I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Rappare

2009-01-08 00:03

Hur har spelandet påverkat dig irl?

Det här är mest en rolig grej, jag använder det inte till skolarbete eller dylikt. Tänkte mest kolla om någon har gjort några roliga saker efter att ni har nötat ett spel riktigt mycket. Det handlar alltså inte om att gråta ut om flickvänner som gjort slut eller muskulatur som brutits ned.

Kan väl dra till med någon historia själv till att börja med:

En gång var jag hos mitt ex med en polare, på den tiden lirade jag jäkligt mycket Ratchet & Clank. Kompisen i fråga hade moped och skulle köra hem. Jag frågade om inte jag kunde få skjuts till stan innan han skulle köra hem, men han tyckte att det var en omväg och sa att jag lika gärna kunde gå. Då slog tanken mig att jag kunde boosta mig fram istället för att gå, det skulle ju gå mycket fortare. Jag kunde även slå sönder lite lyktstolpar på vägen för att tjäna lite bolts. Tanken varade väl kanske någon sekund, men det var jäkligt roligt.

En annan gång ville jag, av impuls, ta ratten av pappa när han körde bil, och krocka med mötande bilar. Det var på den tiden jag lirade mycket Burnout Revenge.

Jag skulle såklart aldrig genomföra dessa tankar. Men impulserna är ganska roliga.

Kör hårt.

Rappare

2010-09-24 13:43
Har fått många såna där skumma ryck, vet inte direkt om det är så roligt.. Men ibland när jag lirar xbox och sitter vid datan och typ chattar på msn, och ska gå tillbaka till spelandet händer det att jag försöker dra min muspekare till tv-skärmen. Sen inser jag att det inte går och jag skrattar lite smått för mig själv.. Sen har det ju självklart hänt att man velat heartstone'a när det är långt hem och man missade just bussen.

Tyvärr gick mitt wow-spelande smått överstyr. AF ringde mig förut när jag låg och sov. Yrvaken som jag var svarade jag och babblade någonting om att jag inte orkade raida just nu. Hon i telefonen lät lagomt fundersam.
Wurrup?

2010-09-24 14:40
Tappade många vänner, eller jag tappade mycket kontakt med mina vänner under den tiden jag spelade cs på hög nivå.

Annars tror jag inte det påverkat mig så jätte mycket
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Användaren är inte inloggad

2010-09-24 15:58
efter spel som Prince of Persia och Mirror Edge går jag alltid och kollar vart man kan klättra och hoppa på byggnader och liknande... Väsrst är när man har har hoppat och upptäcker att man har dåligt med sand och inte kan spola tillbaka tiden...

2010-09-29 16:50
har ju ochså tänkt, när man skriver en uppsats tex och ska kopiera.. så tänker jag att jag kan trycka på CTRL-C bara, vetifan hur det skulle gå till men känner på nått sätt att jag kan det .... :

2010-09-29 18:24
Har fått många såna där skumma ryck, vet inte direkt om det är så roligt.. Men ibland när jag lirar xbox och sitter vid datan och typ chattar på msn, och ska gå tillbaka till spelandet händer det att jag försöker dra min muspekare till tv-skärmen. Sen inser jag att det inte går och jag skrattar lite smått för mig själv.

- De där har hänt mig också, vill så gärna att de ska gå

Jag lärde mig mer att förstå trix när jag spela Skate och tänkte att nu borde de va hur lätt som helst, de va de inte

Efter mycke Borderlands med Entertainment så när jag ser en automat av nåt slag, godisautomat eller nåt så tror jag att man kan köpa ammo där
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-11-30 19:14
Blivit bättre på engelska