Pro evolution soccer 09
då va hypen igång igen då. diggar pes så jävla mkt. 08 speladas en del, 6an spelade jag sönder . hoppas 09 blir mkt bättre :) här e lite pics o lite info..Länk till http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=25661
http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=3007 enjoy ! :)
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/
fan va göööött... men blev smått besviken på 2008 asså. tycker 06 tilå me är bättre än idag... bättre känsla på nått sätt. å att bollen studsar så där fint ut ur målburen när man skjuter hårt upp i krysset... istället för 2008 när den klistras i "spindel"nätet... å fifa kan ju fortsätta slänga sig in i väggen. nått gick snätt på EA sport efter 2005 upplagan asså... helt sjukt dåligt men längtar fett på denna :P . ska läsa vider på sidan nu
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
håller med dig helt å hållet ! 06.an va skönare på ngt skumt visst o nu när du säger d , så tänker jag, fan d e sant. skotten va skönare.. vi får hoppas att 09 blir nice...
2008 är det klart bästa PES hittils. Det är som varje år: man blir besviken och tycker förra var bättre tills man lärt sig spela och inser att det senaste faktiskt är det bästa. Hajjar inte hur folk kan tycka 6an var bättre. Usch. 2008 är så mycket mer realistiskt och så mycket skönare spelkänsla. Ni som tycker 6an är bättre kaske spelar på ps2? Det värsta är ändå när någon kommer och säger att 5an är bäst. Största skämtet i världshistorien. Domarn blåser för precis allt och spelarna har ingen bollkontroll. Längtar sjukt mycket till 2009!
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Hoppas på ett utvecklat managerläge samt ett djupare seriesystem (div1/div2 inklusive cuper känns söndernött). De tekniska problemen måste självklart vara som bortblåsta för att rädda Konamis anseende. När PES 2008 stod på tröskeln så var det snack om en unik form av artificiell intelligens kallad "Team-Vision", detta skulle tillåta datorn att anpassa sitt spelsätt efter hur man själv spelar för att på så sätt skapa ett mer dynamiskt spel. Det skulle alltså inte gå att utnyttja samma ytor hela tiden eftersom datorn skulle uppfatta detta och stänga dem. "Team-Vision" tycktes dock inte fylla någon särskild funktion i 2008, förhoppningsvis fungerar det bättre nu.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Det jag hoppas mest på är ett bättre master league, något mer likt FIFAs karriärläge. Som det är nu är det ju vanlig liga med spelare som åldras och förbättras. Vill ha mer som i FIFA, typ uppgradera personal, scouta spelare, kunna simulera matcher osv.
Fasa... aldrig tyckt att gamla är bättre än nya till just nu.. jag spelar på 360 oxå. asså 2008PES har ju bättre grafik å så men själva spelkänslan är sämre. å att repriserna hackar ???? och skott som fastnar i nätet som om det vore klister. fula kostiga målburar oxå. pluss ta fifa2008 exempel. hur jävla kefft och super trögt är det inte? helt ärligt är ju pes 5 bättre än nyaste fifa. fifa 2005 e bättre fan. det jag försöker säga är att nyast behöver inte ALLS va bättre... Mycke av de som gjorde pes 6 de bästa fotbolls spelet har gått förlorat i 2008a som fått lite Fifa känsla tyvärr.... så jag hoppas på2009 nu för grafiken på pes6 är ju riktigt kass tyvär men spelkänslan tar 2008 lätt. 2008 känns som en prototyp bara på "the new generation games".
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
håller med fasa där.. PES6 var en fullständig besvikelse till 360 så det blev att lira det på ps2 istället. 2008 har absolut sina brister men är ändå överlägset sina föregångare. Fysiken i bollen går inte ens att jämföra med tidigare. Har faktiskt aldrig sett att bollen fastnar som en spindel i nätet. Låter dock som en jävligt tråkig "bugg" isf. Boll-clashet i nätet är sjukt viktigt! Däremot en stor besvikelse med 08:an är lagget som kan komma när man kör xbox live... hursom, längtar något sjukt till 09:an!
rapperted.se
2008 var en besvikelse. Fortfarande bättre än 6an och sjukt bra. Något gjorde att det kändes som något saknades dock. Vad gör ytterbackarna tex? Bara att promenera fram längst kanten. För lätt att dribbla. Speciellt med en storväxt spelare. Det kan inte finnas någon som spelat spelet mer än 20 gånger som klarar av att inte ta sig igenom ett helt försvar med zlatan på top-player tex. sjukt taggad på 09, avslutningsvis!
Vissa saker måste fixas. Vore soft om ytterbackarna försökte stoppa en när man anfaller efter kanterna. Vore nice om det gick att misslyckas med att ta bollen med Zlatan på mittcirkeln och göra ett solomål. Vore kul om det gick att misslyckas med att sätta ett långskott i krysset. Men jag är sjukt taggad och älskar PES!
men fitta.. postades det första ändå?
så jävla ofta upphäver ens egna ytterback offside..kan man göra nåt för att undvika detta?
Henk0 Ändra deras defensiv så att den står på låg, det borde fungera. Finns under "Set formation".
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
pes5 är fortfarande det roligaste att spela, det är sjuk känsla i det spelet. sexan var värdelös och 08 vettifan,., känns som en mellanlandning på en tråkig flygplats i uzbekistan på väg mot thailand.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan inte stödja ett spel som implementerar filmningar i sitt spel. Tycker det är helt horribelt att göra det som att säga att det är okej.
Än värre är väl att att så gott som alla fotbollsproffs, med väldigt få undantag, i verkligheten är lika stabila som överviktiga korthus. Spelare som filmar borde få ett retroaktivt straff efter att tv-bilderna från matchen granskats.
pes5 är fortfarande det roligaste att spela, det är sjuk känsla i det spelet. Fy. Fan. Femman måste vara det sämsta PES någonsin. Domarn blåser för precis allt och lite till. Det blev aldrig någon rytm i spelet. Sen var L1+trekant-passningarna alldeles för bra för att det skulle vara någon utmaning.
Kan inte stödja ett spel som implementerar filmningar i sitt spel. Tycker det är helt horribelt att göra det som att säga att det är okej.Men hur ofta använder man sig av det? Jag har aldrig ens lyckats få med mig domslutet efter en filmning, vilket kanske säger mer om hur ofta jag har försökt. Vill man inte använda det så slipper man ju.
Som sagt med 5:an så gäller det ju bara att tackla rätt. Sitter fortfarande och lirar det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men hur ofta använder man sig av det? Jag har aldrig ens lyckats få med mig domslutet efter en filmning, vilket kanske säger mer om hur ofta jag har försökt. Vill man inte använda det så slipper man ju. Men i 09 har de slipat på filmningarna så de ska bli bättre.
ahhhhh skrev ju värsta grejen så blev det fel. aja igen då Hur är det med spelarnamnen nu för tiden i pes? Jag spelade pes första gången för läääääänge sedan och då hette rivaldo rivaldi. Visst likt men det var bara för irriterande för att jag skulle palla. Jag skiter i om känslan är makalös. Jag kan inte njuta av det om jag sitter och är förbannad över namnen hela tiden. så nu undrar jag hur det står till med pes idag? Är det bara storstjärnorna eller hur är det? nån som sitter på nån sida med info eller så kan ju langa. Tackar
! Spelarnamnen är korrekta. Old-school spelare som kommer tillbaks som unga supertalanger brukar ha ett något annorlunda namn. T.ex. Malgani/Maradone istället för Maradona. Att klaga på klubb-/spelarnamn känns ju ganska irrelevant då det enkelt går att ladda ned en liten patch som åtgärdar problemet.
potatissuger P21 Tackar. jasså en patch. bra det då. får väl ta en titt på pes 09 när tiden är inne
skit trailern! pissade på mig
Producent
2008-08-07 13:41
Ser sjukt bra ut! Någon som vet när det kommer? :D
Lil_H..
Ingen vidare trailer direkt, men ser fram emot spelet. Höstens höjdpunkt utan tvekan.
Bitches Ain't Shit
dessa trailers e aldrig nåt o ha..man får ju aldrig veta nåt om spelet egentligen.
Kommer klubblagen vara uppdaterade efter alla transfers som görs nu?
vore väl konstigt annars.
Bara för att uppa lite. What’s new in PES 2009? A bullet point list of all the stuff, SO FAR, that is new in PES 2009. There will be much more announced as we got closer to the release date. Gameplay: Close control more intuitive: 1. Manual cursor control 2. Adjusted trick control for easier control – more within natural control parameters than via special movements Ball movement more realistic: 1. Ball has always been treated as separate entity, but 2009 has new air resistance calculations for trajectory of ball 2. Instant control. Buttons presses are no longer stored, making for a crisper playing style 3. Heavier foot-in tackles, depending on the length X is depressed 4. New friction routines to affect ball movement in terms of ground conditions 5. Backspin routines calculated so ball slows accordingly 6. The bounce of the ball can be used more effectively: players can flick the ball up to tee a shot, or to lift it over a defender's trailing leg 7. Skills are now integrated more into the game. If a player has the ability, they will be able to perform deft turns others cannot and will be able to feint and shimmy within the confines of the control system 8. Player has to compensate for heaviness of ground when weighting passes in wet conditions or frozen ground Teamvision enhanced: 1. Tactics change according to situation 2. Better off-the-ball movement – running to receive passes, etc 3. AI recognizes strategies that work and accumulates data on an ongoing basis within Master League and League modes Visuals: Stadiums: 1. Graphic depiction of weather conditions unique to each stadium 2. Much more detailed lighting effects that mimic the time of day more closely 3. Key new grounds like Wembley, in total about 20 stadiums 4. LED hoardings (PS3 and 360 versions only) Players: 1. All new players models in game: everything reworked for additional detail 2. Specific new animations to make the game flow more: players now stumble, place a hand down so as to keep running 3. More individuality to movement of players: running and kicking styles, for instance: Ronaldo's stance before a free kick Camera: 1. New vertical camera, allowing end-to-end view including 'Player Focus' zoom, panning in .. one-on-one situations 2. New distance drawing techniques using adjusted chromatic fields Front End - Menus: 1. All new, clearer menu system 2. Match stats now on sub-menus if required 3. Much improved music choice Edit: Sound: 1. In addition to the importation of graphic data, music and crowd chants can also be added Graphics: 1. Pixel Paint function allows users to create team badges from scratch Game Modes: Become a Legend: 1. New long-term mode sees player guiding one player to glory 2. Control the destiny of a midfield/striking star 3. Player works within team structure, akin to popular 'Fix' mode – assisting play, scoring goals, etc 4. Default third-person view 5. Dedicated development data for player as game progresses 6. Full range of transfer opportunities: but fail to play well and you will be demoted to bench or even transferred 7. Based on popular Japanese mode, first time in Europe Legends: 1. Online version of 'Become a Legend' 2. Use player created in solo mode 3. Play online with other 'fixed' position friends 4. Intricate play and teamwork rewarded with PES points Master League: 1. More intuitive menus 2. Easier to understand two-tier negotiations: team level and individual terms 3. Loyalty: players unhappy with terms, etc, will not play as well. A happy player will play better
Vill ha nu!! Oktober känns avlägset
2. Specific new animations to make the game flow more: players now stumble, place a hand down so as to keep running 3. More individuality to movement of players: running and kicking styles, for instance: Ronaldo's stance before a free kick Gillas
2. Instant control. Buttons presses are no longer stored, making for a crisper playing style. Gillar denna.
Jag förstår nog inte den riktigt...
Att inte knapptryckningarna lagras, det händer ju att man har tryckt för pass t.ex i ett läge innan, men när man väl får bollen så vill man inte passa just då, dessa knapptryckningar ska visst inte lagras längre utan det mesta ska väl hända direkt liksom om jag fattar det rätt.
Låter bra. :D Otroligt jobbigt när man råkar trycka fel och så passar man bollen till ingen. :( O så var läget borta..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Japp , verkar igen som om tajmingen och speluppfattningen får en ännu större plats i årets upplaga. Tycker det verkar spännande, dessutom med Legend modet så får det en ny dimension och jag ser fram emot spelet grymt mycket.
fetlyrik P14 då förstår jag. det jag o mina polare kallar efterreg :)
fetlyrik: kan man få källa?
Jadu
http://www.pesfan.com/news/?id=7214284
Jadu
Fyfan va fett, finns de nått release datum än? (sorry om de postats, inte läst hela tråden)
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Brukar släppas runt sista veckan av oktober
HENKO, HADE JU VATT FETARE OM DET VA NÅGON SOM KUNDE SPELET LITE IALLAFALL SOM LIRADE. MAN FICK JU INTE DIREKT SE SPELETS FINESSER I DENNA VIDEON. ANNARS SER MAN FRAM EMOT 09 SOM FAN. EFTERREGGEN HAR JU VARIT SJUKT STÖRIG I ALLA TIDIGARE VERSIONER!
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...
Glöm inte att köpa kontrollen för xbox360 custom made för pes, 32 riktningar istället för 4.
spelat pes demot lite, dock fucked up, men som fanboy som man är, verkade 100 % skönare än fifa. thats my 2 cents.
Åh. Jag älskade demot! Känns sjukt tråkigt att jag vann första matchen på "Top Player", dock.