med om att PES är i behov av förnyelse på flera fronter, dock så är det fortfarande det självklara valet för dem som uppskattar känslan av "riktig" fotboll. Presentationen kan alltid bli bättre och Master League känns smått föråldrad. Det är fortfarande riktigt skoj att uppleva djupet som faktiskt finns i PES, till skillnad från FIFA, och att ytan inte imponerar skrämmer säkert bort många.
Nej det är sant Master League har väl i princip varit samma sak senaste 4 åren, alla har fattat att man ska värva Mathieu liksom, det är inte kul längre... Sen tycker jag tjejen som delar ut pokaler börjar bli lite svettig i kläderna, hon har haft dem på sig konstant.
En fråga till er som lirar Pro, Är det verkligen någon skillnad i själva spelet på pes6 och pes08? Märkte knappt nån skillnad alls jag.
Den är marginell, dock är AI:n bättre på de högre svårighetsgraderna och det finns ett par andra småsaker som påverkar spelet.
asså fifa kan ju ett barn spela proevo e ju fan kvalite där får man ju kämpa lite.
LEGALISERA CANNABIS
kaladze X1 alla har fattat att man ska värva Mathieu liksomva? vem är det och varför ska man värva honom?
Mathieu är en sanslöst lovande ytterback som är billig som fan och har en helt sjuk potential. Fast sedan är det ju knappast ett tvång att värva honom varje gång.
fifa e ju skitskönt efter nån vecka när man har lärt sig kontrollerna, as kul att finta haha:D har ifs inte spelat pes 08 så många gånger heller men fifa är ändå skönare tycker jag, speciellt med tanke på dom olika 1 player lägena
PES FÖR FAAAAN
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Noice P21 Mathieu är en riktig monsterspelare.
Har aldrig nekat mina kontraktserbjudanden. Vänsterfotad och kan spela på i princip alla positioner. Lång, snabb, teknisk, ung, helt sjukt skott, jättebra inlägg, hörnläggare, vinner allt på huvet och utvecklas dessutom mycket på bara någon säsong.
Lite buggad spelare.
Japp Mathieu i Toulouse är rent jävlig. Frågan lyder, när fixas liveläget på pes08 ? Testade igen imorse, helt omöjligt att försöka lira någorlunda rättvist.
PES har alltid varit bättre spelkänsla men FIFAn 08 på PS3 och Xbox 360 e inte så jävla dåligt asså, jag har det och tycker det är skit kul men jag har iofs inte spelat nya pes så...
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
FIFA är brutalt mycket bättre än PES, dom som säger PES säger det enbart för att verka insatta i fotboll.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.