Mirror´s Edge [X360/PS3/PC]

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Mirror´s Edge [X360/PS3/PC]

In a city where information is heavily monitored, agile couriers called Runners transport sensitive data away from prying eyes. In this seemingly utopian paradise, a crime has been committed, your sister has been framed and now you are being hunted.

You are a Runner called Faith - and this innovative first-person action-adventure is your story. Mirror’s Edge delivers you straight into the shoes of this unique heroine as she traverses the vertigo-inducing cityscape, engaging in intense combat and fast paced chases. With a never before seen sense of movement and perspective, you will be drawn into Faith’s world. A world that is visceral, immediate, and very dangerous. Live or die? Soar or plummet? One thing is certain, in this city you will learn how to run.

kan nog bli ett riktigt spel

GAMEPLAY VIDEO

http://www.youtube.com/watch?v=Fm3ebiMXJmM

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

Release datumet är 13 November

jag tror tyvärr att det kommer floppa... det ser inte riktigt ut att funka, känns som att det är ett fps "bara för att", alla moves och så hade nog passat bättre i third person..
du är kär i mig.
Någon som vet när demot kommer?
jagvillocksåhaenblog.com
Svensson

Hela grejen med spelet är att det är i första person. Plattformshoppning och FPS har aldrig gått ihop och det är därför dom gör spelet så och det är därför det kommer att funka. Det finns redan liknande moves i spel som prince of persia, om det skulle vara i tredje-person skulle spelet verkligen inte vara speciellt alls. Det blir också en jävligt mycket större närvarokänsla i FPS än i TPS (som enligt mig bara existerar för att se coola ut). Tänk dig själv hur fett det kommer kännas att kasta sig över en avgrund med sikte på nåt som du bara kanske kommer att nå.

Dessutom är det svenska DICE som utvecklar det och med spel som Battlefield 1942 och Battlefield 2 i bagaget är det ganska liten risk att de misslyckas.

Var också tveksam över det här med FPS plattformsspel.
I de flesta FPS spel som har plattforms element så är de bitarna jämt bara frustrerande och tråkiga. Man känner sig lite handikappad och vill liksom bara bli klar med skiten och återgå till skjutandet/pussel lösandet.
Fast i metroid prime spelen så har de faktiskt lyckats jävligt bra med det tycker jag så jag hoppas DICE lyckas också.

Lite oroväckande dock att en av utvecklarna dog sjuttioelva gånger när de skulle visa spelet på IGN live feed, och han hade tydligen spelat banan massa gånger haha. Men det såg ändå kul ut. Svåra spel ska det vara.
Om det var svårt tack vare att konceptet/kontrollerna inte är så väl genomtänkta/tajta eller att speldesignen var smart får jag väl reda på när jag spelar demon :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
jag vet att det är hela grejen, och jag tror ändå att det kommer floppa just på grund av det. att man ser sig själv, ben armar osv hela tiden tycker jag inte passar in framför en dator/tvskärm, och tror att det kommer bli klumpigt. tyvärr, jag har fortf höga förhoppningar och vill gärna bli motbevisad
du är kär i mig.
Det här är en av de intressantare speltitlarna faktiskt, hoppas det lever upp till hypen!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
de coola är att det är från sverige :D
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!
ser fett grymt ut faktiskt :)
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?
kanske kan vara lite kul att ha en utmaning, ska försöka klara hela spelet utan att avfyra ett enda vapen :)

Demo i morgon till PS3. Fredag till Xbox 360. Hoppas detta spel är grymt.
jagvillocksåhaenblog.com
vrf kommer demot ut till ps3 tidigare:,(
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!
Midas P26
Shit är du seriös!? fan vad nice. ska bli grymt kul att testa på

Det är för att Xbox Live kostar pengar.
jagvillocksåhaenblog.com
Eller så är det för att PS3 får allting lite senare än Xbox Live. Dags för oss med Live att känna oss mindre värda :(

Är väldigt positivt inställd till detta spelet. Jag hoppas bara att jag inte blir besviken.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Ohhh det är nästan så att man skulle kunna jobba hemifrån imorgon :)!
Hihi
skönt att det kommer ett demo... får hoppas spelet är så bra som det ser ut :)

För oss utan guldmedlemskap får nog vänta med demot... :(
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Idag släpps tydligen demot på XBLA. Synd att man jobbar hela fuckin dagen :(
Ps. Läste inte hela tråden så nån kanske redan hade skrivit det, sorry i så fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
håller på laddar ner demot nu :) hoppas de blir grymt, min kusin har vart me o jobbat på spelet, kan hoppas o få ett gratisexemplar såsmåningom :P

Jävlar va skönt spelet är. Ser verkligen fram emot det nu.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
god damn! I löööv it :D

Berätta berätta... Det vart inge hemjobb för mig... pyser hem lite senare men är nyfiken på hur spelet "känns"! berätta :)
Hihi
Håller med! BERÄTTA!!!
Ganska rolig trailer:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fantastisk känsla tycker jag det e, kan säga att jag ofta har lite dåligt tålamod när de kommer till lite va ska man säga, annorlunda spel, men så fort ja starta så ville ja bara lira o lira :)

i demot får man först en liten training som funkar perfekt, inget e för krångligt, sen får man testa på ett uppdrag, inte så långt kanske, men nog innehållsrikt :) får prova på det mesta man kommer att använda sig av för moves i spelet sen.

tyckte grafiken såg aningen suddig o kantig ut men de kanske bara e för att man vant sig vid snygga spel, som detta e men inte som de kunde va, sen kanske de finslipas lite, va vet jag?

hur som helst, grymt demo, o antagligen grymt spel sen

o jag lirar på ps3.

Fan, d e nästan så man vill skita i att gå ut och dra hem o ladda ner demot istället... Får bli på efterfesten :D
Jag gillade demot som fan, det var väääldigt kul. Det enda jag är lite orolig över är ifall det kan bli lite enformigt. Men vi får vänta och se.

Ja, demot var rätt kul. Synd att det är så jävla kort bara.
jagvillocksåhaenblog.com
Länk till http://www.on-mirrors-edge.com/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=2

Helvete vill ha nununununu måste vänta en månad eller nåtpå PC versionen...

Det släpps till PC nästa år.
jagvillocksåhaenblog.com
Demot var rätt underhållande, men vettefan om det inte kommer bli enformigt med ett helt spel. Känns som att det finns en risk att det blir en "one trick pony" i stil med Assassin's Creed. Och jag tror att gameplayet hade gjort sig mycket bättre i ett free roaming spel istället för ett linjärt spel..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Kul demo, synd att det var samma bana man redan har sett i alla trailers och previews.
Undrar hur linjärt resten av spelet är. Är lite rädd att det inte kommer hålla så länge om man bara följer röda objekt som på räls och varje bana bara går ut på att ta sig från A till B.
man behöver inte springa från vakterna :P det kanske är en smart grej att göra, men du kan fortfarande döda dom :)

Man behöver ju inte följa dom röda. Det är ju mer som ett förslag på en väg.

Tycker demot var riktigt fett alltså. Svårare än vad jag hade trott men det var bara positivt för i trailern såg det nästan ut som att allt typ skedde automatiskt men det fanns ju faktiskt lite precision.

Jag förhandsbokade via webhallen så då fick jag time trial mode till demot, ska nog testa det nu.
Producent

2008-11-02 21:22
Riktigt frääsh. Blir köp, förr eller senare.

Tyckte dock demot var lite för kort, precis när man kom någorlunda in i kontrollerna (som är rätt speciella) tog det slut.
The_Donut P17
Ja, och därför så blir man ju extra sugen på hela spelet. Testa Naruto: Broken Bond-demot så ska du få se på en cliffhanger som heter duga. Är demot för generöst så kan det ju bli så att man spelar det och nöjer sig. Så var det när jag var liten i alla fall. Spelade bara demos och nöjde mig.
Producent

2008-11-03 12:42
Det kunde dock få varit en tad längre iaf tycker jag. Som det är nu känns det nästan som dom försöker maskera att spelmekaniken kan komma att bli lite enformig.

Bioshock demot var nog det bästa demot rent längdmässigt som släppts. Man fick spela en liten stund efter man kommit in i kontrollerna så man riktigt kan känna på spelet, och sen avslutar dom med cliffhanger som gör att man mååååste köpa spelet.
körde demot idag, verkar bli ett riktigt kul spel
Fick 8 i betyg av Jonas högberg och Johan martinsson i Superplay. Blir nog ett köp för min del, time trail kommer bli beroendeframkallande vill jag lova.

Får säga att jag gillar det här spelet mer och mer. Måste ha spelat igenom demon 6 gånger nu.

Känns uppfriskande med rena(typ kliniskt rena) miljöer och ljusa och sköna färger efter att ha spelat så mycket fallout 3.
Nu har det recenserats på olika håll. Väldigt blandat får jag säga.

gamespot: 7
ign: 7.4
gamereactor: 8
eurogamer: 8
gametrailers: 8
loading.se: 9
1up: 9.1

De negativa saker som de flesta verkar prata om är att spelet är väldigt kort, ca 5-6 timmar, och att det är väldigt svårt ibland.
Det som oroar mig lite är ju det faktum att det är så kort, time trail tillåter ju kanske ett par genomspelningar å andra sidan. Att det är svårt ser jag inte som något problem. svåra spel är bra

Är det något jag hatar är det korta speltider kombinerat med klassisk "plocka alla poäng" eller "klara på snabbast tid". Nu för tiden är det storyn som är det centrala med ett spel. Det andra funkade på tiden med kassetter, men att spela om för att mer att samla poäng... näää...

Det är helt klart ett lockande spel, men jag avvaktar vad andra har att säga om just speltiden. En femhundring är det inte värt om det tar en söndag eftermiddag att klara. Då väntar jag ett halvår och köper för 200:- istället.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Då väntar jag ett halvår och köper för 200:- istället.

Jo, det är nog det jag ska göra.
Hade de haft med några roliga multiplayer-modes så hade jag nog nappat redan nu. Time challenge med online leaderboards tycker jag inte räknas eftersom man ändå spelar själv.
Hela upplägget verkar perfekt för multiplayer. Finns ju hur mycket potential som helst.
T ex enkla racing modes där man tävlar mot andra om att komma först till diverse punkter på olika banor, exhibitions, singel lopp m.m.
Stafett skulle varit sjukt passande också där man kör som lag och varje lagmedlem är utplacerad på varsitt ställe på banan, man springer och lämnar över en sån där gul väska, som i single playern, så springer den snubben vidare till nästa spelare medans den som lämnade väskan springer till en ny punkt där han/hon kommer ta emot väskan igen osv

men R2 har ju jättebra multiplayer, det är ju nästan det som är hela grejen med spelet...?
du är kär i mig.
marvingaye
Ring eller maila DICE! Dina idéer lät ju asbra ju!
haha. nästan så man borde göra det

Det ska ju i alla fall bli en trilogi av Mirror's Edge, enligt EA, så man kan ju hoppas att de har med multiplayer i uppföljaren.
Sen kan man fråga sig om beslutet om att det ska bli en trilogi kanske har att göra med varför spelet är så kort. Jävla EA.
Producent

2008-11-12 20:57
Polaren ska köpa nya Wow expansionen på nattöppet. Så jag hänger med och plockar upp Mirrors samtidigt :) Very naice