|
|
|
|
|
hjälp mig att välja mitt/mina nästa ps3 spel?
Hej! Jag har en playstation 3 och bara två spel som är ninja gaiden sigma och devil may cry och båda är spel som jag gillar men nu funderar jag på att köpa nya spel och har kollat runt lite och hittat några spel så som: Gta4 Final fantasy XIII Inte släppt än Battlefield bad company army of two mgs4 little big planet Inte släppt än Soul calibur IV
men grejjen är att jag är skitdålig på spel där man måste sikta och funderar ifall man kan koppla en vanlig pc mus till ps3an eller om man måste köpa en sån där ps3 mus : O
sedan skulle jag vilja höra av dom som har dom här spelen vad dom tycker som är bra och dåligt med spelen.. typ som en recension eller hur man stavar det. vore schysst!! vet inte om detta är en tråd man får lägga upp men isåfall så får admin ta bort tråden : D
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Det går att koppla vilken USB mus man vill till ps3. Så det funkar.
Men det är bra om du vänjer dig att spela med kontrollen. Det är bara en vanesak och självklart lite svårt i början men när man väl vant sig går det hur bra som helst.
Av spelen du nämnde så tycker jag du ska skaffa gta4. Man behöver inte kunna sikta så bra på det spelet eftersom det finns autoaim och så är det helt enkelt ett jävligt bra spel. Tror inte du kommer ångra dig liksom.
peace
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Oj en ps3 tråd undra om jag får skriva här utan ilskna mods som jagar en.
Vill du ha fet story skaffa Gta 4 eller Mgs4 (insert kommentar om hur bra mgs 4 är här)
Vill du ha efterbliven och laggig obalanserad multiplayer skaffa Bad company, singleplayern är hemsk (yes jag har klarat den på alla svårighetsgrader så i knåw)
Har du en nice polare och gillar att dricka bärs och lira så skaffa Army of two
BANMATERIAL?
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Håller med om att det bästa är att lära sig att spela med PS3 Kontrollen..
Soul Calibur IV tycker jag är väldigt roligt.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
MGS4, mycket mer speltid än gta4 som (iallafall jag) tröttnade på mycket snabbare..
|
|
|
MGS4 är som sagt givet. Little Big Planet lever förhoppningsvis upp till hypen. Annars är det nog Bioshock och Fallout 3 som står överst på min önskelista. Civilization: Revolution fixar jag så fort jag har tillräckligt med pengar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
|
|
|
Har du inte Uncharted ska du skaffa det!
jagvillocksåhaenblog.com
|
|
|
Det går att koppla vilken USB mus man vill till ps3. Så det funkar. Visst kan man koppla in en vanlig usb-mus och surfa om man vill, men typ inga spel (utom UT3) har stöd för mus i spel. Som sagt, lär dig använda kontrollen. Jag kunde själv inte spela shooters med handkontroll innan PS3 (undvek shooters på PS och PS2), men jag lärde mig rätt snabbt. Och även jag vill understryka att mgs4 är ett måste. Jag var mest besviken på GTA4, men det är ett helt ok spel.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
|
|
|
Har aldrig ens provat att spela med mus på ps3 men jag är inte förvånad att det inte finns mus-stöd till så många spel. Finns nog inte så många som klagar heller.
|
|
|
både MGS4 och GTAIV är måsten. Uncharted är också nice tips, likaså Bioshock när det kommer.
du är kär i mig.
|
|
|
MGS4 Och GTAIV!!!!
be the change
|
|
|
Gta 4 är aldrig ett måste, tror du kan komma upp i samma "fun factor" om du spelar Gta san andreas/Vice city. Men vill du definitvt ha ett nytt gta så checka gta4
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Ja, förutom en vettig fysikmotor(Euphoria ffs), ett skjutsystem som inte är ett skämt, bilar som inte känns som tomma pappkartonger med perfekt 'handling', multiplayer med massvis av olika modes, en helt ny väldigt detaljerad stad, en helt ny, unik, intressant story och väldigt snygg grafik så är gta4 PRECIS som vice och san andreas. japp.
|
|
|
Nej men whinet på gta 4 har varit pga realismen, jävla torrboll :D
Du kan ju inte säga att när du sitter i en helikopter att du inte saknar fallskärmen tex, jag saknar en jävla massa saker :)
Men som sagt det finns folk som tycker euphoria är asballt, och jag tycker det är kul... i 2 minuter.
Finns otroligt många saker som saknas för att det ska kännas riktigt, gta 4 är mer ett gta 3,5 än en riktig uppföljare.
FAN MARVIN
|
|
|
Fallskärmen är det enda jag saknar. och cykeln lite kanske. Verkligen inget annat. Euphoria motorn gör spelet roligt hela tiden, varje krasch och händelse är unik för varje gång man spelar spelet. Inget förscriptat bajs när man skjuter ner folk/krockar med bilar :D Jag kan verkligen inte gå tillbaks till de äldre gta spelen. Allt känns så fattigt. Annars är du väl som alla andra som gnäller över alla billiga SA gimmicks som de valde att ta bort. Som att man kan modda bilar, levla upp skills, måste äta, kunna gymma och att se ut som en clown i cutscenes. haha. värdelöst
Nä du, gta4 är ljusår ifrån SA/vice. Kan verkligen inte med att säga till nån att de lika gärna kan spela de äldre spelen utan att gå miste om nåt. Sluta löjla dig :D
|
|
|
ska försöka köra en breakdown här så banna mig inte plz :D
Jag saknar:
Cykeln Alla sjuka vapnen (katana,hammare etc) Fallskärmen Fun factor delen
Gta 4 drog på realismen till 110% och det kan vara båda bra och dåligt.
Saker dom gjorde bra Bilfysiken Euphoria staden (hur den känns levande etc) Friends delen (jag hatade ensamheten i gta SA)
Men samtidigt finns det inte mycket att hämta nu från gta 4, jag klarade det efter 3-4 dagar sen dess har jag knappt spelat det speciellt mycket om man bortser från mp.
Multiplayern är dessutom helt horribel, du kanske inte har koll på 360 versionen men iaf.
Achievements för gta 4 mp på 360 (multiplayern är inte speciellt uber för att hålla dig kvar länge)
klara rockstars tider på bomb the base och dom andra coop uppdragen: 4 Pers alla är typ rank 9-10 så dom skiter totalt i dig och fuckar allt. Sist jag körde tog nån petrovic till happiness island GG FITTA!
Ta rank 10: 5 000 000 cash: 100 dollar per kill och typ 5k för att klara en coop pryl... givande? fuck you rockstar
Vinn 20 race online: funkar ju hyffsat om folk känner att dom torskar quittar dom, och är det bara du kvar gills det inte...
Vinn ALLT: alla 108 variationer grattis där har du 60-70 timmar med ren njutning, eller så kan du knulla en brödrost för samma njutning.
Men som sagt ps3 versionen, så undra på att du hyllar det :) jag tror aldrig jag kommer orka spela något mer rankat på gta4. Free mode med polare håller iaf 3 timmar åt gången
Lägg också till att på gta 4 mp möter du alla horor som någonsin trollat en tråd på gamefaqs eller liknande forum, riktiga fittor som inte ens går att snacka med som bara drygar.
Folk whinar på halo 3 communityn men gta 4 har en 20000000 gånger värre :)
|
Moderator
2008-08-23 02:21
|
Flickor, skärp er.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Marvineye får då säga tack, får väl lära mig skjutspel!! har aldrig spelat fps förutom halo3 på xbox och the game på ps3 : D sjukt svårt ju!!
Doggson Tack!
GZARZA Är det någon multiplayer på soul calibur som även är vettig?
Midas Kollade gameplay trailers och det var inget som jag direkt föll för om jag ska vara ärlig.
Caliber Tack för ditt svar! : )
man skulle nästan kunna sätta upp typ.. gta4 vs mgs4.. så verkar ju båda ha sina sidor som man dras till.. blir svårt egentligen om man måste välja så .. soul calibur verkar också vara bra men frågan är ifall det finns någon multiplayer som är vettig.. så man inte spelar ut det på en dag så sitter man där liksom "jaha" ? och nu då? : D ni fattar.. helst vill man ha ett singleplayer som räcker länge eller en singleplayer man klarar på några dra sedan fet multiplaying!
|
|
|
Nån admin kan fixa till mitt inlägg, i en öl dimma så tänkte jag inte alltför mycket. så fixa om det och ta bort allt ang xbox delen :P
Om det nu skulle stå mellan gta4 och mgs4 så satsa på mgs imo, hideo har inte misslyckats tidigare att göra ett dåligt spel :)
|
|
|
Call of Duty 4 - Underbart snyggt FPS spel, och det enda FPS:et på konsol där det känns naturligt med en handkontrol. Grymt bra onlineläge med, samt att tjernobylbanan i singleplayer kan vara en av de mest givande spelupplevelserna på länge. Negativt är att singleplayer är rätt kort och hysteriskt med vissa undantag. Helt klart ett spel man måste ha.
Metal Gear Solid 4 - Fantastiskt bra spel, men jag kan egentligen inte rekommendera det till någon som inte spelat de tidigare installationerna. Fixa Metal Gear 1-3 först, sen är det det bästa spelet PS3:an har att ebjuda.
Soul Calibur 4 - Ett grymt bra fightingspel helt enkelt. Storymodet är ett skämt, och det finns inte så jättemycket att hämta för den som vill köra offline (förutom utrustning till sina egenskapade karaktärer, vilka också är väldigt kul att göra). Plocka upp det i väntan på Street Fighter.
GTA 4 (fan va många fyror det blev :S) - Ett väldigt bra spel, men det känns definitivt som ett steg tillbaka från San Andreas. Det positiva: Grymt snygg, enorm levande värld. Förbättrad fysik (även om bilfysiken kan diskuteras), förbättrat stridssystem, förbättrad story. Det negativa: Massor av saker som fattas (och jag saknar) från tidigare spel, irriterande vänner som ringer stup i kvarten och kräver tråkiga uppvaktningsuppdrag, väldigt låg diversitet, massor av pengar men inget att göra för dem, försämrad story. Det är, som sagt, ett väldigt bra spel, men inte i närheten av de perfekta tior det har fått i recensioner.
Ang. Army of Two så är det ett underhållande spel om man är två stycken. Får du tag på det billigt och har en polare att spela med så go for it. Annars kommer det dyka upp nya skitbra spel med bättre coop lägen om inte allt för länge.
Och ja, om du gillar DMC4 och Ninja Gaiden kanske det kan vara värt det att kolla in Heavenly Sword också. Det har inte lika tight fightingsystem, men förbannat bra story och de snyggaste ansiktsanimationerna och hudtexturerna som hittills visats i ett spel. Jag tror du hittar de två spelen till förmånliga priser på webhallen just nu.
|
|
|
Omen22...förbättrad story.
...försämrad story. Vad du tycker om storyn egentligen? Var det bara du som skrev recensionen? :P
du är kär i mig.
|
|
|
Svensson
Den är ju både bättre och sämre. Bättre iochmed att det är skarpare och mer intressanta karaktärer i och bättre dialog och manus en story som försöker nå djupare än tidigare installationer. Sämre eftersom Niko inte har något godtagbart motiv som driver honom att göra näst intill något av det han gör. Han avancerar eller utvecklas inte, och agerar byracka åt vemsomhelst som ger honom pengar, fast att man inte använder pengarna till något. Så, både bättre och sämre.
|
|
|
Har inte testat multiplayer mycket på Soul Calibur IV... Så har ingen vidare åsikt om det.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
Jag kommer köpa 2 nya spel i år, PES 2009 och kanske Little big planet. Sen är det möjligt att jag tankar Street Fighter HD
|
|
|
Oh tack så väldigt mycket omen22!! : )
|