[X360/PS3] Modern Warfare 2.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Hangaround

2009-03-26 13:08

[X360/PS3] Modern Warfare 2.

Idag släpptes både debutteasern och rls-datum. Tänkte då kan man väl lika gärna göra en tråd om detta och samtidigt snacka om vad in tror om spelet, vad ni vill och allt sånt.

Teaser @ GT.com

10:e november folks, nu är det på riktigt! :D

I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Hell motherfucking yea!

typical fisk shit !
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
sweet
Get Random!
var det inte 11e oktober? alltså det står ju 11.10.09?

är det usas fucked up datumskrivning?
du är kär i mig.
har hört någon om att de ska släppa ett "Sci-fi" cod :O det kan väl inte finnas någon sanning i detta? Treyarch lär ju göra det isf -.-
Get Random!
Modern warfare 2 är inte sci-fi

Och Treyarch gör inte spel, dom snor allting från Infinity wards spel sen målar dom på det.
jag skulle också kunna göra spel om jag fick en färdig mall som jag bara behövde färglägga i brunt...
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
doggson P23

att MW2 inte är sci-fi förstår väl jag med.. men läste att ett cod sci-fi kanske var tänk.. that's all :)
Get Random!
X360/PS3

Du kanske inte skulle ha för bråttom med att runka åt teasern när du skrev rubriken... Du glömde PC, smartass.

Suck on my chocolate salty balls
Du kanske inte skulle ha för bråttom med att runka åt teasern när du skrev rubriken... Du glömde PC, smartass.

FPS spel på PC? vad är det för nymodigheter
du är galen, pojk
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
äh.. vem spelar spel på datorn nu för tiden anyways ...
Get Random!
Hangaround

2009-03-27 15:12

Jag glömde inte, jag sket TOTALT i det. Vem bryr sig om PC? Köp en konsol och väx upp för fan.
and
hahah

Jag var iofs sarkastisk eftersom det känns som att FPS genren som brukade vara "PC ONLY!" fast har blivit så stor på konsoller nu, vilket var helt otänkbart för en viss tid sedan.
Fast jag spelar fortfarande vissa FPS på PC, alla valves spel :)

Detta kommer jag dock förmodligen köpa till konsoll.
Svensson

Tänk "9/11". Inte var det 9 november. I USA skriver man månad/dag/år.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Jupp, för några år sedan var det otänkbart att lira fps med handkontroll. Nu är det oumbärligt. Förstår mig inte på folk som vill koppla in möss och tangentbord (eller en sån här). Motverkar ju bara syftet och känslan med konsol.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Jag spelar alla COD spelen på dator, no matter what. Sedan, RPG, fantasy, fighting osv. SKALL köras på konsol, allt annat anser jag som hädiskt.
*snaark*
Fps på konsol fuck yea

Och king_phil failade igen... "äh.. vem spelar spel på datorn nu för tiden anyways ... "
"Äh... vem köper spel till datorn nu för tiden anyways ..." stämmer mer

"Jag glömde inte, jag sket TOTALT i det. Vem bryr sig om PC? Köp en konsol och väx upp för fan. "

Är förövrigt det vackraste som skrivits idag, enda man kör på pc är wow :)

Dieallot
doggson P23

finns ju folk som inte köper spel till xbox :(
Get Random!
KinG-PhiL: dun wury phil itz al gun b k! Bill har cashen!

Dieallot
Det hade inte förvånat mig om nästa cod va ett sci-fi, eftersom infinity wards 2a va andra världskriget, 4an va nutid.. 6an hade mycket väl kunnat vara framtid. Men nu vet jag att det inte är så men skulle mycket väl kunnat vara. Tror det skulle kunna bli ett bra spel ändå, även fast jag hatar sci-fi fps.

Det finns en lista med läckt info någonstanns, och ska man tro på den försvinner bland annat P90 men de lägger till fordon och CTF (Listan)
jag har alltid rätt.
Låter som ganska okej ändringar för att vara en läcka. Tror och hoppas på ännu mer dock, mycket är ju bara småsaker. Får gärna vara fler banor. Fler gameplays är inte nödvändigt men skulle så klart vara kul. Annars är de vapen som det snackas om att ta bort inget man kommer sakna. Gillar förvisso M21 (snipergeväret) men det är ju bara en något sämre version av Dragunov. Varför ha två näst intill identiska gevär? Och eavesdrop, är det någon som någonsin använt det?
vilken tråkig teaser
BIT POP is taking over klockan 8
Hangaround

2009-03-29 07:12
Men har du sett en kul teaser nån gång? Det är skillnad på en trailer och en teaser.
Fan vad folk bölar alltså.
and
Fordon? :( pansarvagnarna förstörde WaW ju!
Get Random!
Co-op
Natzi Zombies
Soldier Customization!

me like
Get Random!
Nazi zombies är inte ens kul nånstans, segare än left 4 dead och tråkigare än allt annat med andra ord sjukt onödigt.
Så jävla usch, vill dom ha nånting som visar deras "gore" system så kan dom göra något kul istället. Finns inte en chans i helvetet att jag spelar Nazi zombies igen, meningslöst..

Dieallot
doggson P23
jag och mina kompisar tyckte att det var rolig i alla fall! :'(

kul tidsfördriv
Get Random!
Jag fyller år 10 dar innan det släpps, jag har bett morsan att förboka det, jag är fan kuung!! :D

Det kommer nog bli det bästa spelet i historien!

Bra info!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
KinG-PhiL: Det är ju knappast kul? går så otroligt segt och är bara allmänt bajs. Va fan är det för fel på er? inskaffa left 4 dead och skjut zombies då blir det iaf lite action, hålla in x och panga var 5e minut är ju långt ifrån underhållande.

Dieallot
Vem fan bryr sig, det är bara en liten bonus i slutet av spelet. Lite småkul första 3 gångerna..
jag har alltid rätt.
JonkaGOO P20: Du sa att det själv "Småkul dom 3 första gångerna" varför vill man då ha en såpass världelös sak i Modern warfare 2?

Kör en liknande skit där dom får styla sitt gore system ala sof istället så kan man underhålla sig själv :)

Dieallot
Det var en jävla massa gråtande från din sida om nazi zombies grejen, doggson.
Det är ju typsikt sån här skit som de annars släpper 2 veckor efter release i form av DLC man får betala för.
Nu valde de att lägga till det som gratis unlockable i spelet, vilket är så det borde vara. Och det är just vad det är, en liten unlockable som man lirar igenom ett par gånger och ingen stor det av spelet. Big deal.
Dessutom gillade ju massa personer skiten. Så jag förstår inte vad det finns att gnälla över.
marvingaye
word!
Get Random!
marvingaye: Därför att det är värdelöst därför behövs det gnällas över, kan du förklara vad i helvete nazi zombies har där att göra från starten? treyarch dom misslyckade jävla asen kollade l4d och följde zombie hypen och guess what? dom misslyckades precis som dom alltid gör! Det är inte en rolig grej och kommer aldrig vara heller, sen att king phail diggar det är ju rätt förstående

Och jag gråter bara för att det är misslyckat, och misslyckas man med zombie slakt är man fail och borde sluta göra spel.

Men som sagt dom som vill se Zombies i MW2 borde bjudas på en kemisk kastrering, samma sak med fordon.

Dieallot
Ja, du gnäller över en helt gratis unlockable som är ett eget mode och inte ens del utav huvudspelet, en helt gratis, valfri del av spelet som man kan skippa utan att gå miste om någonting.
Jag antar att du hade legat i fosterställning just nu om Activision hade gjort som de flesta andra publishers och sålt skiten som DLC.
Doggson

håller med om det med fordon .. det kan dom skippa men tänk om det bara var treyarch så sabbade skiten? nu kanske det lyckas?
Get Random!
marvingaye: Är ju inte direkt som jag skulle köpt den ;) kommer nog inte köpa någon mer dlc som har med cod att göra efter besvikelsen med cod4 mappacket :P

Dieallot
Hoppas elgiganten har sin spel kampanj då. :D Slipper jag slösa alla pengar, eftersom man ska ju ha råd med bf bc 2 också. :-)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
Wtf,skulle inte MW 2 komma till pc?
Meep meep
Mw2 kommer förmodligen till pc också, men det var inte värt att nämna :)

Dieallot
Jag glömde inte, jag sket TOTALT i det. Vem bryr sig om PC? Köp en konsol och väx upp för fan.

Vem är det som bör växa upp? Och medans du gör det kan du passa på att skaffa en PC som klarar annat än Harpan.

Löl...
Suck on my chocolate salty balls
Thuggish!

Dieallot
Hangaround

2009-04-06 15:03
Jag har en dator som klarar mer en Harpan, men vad spelar det för roll när det suger att spela spel på PC?
Jag har reda växt upp, du sitter dock och bölar över att jag inte nämnde PC i rubriken. Buuhuuu.

and
FPS på konsol är som att flyga flygplan utan armar, det går om man har autopilot på. :D

On-Topic: Jag skulle vilja se en längre kampanj, den i första MW tog ju slut så fort den hade börjat. Kanske t.om en dynamisk kampanj, skulle ge lite återspelningsvärde. :]

"FPS på konsol är som att flyga flygplan utan armar, det går om man har autopilot på. :D"

Hej du är rätt dålig på konsol fps?

Spela fps på pc = no feeeeeeeeeling

Dieallot
Intala dig själv det medan jag spelar FPS utan rörelsebegränsningar och tunnelseende.

När jag kan röra mig såhär på konsol konverterar jag gärna.
http://www.youtube.com/watch?v=9tsJ7ApanOY&fmt=22
http://www.own3d.tv/watch/10284

Hangaround

2009-04-06 15:45
Hahaha, va? Så du menar att rörelserna han gör i Cod4-klippet inte går att göra på konsol? Hur fan spelar jag då?
and
Var också av den uppfattningen att Fps bara går att spela på pc förr i tiden. Men då utvecklades spelen oftast också för pc. Nu utvecklas dem mer med konsol i åtanke och har blivit enormt mycket bättre på konsol än de var tidigare. Framför allt känslan. Inte bara kontrollen (det är möjligt att det går snabbare att snurra med musen) men det är enormt mycket skönare att sitta i en soffa med en större skärm än att sitta framför en datorskärm vid ett skrivbord. Dator-fps är mer ryckigt och minimala hamrande på ett tråkigare sätt.

Testade Cod2 (eller vilket det första Cod till PS2 nu var) och det var inte vidare skönt. Sen testade jag Cod3 när jag skaffade Ps3:an och då var det över alla förväntningar. Ett bra fps till konsol!

Hade inte spelat online på säkert 5-6 år innan jag testade Cod4 (och jag var skeptisk) men det var riktigt kul. Mycket för att det inte bara var samma hjärndöda Team Deathmatch eller jobbiga "wait for respawn" mode som allt annat tidigare varit. Kommer nog aldrig lira spel på datorn igen. Möjligen Civilization. Testade demot till senaste men där är känslan bättre med tangentbord och dator fortfarande.

Filmerna där var ju f ö sjuuuuukt töntiga. Hade glömt att folk gör sånt där, haha. Och ja, hur spelar man Cod på konsol om inte sådär? Att den grabben sen verkar ägna stora delar av sitt liv åt spelet och således har blivit grymt skillad är ju bara en annan sak.
En sak är att det tex inte går att luta sig i COD4 på konsol för det finns inte tillräckligt med knappar på kontrollen....

Haha men aja whatever floats your boat, min båt flyter iaf bara på PC.

Det finns faktiskt en del saker som man kan göra i vissa PC FPS som absolut inte går med kontroll. T ex "twitch"-spel som quake3 och warzon där bunny-hopping och diverse andra moves utgör mycket av gameplayet. Men såna spel är ju inte så populära bland mainstream spelarna längre och ska jag vara ärlig så har jag aldrig gillat de spelen så mycket.

Jag älskar konsoll FPS av samma anledningar som Evolution nämnde. Det är skön känsla att sitta i soffan med en nice kontroll i händerna framför HDTV:n. Att sitta vid ett skrivbord framför en monitor känns lite sådär i jämförelse.
Men jag spelar fortfarande vissa FPS på och andra spel på PC. T ex TF2, L4D, Fallout 3, Bioshock osv. TF2 och L4D är väl mest på grund av polare som endast spelar de spelen över Steam. Har ändå viss förståelse för PC gamers för vissa FPS är verkligen annorlunda att spela på PC och spel som Fallout 3 och Bioshock är galet mycket snyggare på PC.
ofta man spelar spel för att de är snygga! :O spel som Fallout 3 och Bioshock spelar man ju för känslan nästan :)

grafik gör inte så mycket för mig .. fyi
Get Random!
ofta man spelar spel för att de är snygga!

Newsflash: väldigt många gör det, väldigt ofta. Bra grafik i ett spel utesluter inte bra spelkänsla, om något så förhöjer det spelkänslan i vissa spel. Och om man har valet att spela samma spel fast med bättre grafik så varför inte liksom? varför medvetet välja en sämre version?
Skillnaden mellan fallout 3 på en bra pc och på konsoll är större än vad jag först trodde, och ja i spel som fallout 3 och bioshock så bidrar omgivningarna och grafiken väldigt mycket till spelupplevelsen. Speciellt fallout 3 som är ett RPG och där man för det mesta går runt i lugn och ro och utforskar en stor värld.
Att uppleva Rapture på en schysst PC är även det en fröjd :)