I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-07 12:05

Halo Wars

Demot släpptes på XBL för ett par dagar sen och undrar om någon här har testat demot än.

Jag själv är mycket för såna här strategi spel och har nu testat demot och finner det faktiskt väldigt bra, läckra mellansekvenser och spelläget "Skirmish" är riktigt skoj, spenderade en lång stund på enklaste nivån och byggde alla möjliga grejer innan jag anföll A.I:n's läger, finns många olika soldater och fordon att bygga.

Jag tror på detta spel, och det ska bli riktigt roligt att köra online mot dude's och attackera deras bas osv.

What do you other think?

2009-02-07 12:41
Väntar mer på Halo 3: odst

Inte varit mycket för att klicka på folks baser, springer hellre rakt in och slaktar allt.
Kan hända att jag köper det dock men då måste priset vara rätt
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-02-07 15:00
håller med doggson.

dom enda strategi spel jag tycker är roliga är red alert 1 och 2
BIT POP is taking over klockan 8

2009-02-07 15:23
ODST kommer nog vara kul ja! :)

testa Halo Wars, först var det ett "aah helt okej" .. men jag har börjat gilla det nu :)
Get Random!

2009-02-07 15:39
Inget sånt spel kommer nånsin slå RA:1
be the change

2009-02-07 15:45
Yuris Revenge var ju fett (A)
Get Random!
Graffare

2009-02-07 15:52
Halo Wars var ju fett grymt! (Y) :P Blir nog att skaffa det sen. :)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2009-02-07 15:59
ooooo eeeee mmm ggggg HEYLO FANBOIZ!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-02-07 16:04
de borde iofs släppa mp demo ffs! :(

och jag hoppas på en master chief hero (A) samt Arbiter
Get Random!

2009-02-07 16:41
haha HALO!

Nä, jag har varit så jävla skeptisk inför det här men har faktiskt hört rätt positiva saker från polare som lirat demot.
Tråkigt att microsoft varslade hela ensemble studios innan det här ens släpptes så om det blir bra så det blir det inga uppföljare, DLC eller ens patchar.
Fast det är ju ändå microsoft vi snackar om så de har nog redan plockat bort en bit av det färdiga spelet och planerat att släppa som DLC efter ett tag haha

Får man inte ett par halo 3 mp banor om man köper det här förresten?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-02-07 16:51
marvingaye

man får mythic map pack om man köper ledendary/collecters edition -.-
Get Random!

2009-02-07 16:57
Jahaja :/

Halo var ju från början menat att vara RTS, ska bli intressant att prova detta. Ensemble studios är ju jävligt bra på RTS (age of empires spelen osv)

2009-02-08 04:31
Lol imba med mytic mappack, dock är iden fuckad eftersom jag enbart skulle lira dom nya mp banorna istället för halo wars.

Marvin vänta bara din jävel, ska adda dig på psn och hota dig!

Dieallot

2009-02-27 15:04
Yo!! :D

Har skaffat Halo Wars Limited Edition :D Så jag får mythic map pack, ska spela Mythic Map Pack playlisten snart (H)

får dock inte spela Halo Wars än för jag får inte spela det innan min bror , men imon då återkommer jag med hur det är :)

ska snart lira Mythic dock (H) GAAAH HAPPY I AM! :)
Get Random!

2009-02-27 16:52
har spelat lite nu :)

gillade mapsen, men är det verkligen bara 3? eller kommer det fler sen för enligt achivementsen så ska det finns några fler, eller?
Get Random!

2009-02-27 19:41
Hörde att det var som starcraft i halo världen, är det verkligen så bra(inget spel har ens kommit i närheten av starcraft)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-27 22:02
Empire P24

Det beror väll helt på vem som sa det. Kan ha varit någon som inte riktigt har koll på RTS genren och sett att det var ett RTS i Halo världen, alltså blev det ett Starcraft i Halo världen. Precis som att det hade kunnat vara ett Dawn of War i Halo världen.

Har dock själv inte spelat, eller ens sett det så jag kan tyvär inte svara på frågan. Betvivlar dock ganska starkt att det är något liknande Starcraft från en RTS fans perspektiv. Men som sagt, vad vet jag?
I'm drinking the water. So should you.

2009-02-27 22:30
Som starcraft är det inte.. Starcraft är Starcraft halo är halo... det är som halo fast i RTS no more, no less ...

ya dig?

hur som helst :) gillar det, Arbiter som ledare är the shit, han slaktar allt :)
Get Random!

2009-02-28 13:29
Det är ett väldigt förenklat(fördummat enligt vissa) RTS spel som är anpassat för konsoller.
Det är inget Starcraft på långa vägar men jag tycker att det är sjukt välgjort. Ensemble studios vet vad dom sysslar med.
Även om det är väldigt förenklat så tycker jag många saker är bättre som de är i det här spelet, som t ex basbyggandet är väldigt smidigt gjort.

Satt och tittade när en kompis spelade det i nån timma efter att ha köpt det häromdan. Kul spel.
En grej bara, man kan alltså inte spela som Covenant från början? eller inte alls? Vi vart lite förvirrade :/ Jag antar att han listat ut det by now, men ändå.

2009-02-28 16:52
marvingaye
jo då.. man kan spela med alla ledarna från början , dock inte på campaign ..
Get Random!

2009-02-28 17:21
3 banor droppas nu 2-3 till när odst kommer :)

spelet är gay dock

Dieallot

2009-02-28 17:56
doggson P23

jag tycker att det duger faktiskt! :) ..

blir lite segt när man spelar med 2 kompisar och möter typ 3 stcker pr0s och blir fuckad 3-4 matcher i rad :(

men its so worth it för Mythic map pack! :)
Get Random!

2009-02-28 20:00
Mmm, menade campaign.

2009-03-02 11:55
KinG-PhiL: jo men din åsikt gills inte din ps3fanboy

Kollat när polaren spelat nu och fy fan så segt spel, folk får fan lära sig att zerga skiten ur varandra istället.

Dieallot

2009-03-02 12:25
doggson P23

that was uncalled for! :'(

har hittat alla skulls på de 3 första mythic mapsen (H)

sandbox skullen var kämpig -.-

det är f.ö en riiiktigt tung forge bana! :)
Get Random!

2009-03-04 08:58
Jag prövade demot igår och tyckte det var väldigt bra. Allt känns väldigt genomtänkt, märkte inte av några brister. Körde båda tutorials, skirmish och campaign. Gick lite segt i början när deras jävla profet kom och attackerade, försökte ramma honom med mina Warthogs men dom gick bara sönder, haha. Satte upp SPARTANs i alla sniper towers så fienden kunde knappt ta sig fram till min bas, sen byggde jag upp en överdriven armé och krossade dom.

Enda dåliga var väl att det var lite väl mainstream-anpassat, lite enkelt. Känns ungefär som en Mac jämfört med en PC, allt är snyggt och enkelt, hehe.

Sammanfattningsvis är det definitivt värt 400-500 kr tycker jag, vilket är sällsynt nu för tiden...
A historian is a prophet in reverse