Guide till Internet för PS3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Guide till Internet för PS3

Tjena är det nån som sitter på en guide på hur man fixar internet till PS3, har kollat runt på internet och ringt till min internetleverantör och ställt in dom inställningar som dom visste men d funkade ändå inte..så om nån har en guide eller kan hjälpa mig vore d schysst=)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Skivsamlare

2007-12-28 17:12
jag bara kopplade in en kabel i modemet och en i ps3t så funkade det ^^ :P
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

hehe a men jag har trådlöst och modemet är 2 våningar upp så det kan li lite jobbigt att dra en kabel:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vad är problemet då? Borde väl bara vara att gå till connection setting, välja wlan, hitta ditt nätverk och skriva in ditt lösen?
Till att börja med, hittar du ditt trådlösa nätverk på PS3n?

Jag själv har inte trådlöst modem, men har ibland "snyltat" på grannars oskyddade nät och det var inga problem..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Nej, altså den hittar nätverket och allt sånt men sen ska den hålla på o ha massa ip o dns o sånna grejer:S  har skrivit in det men ändå fungerar det inte=(
Du kan välja att den skall ställa in det automatiskt homie. Det enda du behöver göra i princip är att välja wireles. Efter det så väljer du nätverket, och vips så scannar den själv efter ip. Nog om det dock.
Någon annan som har problem med att psn dissconectar stup i kvarten? Vet inte om det är för att jag kör wireles. Portarna som ps3an använder har jag öppnat men det funkar inget vidare endå. Help a brotha out!
nAggAn P24

Testa att stänga av SSIDt i din router (borde finnas på första sidan när du loggar in i routern). Det löste det problemet för mig iaf!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
men jag har testat att köra det automatiskat också men d funka ändå inte, kanske gjorde ngt annat fel då..får testa imorn igen..
höll på typ 2 veckor att få internet att funka på min ps3a, så jävla irriterande. vet inte varför det krånglar för vissa, men här fick iaf jag hjälp att lösa skiten. nån av länkarna hjälpte mig minns inte vilken. lycka till

http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?board.id=psnetwork&thread.id=22245

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=e541bf9773f2c238c05c54f574fa5799&showtopic=173145&pid=1634155&st=0&#entry1634155
Tack för länkarna, är precis ett sånt fel jag har så nu ska jag nog lösa det =)
Tog mej 1 minut att få wifi att funka var bara att skriva in wep koden sen funkade allt direkt vet inte om den stödjer wpa men det borde den...

hur vet man sin wep key:P?
HampaaH den har du ju ställt in själv i routern, så du ska ha den...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
okej, hehe e farsan som har fixat så får väll höra med han..
annars kan wep nyckeln vara förinställd och brukar finnas under routern, så ta en titt där.
History is made by those who break the rules.