I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PS3/PC/360] Fallout: New Vegas. Nytt Fallout spel!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-04-20 20:06

[PS3/PC/360] Fallout: New Vegas. Nytt Fallout spel!

Japp, Bethesda har annonserat det nya Fallout spelet som tydligen bär undertiteln New Vegas.
Det som faktiskt är intressant här är att den här gången så ska Obsidian Entertainment utveckla spelet. Bethesda står som publisher, verkar det som.
Länk till http://ps3.ign.com/articles/974/974295p1.html

För er som inte vet så bildades Obsidian av medlemmarna från gamla Black Isle Studios, som gjorde Fallout 2.
Fallout 3 och Bethesda fick ju massvis med kritik från hardcore fans av de äldre spelen men nu kanske de gamla stofilerna äntligen får sig en "värdig" uppföljare till Fallout 2?
Jag hoppas verkligen på det i alla fall. Även om jag faktiskt gillade Fallout 3 väldigt mycket och tycker att det är ett bra spel, så var det inte direkt en "värdig" uppföljare till Fallout 2 enligt min mening. Mycket kändes rätt men ännu mer kändes "off" och jag fick inte riktigt samma känsla som när jag spelar Fallout 2.

Vad tror ni? Gillade ni Fallout 3? Kommer detta bli den "riktiga" uppföljaren till Fallout 2?

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.