I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bäst/sämst spel 2007 (top5)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2007-12-31 03:31

Bäst/sämst spel 2007 (top5)

Nu när året gått är jag lite intresserad av vad folk tycker är de bästa spelen de spelat och som släpts i år. Tar också de sämsta, blanda konsoler och dator lite hur ni vill.

Antar att ni kan kopiera min lista om ni vill:
Och tänk på att det bara är spel ni själva kört som räknas.

Top 5 bästa spelen:
1.
2.
3.
4.
5.
Årets sämsta:
Årets mest hypeade:
Årets mest överraskande:

Lägg gärna till egna kategorier och säg gärna varför ni tycker som ni gör.
Postar min egen lista som ett svar på tråden.

http://felidae-music.com

2007-12-31 03:57
(Kör bara PC spel i min och har ej lyckats testa CoD4 och bioshock än än så jag utesluter dem)

1. Portal måste jag nog säga, bra skrivet, bra musik, rätt kul att lira. Ett kultspel helt enkelt.
2. HL2E2 - allmänt kul lir, hl2 ffs 
3. Team fortress 2 - Trodde inte det skulle vara så kul, blir lite upprepande, men i små doser... riktigt kul
4. WoW burning crusade - Har haft många timmar kul med detta, riktigt fyllig expansion om man jämför med andra mmo-expansioner
5. Reserverar plats 5

Årets sämsta: Vanguard SOH, hade stora förhoppningar på denna. Spelet är dock fullt av buggar och allmänt dåligt.

Årets mest hypeade: Crysis. Ruggigt upprepande fighter genom hela spelet, kass klicheartad handling och en grovt hypead grafikmotor. När dubbla 8800 ultra kort, 8gb minne och 2.4 ghz quad core processor inte klarar spelet på någon vidare grafik i vettig upplösning är det kanske dags att optimera motorn?

Årets mest överraskande: Portal. Hade absolut inga förväntningar på spelet. Hade riktigt tråkigt när jag bestämde mig för att lira det. Blev galet positivt överraskad.
http://felidae-music.com

2007-12-31 04:37
Kommer säkert få mycket kritik för det här.
Jag har bara spelat 360 dom senaste 2 åren.

1 Halo 3  (Har spelat många timmar och inte tröttnat än)
2 Assassin`s Creed ( Snyggt som fan,men får ett minus av att uppdragen är för lika)
3 Bioshock (Helt underbar grafik,men för lätt och klara)
4 The Darknes ( Bra skönt spel,men onling sög)
5 Är nog nått av spelen Mass Effect eller Cod4(¨Har ej spelat de,bara läst om dom.Kan hända om jag hade spelat dom så hade dom hamnat på min lista)

Gott nytt år.....

Gamertag på 360... Leppas

2007-12-31 07:30
Top 5 bästa spelen:

1.  Call of Duty 4 - Kombinerar tightaste och mest välgjorda singleplayer kampanjen någonsin med ett ganska actonfyllt och relativt nytt Multiplayer.

2. Bioshock  - Vore en skam att inte ta med "systemshock 2"'s spirituella uppföljare. En orgie i bra skådespel, som lämnar dej med en känsla som inget annat FPS lyckats med.

3. World in Conflict - Massive kastade handsken och gav oss det snyggaste RTS spelet någonsin, även det med bra skådespel och ett varierande utbud av uppdrag.

4. Half-Life 2: The orange box - 3 spel i ett, nyskapande och extremt underhållande "Portal", uppföljaren med Gordon och Alx "Episode 2" och Team fortress 2 som tenderar bli årets onlinespel.

5. 

Årets sämsta: Har en tendens att undvika dåliga spel, men Overlord hittills, även om det är väldigt underhållnde..

Årets mest hypeade: Crysis -  Ny grafikmotor,  check!  Nanodräkt?  check!  amerikansk hjälte räddar världen i valfritt standardscrenario? check!

Årets mest överraskande: Call of Duty 4, inte gillat något av de tidigare, men här tog dom verkligen ett steg i rätt riktining, helt galen singleplayer kampanj!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2007-12-31 10:58
Top 5 bästa spelen:
1. Halo 3
2. World of warcraft bc
3. Skate
4. ------
5. -----
Årets sämsta: Warhawk
Årets mest hypeade: ps3 (inga undantag)
Årets mest överraskande: Skate
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2007-12-31 11:39
Nu har ju jag nästa bara lirat sportspel, försöker ge mig lite på andra fronter också. Blir väl en sportlista antar jag.

1. NBA2k7 , helt galet skönt spel anser jag, kom hösten 2006 men skit samma, det gäller för 2007. Kommer inte köpa något mer NBA än på länge förräns det kommer ett nytt lir som förändrar världen typ.

2. Fight Night Round 3, kan vara jobbigt ibland men det är en skön fightingkänsla när  man börjar ta sig uppåt i karriärläget, man får boxas smart och det krävs lite skills också. Härlig utmaning.

3. Assassins Creed, många har dissat det sedan det kom ut, men jag kan inte hjälpa att dras med i historien, i storyn och städerna och karaktärerna som är spelet, det blir vad du gör det till. Funderar på att dra det en runda till. Känner att det finns mer att utforska än vad mission 2 mission spelarna anser.

4. PES08 , även om jag inte känner WOW, kändes bra i början men efteråt har det bara varit ett annat fotbollslir, tänker nog vänta lite här också innan jag köper något nytt för att invänta någon sorts rockad inom spelet, fifa tog en nice turn med karriärläget även om det är en spinoff på en funktion som fanns på PES5 tror jag.  Mer sådant för att utveckla fotbollspelen lite annars har dem nog stagnerat nu tycker jag, inte så intressant längre.

5. Vettifan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-31 12:51
fetlyrik P14
NBA2k8? xD lätt bättre... kanske inte så stor skillnad men bättre grafik och lite bättre rörelser oo så =D ... så det är ju värt ett test iaf!! ^^

Årets mest hypeade,överskattade (men ändå helt okej spel): Halo3 , har inte spelat singel player men live var wicked fun =)
Get Random!

2008-01-01 14:08
Top 5 bästa spelen:
1. Call of duty 4 (ps3)
2. God of war II (ps2)
3. Uncharted (ps3)
4. Ratchet & Clank Future (ps3)
5. Oblivion (ps3)
Årets sämsta:
Årets mest hypeade: Assassins Creed (ps3). Levde inte upp till den jävla hypen.
Årets mest överraskande: Warhawk (ps3)

Om jag haft en 360 och spelat Bioshock och Mass Effect så hade dom nog varit med o konkurerat. Likaså Mario Galaxy till Wii.

2008-01-01 14:54
Top 5 bästa spelen:

1.  Mass Effect (Xbox 360) - Lider av tekniska problem men bortsett ifrån det så är det fantastiskt på alla sätt och vis. Det var längesen jag fick samma känsla som när jag klarade Mass Effect första gången. Om EA förstör den här trilogin kommer jag aldrig förlåta dem.

2.  Halo 3 (Xbox 360) - Perfektion, helt enkelt. Ruskigt bra Single Player (når inte riktigt upp till Halo CE dock) och multiplayern är allt man kan önska sig.

3.  Super Mario Galaxy (Wii) - Det bästa plattformspelet i 3D, spelgläjde ifrån början till slut.

4.  Bioshock (Xbox 360) - Bioshock ger ordet stämning en ny definition och det är ett riktigt bra spel på alla sätt, enda negativa är väl egentligen Vita Chambers (fast de kan man stänga av nu).

5.  Resident Evil 4 : Wii Edition (Wii) - Perfekta kontroller, riktigt tight action och en intressant story gör Resident Evil 4 till ett av årets bästa actionspel.

Årets sämsta: Fantastic 4: Rise of the silver surfer - Förmodligen det sämsta spelet jag någonsin har spelat.

Årets mest hypeade: Guitar Hero 3: Legends of Rock - Det skulle vara så bra, men efter några timmar så inser man att GH2 gjorde allting mycket bättre, bortsett ifrån låtlistan och Live.

Årets mest överraskande: Eternal Sonata - Jag förväntade mig ett mysigt J-RPG men Eternal Sonata var mer än så. Välgjort, mysigt, underhållande, stämningsfullt och med de bästa striderna som jag har varit med om i ett J-RPG så var Chopins dröm någonting alldeles speciellt.

Kan ju tillägga att jag inte har spelat Assassins Creed, CoD4 eller Metroid Prime 3 än men ska göra det så fort jag får lite pengar :)

2008-01-01 17:14
Top 5

1. Super Mario Galaxy (Wii)
2. World in Conflict (PC)
3. Bioshock (PC)
4. The Witcher (PC)
5. Zelda: Phantom Hourglass (DS)

2008-01-01 17:21
1. Bioshock (PC)
2. Call of Duty 4 (PC)
3. Assassins Creed (Xbox 360)
4. Crysis (PC)
5. Hellgate London
*snaark*

2008-01-01 17:35
Top 5 bästa spelen:
1. Mass Effect
2. CoD 4
3. Timeshift
4. Bioshock
5. Warhawk
Årets sämsta: Assassins Creed
Årets mest hypeade: Crysis
Årets mest överraskande: Portal.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2008-01-01 21:56
1. Team Fortress 2
2. Team Fortress 2
3. Team Fortress 2
4. Team Fortress 2
5. Team Fortress 2
Årets sämsta: Team Fortress 2
Årets mest hypeade: Team Fortress 2
Årets mest överraskande: Team Fortress 2
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2008-01-01 22:23
Årets sämsta kan jag LÄTT säga TIMESHIFT! Sunkigaste spelet någonsin ..
*snaark*

2008-01-01 23:29
Bäst:
DiRT
CoD4
Crysis
(säger man något annat än att det är ett fruktansvärt bra spel, även om en stor del är pga grafiken, så är det bara för att man inte kan spela det på någon högre inställning och det har ingenting med dålig optimering att göra)

Sämst: (eller inte så bra iaf)
Bioshock (blir bara outhärdligt tråkigt mot slutet, kul första 1/3 iaf)
all fire burns, little baby, you´ll learn
Producent

2008-01-02 00:06
1. call of duty 4 (ps3)
2. God of war (ps2)
3. Assassin creed (ps3)
4.Ratchet & Clank Future (ps3)
5. Nhl 08 (ps3)

Årets sämsta: Timeshift
Årets mest hypeade: Halo 3 & Assassins creed.
Årets mest överraskande: Cod 4 och Warhawk.
Lil_H..

2008-01-03 01:40
Ej rangordnat:

1. Bioshock (PC) - Ordet stämning fick sig en ordentlig punch in the face i och med Bioshock. Dessutom besitter spelet årets storyline.
2. Mass Effect (360) - Årets rollspel, utan tvekan.
3. Guitar Hero III (360) - Bättre än 2:an på precis allt. Otroligt spelvärde i och med multiplayer face offs och battles.
4. Call of Duty 4 (PC) - Roligaste singelplayer campaign, någonsin. Snyggt är bara förnamnet.
5. Super Mario Galaxy (Wii) - Årets charmigaste spel. Otroligt bandesign och visuellt sett, magiskt.

Honorable mentions:
God of War II, Skate, World in Conflict, Supreme Commander, Halo 3, Crysis

Årets "oh fuck this shit!": Hour of Victory. Att betala 600kr för ett spel som buggar mer än alla årets spel tillsammans, och lite mer därtill, gör mig irriterad. Urusel AI, värdelös klassindelning osv gör detta spel till årets sämsta, på precis allt.

Årets mest hypade
: ssassin's Creed.

Årets "aaaaah can't stop playing!": Puzzle Quest: Challenge of the warlords. Seriöst, det går inte att sluta spela. Petade ner WoW från tronen.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-01-03 03:04
  1. world of warcraft - the burning crusade
  2. bioshock (x360)
  3. call of duty 4 (pc)
  4. crysis (pc)

2008-01-03 06:47
WOW,WOW BURNING CRUSADE, TIBIA är årets sämsta

2008-01-04 01:31
1. Mass Effect - Fenomenalt välskrivet rymdäventyr, årets bästa utan tvekan.
2. Halo 3 - Avslutningen på Master Chiefs saga gjorde inte mig besviken iaf, online läget är kalaskul.
3. Okami - Ni som inte spelat det har verkligen missat något.
4. Pes 2006 - Fortfarande inte perfekt på långa vägar, men fortfarande bäst.
5. Call of Duty 4, så snyggt, så bra...

Årets sämsta: Final Fantasy XII - Tyvärr, spel som kräver att man kör monoton grinding för att komma vidare suger gammal äcklig gubbröv och är så jävla ute att man undrar vad fan de sysslar med i Japan. Det var inte ens kul att levla upp Cloud 1997 och det är det inte heller idag, speciellt inte med ett fighting system som har mest med menykonfigurationer att göra, nä ni kan inte lura mig, FF12 är skit.

Årets mest hypeade: WoW - The burning crusade (and im still playing the shit)
Årets mest överraskande: Mass Effect, slog ju ner som en bomb.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-01-04 21:18
1. Crysis
2. Mass Effect
3. Assassins Creed
4. The Orange Box
5. Call of Duty 4: Modern Warfare

Årets sämsta: Timeshift - Det tråkigaste skitspelet jag någonsin spelat.

Årets mest hypeade: Halo 3 - Jag hade helt enkelt förväntat mig mycket. Kom inte det jag förväntade mig så nej. Inge Halo 3 love.

Årets mest överraskande: Portal - Hade inte trott att ett nästan helt action-fritt spel kunde bli så bra som Portal. Spännande med bra pussel och riktigt underhållande. Tja, kan det bli bättre?

The only time you feel alive is when you're dead

2008-01-05 00:55
1. Bioshock (PC) Så otroligt underbart.
2. Team Fortress 2 (PC) Ett tidsfördriv utöver det vanliga. Dessutom väldigt humoristiskt.
3. Mass Effect (Xbox 360) Jag hade ingen aning vad detta var för spel. Men gud vad jag blev överaskad...
4. Fifa 08 (Xbox 360) Efter att ha snott PES motorns bollkontroll så blev detta ett grymt lir, igen!
5. Lord of the Rings Online (PC) Väldigt kul och bra motståndare till WoW.
Årets sämsta: The Sims 2; Året Runt (PC) Hur kunde jag få för mig att skaffa en expansion när jag redan vet hur jag kommer tycka om det? Ett mysterium...
Årets mest hypeade: Crysis (PC) Ja, vad ska man säga? Dessutom enligt mig var det inte heller speciellt bra.
Årets mest överraskande: Mass Effect (Xbox 360) Som jag nämnde ovan. Jag blev helt fast i det. Direkt.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2008-01-06 23:35
1. Call of duty 4
2. Bioshock
3. ?
4. ?
5. BoomBoom Rocket (Xbox live arcade) haha
Årets sämsta: Kane & Lynch
Årets mest hypeade: Halo 3 (för hypat för ett skitspel)
Årets mest överraskande: Bioshock 
jag har alltid rätt.
Producent

2008-01-07 16:45
1. Portal - Bland det bästa jag spelat någonsin. Även fast det bara tog snäppet längre än en långfilm att klara.

2. Call of Duty 4 - Har varit ett fan sen första spelet. 4an är överlägset bäst. Lyckas hålla en på spänn hela vägen till eftertexten. (och lite till ;)

3. Super Mario Galaxy - Helt grotsekt varierat plattformsperfektion.

4. Mass Effect - Stämningen!

5. Halo 3 - Trots att man förväntade sig Jesus när man satte i skivan levererade Bungie ett riktigt jävla bra spel.

Årets sämsta: Har fan inte spelat något dåligt från 2007
Årets överhypade: Halo 3 - Kommentar överflödig
Årets mest överraskande: Portal - Man förväntade sig ett "extraspel" vid sidan av Half-Life och TF2 och fick ett spel som (nästan) överglänsade allt på skivan.
Producent

2008-01-07 16:48
Hur kan ni säga att Mass Effect var en överraskning? Det har ju snackats om det hur länge som hellst?

2008-01-07 17:25

Det slog ner som en bomb när det kom och hypen var inte i närheten av den hype som fanns runt halo3 och assasins creed..så nej, det hade inte snackats om mass effect speciellt mycket.

Producent

2008-01-07 17:27
Halo 3 och Assasins Creed är ju iof extremfall och om man jämnför med dom så har det ju inte snackas om någonting alls förutom dom.

Jo, det var en hel del hype kring Mass Effect innan det släpptes, iaf inom spelvärlden.

2008-01-07 18:56
Mass effect är fruktansvärt bra. Bättre än allt jag någonsin sett.

Halo är nog det fjantigaste någonsin. Okej om man är typ sju-åtta år.. men vadfan? Springa och skjuta på leksaksgubbar med roliga röster. det är det färgladaste plastigaste Teletubbies-spelet jag spelat. Ush!

2008-01-07 19:29
Subdominant_ X19
Du kan inte ha spelat mer än några sekunder av halo 3 då isf . Med tanke på att dom såkallade leksaksgubbarna med roliga röster är precis i början på första banan. lagt märke till brutes och elites? eller the flood? Du kan inte dömma ett spel efter så lite spelande. Sen finns det väl för övrigt ingen regel på hur aliens ska se ut eller låta. Men aja, du går miste om något om du inte lirat halo serien. your loss not mine.

aja till listan

1. Call of duty 4. Genialt på alla punkter, det enda minus är att singelplayern är lite för kort. hursom ett riktigt bra spel, Multiplayer delen är det bästa multiplayer läge som finns tillsammans med halo 3's

2. Mass effect. Otroligt bra spel måste jag säga. Fängslande, snyggt, och riktigt nice story

3. Halo 3. Hypen var enorm och även fast det inte levde upp till den riktigt så måste jag säga att det är ett grymt spel, inte minst multiplayer. Synd bara att det är så inne att ogilla det och att pga just detta så går många miste om ett skitbra spel

4. Super mario galaxy. Platform är inte min grej och jag har inte spelat det så jättemycket men jag vet om ett spel är bra, Och detta mina damer och herrar är grymt

5. Orange box. Jag vet jag vet, det är inget spel utan en samlingsbox. Men tycker episode 2 och portal tar platsen och dom hör ju ihop i orange box så det fick bli såhär

Årets sämsta:Crysis . ska jag säga något bra med det först? hmm, snyggt..err snyggt, oj redan sagt det. Nuff said
Årets mest hypade: Halo 3 på delad plats med Assasins creed
Årets mest överraskande: Mass effect. Trodde faktiskt att det skulle floppa rejält och hade givit upp hoppet. men oj oj vad fel jag hade

2008-01-07 19:29
Var ju tjugg hype kring Mass Effect innan det kom, folk har ju väntat på det hela året typ.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2008-01-07 19:39
Jag har lirat igenom Halokampanjen (som storrymässigt är najs)

och suttit och försökt lära mig gilla spelet under ett antal veckor av xbox-live spelande.

Rosa skott skjuter du ju fortfarande genom hela spelet. Men det är inte bara leksaksgrejen. Det är bara så plastigt. Känns som ett shoot em up för småbarn helt enkelt. Inte bara motståndarna utan hela spelet känns så jävla barnkalas. Multiplayer läget är så fruktansvärt turbaserat. Det finns inget ta skydd eller kasta sig undan. Man kan hoppa i slow-motion. Den som har minst liv/börjar skjuta senare/har sämst vapen (förutsatt att kombatanterna i fråga är någolunda jämna) kommer alltid att förlora duellen.

Jag kan inte förstå det roliga i Halo? iofs är det ju ganska få som fortfarande lirar det.

2008-01-07 19:40
Mass effect känns ibland som ett "vuxenhalo"

Okej klart det funnits hype men ni som är insatta fans är ju knappast objektiva eftersom ni garanterat sökt er till nyheter om spelet och smugit runt på producenternas hemsida. Jag är också insatt i "spelvärlden", medlem på alla spelcommunitys, läser speltidningar regelbundet etc. Hypen var väldigt mager, och växte till sig först efter att spelet släppts.
Varför diskuterar vi ens detta? Alla stora spelmedier har redan korat det till årets överaskning..och de är väl insatta om något?

Halo känns ibland som ett FPS och Mass Effect känns som ett RPG.
Producent

2008-01-07 20:14
"Alla stora spelmedier har redan korat det till årets överaskning.."

Har jag väldigt svårt att tro. Länka gärna. Bioware har ju släppt 3 extremt välmottagna rollspel till xboxen innan. Kan tänka mig att man inte hört mycket om Mass Effect om man inte spelar rollspel (eller spelade just dom rollspelen). Men att kalla det för en överraskning i helhet är fan fel då alla som spelade Kotor eller Jade Empire har längtat efter det länge.

2008-01-08 02:26
sjkönt att folk håller med om CoD4 iaf, jag har nog inte så dålig smak ändå. .xD

2008-01-08 02:59
Bara jag som inte klarar av att spela COD? Så fruktansvärt viva USA-äckligt. Jag stängde av efter första campaign-banan, även om jag spelar det över live ibland. Bara att det heter "call of duty", urk!

Ett krig pågår. Krig är det värsta som finns, tycker de flesta. Sen kommer Patriot-Nisse och gör ett spel där man får komma ner som en amerikansk hjälte och slakta mellanöstern-monster. Spelet är också fruktansvärt autentiskt, vilket jag inte vet om jag tycker är nån fördel i just detta läget.

Missförstå mig rätt. Jag har inget emot att skjuta ihjäl folk. Men Cod kampanjen känns bara vidrig. Det enda som saknas är bara att man ska kunna få extra liv genom att våldta kvinnorna i städerna man anfaller, typ. 

2008-01-08 03:07
Subdominant_ X19

Så fruktansvärt viva USA-äckligt. Jag stängde av efter första campaign-banan,

rätta mej om jag har fel, men första uppdraget är med SAS? :P 
vid närmare eftertanke är dom 2 första SAS..

2008-01-08 03:37
Ah. Du har helt rätt. Gör ingen egentlig skillnad i det jag skrev dock. Same bajs different rövhål.

Tror dock att jag spelade något med jenkarna, så jag kanske hann lite längre innan jag slog av. Eller så har jag fel. Kommer hursomhelst definitivt inte spela det igen, så att säga.

2008-01-08 05:05
Subdominant_ X19'

tycker det är synd.. visst.. jag är också väldigt trött på flagkyssandet, men du går miste om ett jävligt bra singleplayerspel.. du får låtsas att du slåss för japan eller något.. xD

2008-01-08 06:57
Jag är lite förvånad över vissas spel..

Detta är iaf min lista.

Top 5 bästa spelen:

1. Metroid Prime 3: Corruption, Wii
-Grymt bra spel serie och denna till just wii slår allt när det gäller unik spelstil,grafik,ljud, ja allt.. Det är bland dom bästa spelen jag spelat någon gång.

2. Super Mario Galaxy, Wii
Helt klart bästa super mario spelet i serien,  bästa platformsspelet som gorts, alltid lika roligt att åka ut till en ny galax då ingen är den samma, stor variation och ja.. det är ju mario :), bättre platform än Metroid Prime 3, men metroid har andra faktorer som gör att den vinner.

3. Mass Effect, 360
Sjukt bra rpg spel som inte bara levererar bra grafik utan helt outstanding dialogsystem, bra fighting system som funkar perfekt i 3D grafik, roligt att utforska universum samt att lev a och möta nya motstånd, spelet är dock lite linjärt och kort för ett RPG spel, men man har en del sidoquests, Men spelet förtjänar dock en top 5 plats.

4. Bioshock, 360
Ja vad ska man säga? helt det fräckaste spelet iår, cool story, sjukt bra grafik, väldigt unikt spel som får en att flyta in i spelet och bara glömma allt annat, tror det krävs en viss sort människa för att spela det men alla bör iaf testa det.

5.  Zelda: Phantom Hourglass vs Resident Evil 4: wii, Nintendo DS/Wii
Ja, vilket ska man ta? Resident Evil 4 är riktigt himla bra spel, och funkar riktigt bra till wii, toppar bland världens bästa spel genom tiderna och wii versionen är ingen skillnad dock så har vi nya Zelda till Nintendo DS som är riktigt bra grafik, roligt spel samt väldigt kreativ sätt att spela spelet på, står lika här för min del.

Årets sämsta: Jadu.. Vet faktist inte vilket som är det sämsta, finns så mycket att välja imellan.
Årets mest hypeade:  Assasins Creed, mycket förväntningar men spelet suger rent av sagt, Mycket lagg, väldigt enformigt.
Årets mest överraskande: Metroid Prime 3: Corruption,Eternal Sonata
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-01-08 18:59
Subdominant_ X19
Mja du får tycka vad du vill såklart.

iofs är det ju ganska få som fortfarande lirar det.

Mååånga tusen lirar över live varje dag. så det stämmer ju inte

Haha sen nu klagar du på Cod med, det är ett spel. ETT SPEL. Och du kommer med dina töntiga klagomål. Spel är till för att roa. skulle du må bättre och kunna spela det om alla såg lika dana ut och var från påhittade land och spruta lödder på varran? Att du bryr dig är ju helt otroligt. Men aja, som tur är har ju inte spelutvecklarna sånna trångsynta personer som du i åtanke när dom gör sina spel. Och ja, åter igen. Du får ju faktiskt tycka som du vill. tycker bara att det är lite synd att du ser på det hela på det sättet

2008-01-09 11:39
Provade CoD4 för första gången igår faktiskt. Såg jävligt bra ut på min sprillans nya 42tummare.

2008-01-09 13:43

!

Det är ett spel. Men mediet tevespel blir allt större. Jag spyr på amerikanska krigsfilmer också, vilket är ungefär samma sak. Ditt löjliga exempel känns knappt värt att kommentera, men hursomhelst, nej. Det jag menar är att: Du spelar spelet som en hjälte, namnet Call of Duty tyder på att det finns nått hedersvärt med det hela. Spelet visar hur stolta amerikanerna är över sina krig och hur glamouröst flaggkyssandet och mördandet är. Om jag hatar hela deras fascistiska och självgoda beteende, varför skulle jag då njuta av att låtsas vara med? Klart som fan att ett sånt här spel är en del av propagandan.

Se det så här: Om ett gäng nazister spikar ihop ett skitbra spel som heter typ "Defend Auswitch". Du är en tysk soldat under andra världskriget. Ett mäktigt spel där hedersam musik dunkar när Hitler håller tal och ger dig hedersmedaljer. Det hade ingen uppskattat, ingen alls. Vem fick för sig att göra konst av USAs kallblodiga handlingar? Självklart kommer de bara undan med det för att USA är så jävla övertygade om att de är "the good guys" i det här kriget. Jag tror att det skulle bli en massiv debatt om man gjorde ett tevespel baserat på i stort sett vilket krig som helst där inte USA deltar, (Specielt om man bara kunde spela för en av de två parterna, som om de vore hjältar.) eftersom att det där inte finns någon superstat som utnämnt sig själva till hjältar.

2008-01-09 14:23
Subdominant_ X19

Det är ett spel. Men mediet tevespel blir allt större. Jag spyr på amerikanska krigsfilmer också, vilket är ungefär samma sak. Ditt löjliga exempel känns knappt värt att kommentera, men hursomhelst, nej. Det jag menar är att: Du spelar spelet som en hjälte, namnet Call of Duty tyder på att det finns nått hedersvärt med det hela. Spelet visar hur stolta amerikanerna är över sina krig och hur glamouröst flaggkyssandet och mördandet är. Om jag hatar hela deras fascistiska och självgoda beteende, varför skulle jag då njuta av att låtsas vara med? Klart som fan att ett sånt här spel är en del av propagandan.

Se det så här: Om ett gäng nazister spikar ihop ett skitbra spel som heter typ "Defend Auswitch". Du är en tysk soldat under andra världskriget. Ett mäktigt spel där hedersam musik dunkar när Hitler håller tal och ger dig hedersmedaljer. Det hade ingen uppskattat, ingen alls. Vem fick för sig att göra konst av USAs kallblodiga handlingar? Självklart kommer de bara undan med det för att USA är så jävla övertygade om att de är "the good guys" i det här kriget. Jag tror att det skulle bli en massiv debatt om man gjorde ett tevespel baserat på i stort sett vilket krig som helst där inte USA deltar, (Specielt om man bara kunde spela för en av de två parterna, som om de vore hjältar.) eftersom att det där inte finns någon superstat som utnämnt sig själva till hjältar.

Lol tönt :/

Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2008-01-09 14:32

Man får ju respektera din syn på saken men jag tycker du överdriver. Det är som du redan förkunnat bara ett spel, varken mer eller mindre. Varför blanda in politik i soppan? Men alltså jag är fett med på iden där man gör ett terroristspel istället. Hade blivit rätt trist i längden att spränga sig själv i luften dock.

2008-01-09 22:28
Caliban

Är det du på din presentationsbild?

varför blanda in politik?

Klargjorde jag inte det?

2008-01-09 22:29
ett terroristspel hade ju tex varit fruktansvärt kontroversielt, även om jag inte ser något som skulle vara värre med det än med cod4

2008-01-09 22:43
Det är klart det är jag

2008-01-10 00:09
HAHAAhahahAHhah

Då får du kalla mig vad du vill

haha

2008-01-10 00:13
Bra tönt!