I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-25 14:36

xbox live hjälp!

hej jag har provat nu o få live o funka på mitt xbox 360. jag har pluggat in en nätsladd från xboxet till datorn. men jag har en usb modem sån platt sak i daton. men xboxet  hittar inte mitt ip nummer eller nått sånt står det. hur fixar jag det.? för det skall väll funka med usb modem oxå väll.?

fuck you and have a nice day sucker

2008-02-25 15:03
Står inget i din text om vilken internetleverantör du använder..
Kan det vara så att din Internet-leverantör kräver PPPoE-inställningar.?
det är samma sak om du använder statisk IP-adress som du fått från din Internet-leverantör måste du ange denna adress manuellt.

En lösning på problemet är följande:

Du har ett USB baserat modem, det du kan köpa till är en usb-router.
Du ansluter alltså usb modemet direkt till usb porten i routern.
anslut nätverkskabeln från xbox:et  rak (Cat5) till en av routern lediga portar.
Till sist ansluter du även en rak nätverkskabel från datorn till en av routerns lediga utportar.

Om du inte har råd/ork att köpa till ny maskinvara finns det andra sätt att kringå detta.
0:7, scientific researches.Better get in thru your brain.

2008-02-25 16:43
ok tackar då vet jag kanske ska kolla upp en sån router då o se vad dom kostar (jag har telia som internet leverantör)
fuck you and have a nice day sucker

2008-03-04 12:58
Hade samma problem .. du måste ändra sakerna manuellt..  i xboxen.. vet inte riktigt hur man gör för att veta vad du ska ha.. jag har ett vanligt xbox och använder samma inställningar till 360.. kanske inte var så mkt till hjälp.. men när du gör den dära kontrollen så ser du juh vad den inte hittar.. ta reda på dom sakerna så ska det funka (googla runt lite så ska du nog hitta)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.