|
|
|
|
|
[PS3/PC/360] Fallout: New Vegas. Nytt Fallout spel!
Japp, Bethesda har annonserat det nya Fallout spelet som tydligen bär undertiteln New Vegas. Det som faktiskt är intressant här är att den här gången så ska Obsidian Entertainment utveckla spelet. Bethesda står som publisher, verkar det som. Länk till http://ps3.ign.com/articles/974/974295p1.html
För er som inte vet så bildades Obsidian av medlemmarna från gamla Black Isle Studios, som gjorde Fallout 2. Fallout 3 och Bethesda fick ju massvis med kritik från hardcore fans av de äldre spelen men nu kanske de gamla stofilerna äntligen får sig en "värdig" uppföljare till Fallout 2? Jag hoppas verkligen på det i alla fall. Även om jag faktiskt gillade Fallout 3 väldigt mycket och tycker att det är ett bra spel, så var det inte direkt en "värdig" uppföljare till Fallout 2 enligt min mening. Mycket kändes rätt men ännu mer kändes "off" och jag fick inte riktigt samma känsla som när jag spelar Fallout 2.
Vad tror ni? Gillade ni Fallout 3? Kommer detta bli den "riktiga" uppföljaren till Fallout 2?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Jag tycker att Fallout 3 är ett helt okej spel som tyvärr lider en hel del av den rigida känsla som ofta infinner sig i Bethesdas spel. Man kan ju hoppas på att det nya spelet blir lyckat, dock gillar jag egentligen inte att rollspel görs i 3D. Jag vill ha tillbaks Infinity-motorn!
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
|
|
|
fett fett fett :)
har dock inte spelat fallout2 så mycket men det lilla jag spelat var guld! :)
Get Random!
|
|
|
Jaa! Fan va bra! Obsidian är grymma, de hinner bara aldrig göra klart sina spel.
|
|
|
Kommer inte C före S i alfabetet?
fanboy!
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
|
|
Fan vad tungt! Tillhör väl en av dom få som finner kärlek i både om äldre och 3an.
|
|
|
En sak som jag kom och tänka på..
kommer detta vara lika fritt som 2an? .. visst 3an är oblivion style, det är ju fritt men inte om man relaterar.
KOMMER MAN KUNNA DÖDA BARN OCH MÄKA PÅ VEM SOM HELST?
Get Random!
|
|
|
doggson P23haha, tog mig nån minut innan jag fattade vad du menade. Om det är till nån tröst så kommer jag nog att spela det på PC? :) KinG-PhiL KOMMER MAN KUNNA DÖDA BARN OCH MÄKA PÅ VEM SOM HELST? Förmodligen inte. Du måste förstå att Fallout 2 släpptes för 10 år sedan, mycket har förändrats sedan dess. I och med att spelbranschen har blivit större och är mycket mer uppmärksammad så funkar inte det inte med att ha vad man vill i kommersiella spel. En hel del länder har nu lagar och bestämmelser för vad man får visa och inte visa i spel osv, australien och tyskland främst. Dessutom hade inte Fallout 2 samma mainstream appeal som detta spelet kommer att ha och som Fallout 3 hade så det var lite enklare att komma undan med sexuella teman och möjligheten att döda barn. Men det finns ju alltid folk som gör mods till PC versionerna. Tog inte lång tid tills en child-killing mod släpptes till Fallout 3.
|
|
|
Har väntat på ett nytt Fallout-spel i över 10 år nu, bara jag inte blir besviken..
Black Isle är kungar av RPG, men jag har bara spelat NWN2 och KOTOR av Obsidian och har inte blivit övertygad.. Ändå svårt att hålla nere förhoppningarna. Ett modernt Fallout-spel kan bli riktigt grymt om man behåller egenskaperna som gjorde de första två spelen så bra.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
|
|
|
Vet nån när de släpps?
Tycker dock att trean va överfett, och har höga förväntningar!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
varför blev det ett "dock" i den där meningen?
du är kär i mig.
|
|
|
Vete fan, tycker att de va passande, nä men många gnäller på att de syger jämfört med dem andra fallout, kanske fel ordval!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
Har ju kommit massa screens o info nu. Det ser fan exakt ut som fallout 3 haha
|
|
|
verkar helt okej... man ska tydligen kunna modda sina vapen med scopes och liknande :P
Get Random!
|
|
|
Kan nån skicka länk på info o bilder osv elläh?
|
|
|
KinG-PhiL: Då får du ytterligare en orsak till att köpa spelet 1 månad efter release...
Jag ska nog inte spela det här alls :D tycker fallout serien är crap i stort sett, 3:an var okej men jag hatar att bli jagad av deathclaws när jag spelar mitt i natten. bara 990gs på det också och då har jag ändå en lånad goty edition lol :d
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
|
Hangaround
2010-03-30 05:15
|
verkar helt okej... man ska tydligen kunna modda sina vapen med scopes och liknande :P Du kör aldrig med Iron Sight, eller hur? Noob.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Dieallot varför köra med iron sight när man kan vara long distance pro med acog? >:D
fmj, silencer, noobtube, extended mags är ju bara onödigt...
dock kör jag iron sight/silencer på hc ... ;P
Get Random!
|
|
|
doggson 3:an var okej men jag hatar att bli jagad av deathclaws när jag spelar mitt i natten. haha, man up din tonarsflicka. Deathclaws togs enkelt ut med den dar bedovningspilgrejen. Man satte ett skott i varje ben sa dom blev handikappade sen var det bara att backa o panga dom i munnen medans de haltade efter en. Men eh, ok lite laskiga var de val ibland. Sket en o annan tegelsten nar jag gick igenom den dar jobbiga staden som var full med deathclaws i avloppen. ugh
|
|
|
Mjo har kvar den skiten för achievement, aldrig i helvete att jag går in där igen.
Förövrigt kommer uppföljare bli rutten eftersom dom tidigare fallout spelen var ruttna, inte konstigt att dom är populära här kanske? :D
|
|
|
Kanns som att du ar rutten, mannen. Fallout spelen ar universally populara overallt.
Kan dock tanka mig att det kan vara ganska ruttet att spela f3 for achievements da flera genomspelningar kravs och en massa annat jobbigt trams.
|
|
|
truudat!!! .. man spelar ju Fallout för att det är kul! ;P tror att dettta kan bli roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Get Random!
|
|
|
Käften phil du är skitdålig på allt, skulle sälja min xbox hellre än att spela för skojs skull om jag var du....
Marvin: Krävs 1 genomspelning tack vare att Betheseda fixar glitches ;) dock är talk glitchen fixade men orkar inte bli lvl 30 iaf eftersom jag inte spelat det sen november typ
|
|
|
doggson
Var inte achievementsen typ levla till 20 med alla karmavalen eller nat. Typ 3 genomspelningar om jag minns ratt.
|
|
|
yes och med dlc:n blev det 30 etc :) Men sparade man rätt kunde man fixa, sen fanns ju staden där man gjorde glitchen typ 2 mins promenad ifrån start staden så man var lvl 20 inom typ 15-20 mins
|
|
|
Glitchar ett spel for att na maxlevel sa att du kan fa dina gamerscores och sluta spela.. haha. Sa javla illa.
|
|
|
marvingaye: Jo för spelet tar ju slut direkt vid 20?
Bra när du vet mindre än jag gör...
|
|
|
Sluta ljuga nu, hundqvist. Antyder du att du inte glitchar det for att bli klar snabbare o sluta lira? lies. :)
Ontopic: Nagon annan som ar smatt besviken pa screenshotsen de slappte? Det ser alldeles for likt ut Fallout 3. Jag menar, det var val vantat att de ska anvanda samma motor osv men shit, det har ser bara ut som en till expansion. Samma karaktarsmodeller osv, med sma modifikationer. Hoppas dialogerna/storyn ar mer valskriven iaf.
|
|
|
marvingaye: lol questen tar samma tid.
Tyckte screenshootsen var skitfula och spelet kommer floppa...
|
|
|
allt man hör från dig doggson är "hate hate hate hate hate...HATE HATE HATE" ..................
Get Random!
|
|
|
|
|
|
KinG-PhiL: Allt man hör från dig är Pnizz och kjamiz xx
|
|
|
doggson haha.. w333k comeback
Get Random!
|
|
|
Uppar den här jävla tråden- enda fallout tråden jag kunde hitta.. Jag har länge velat spela fallout 3, verkar jävligt coolt och det verkar vara ett grymt bra koncept.. men sedan kollade jag en game-play video på tuben, eller flera rättare sagt. En av många av dessa game-play videos så sprang man i någon kloak vart det var zombie liknande jävla monster och jag tänkte att helvete heller att jag tänker spela detta med hörlurar i min ensamhet (när det kommer till spel så blir allt genast jävligt mycket läskigare, ensam.. övergiven.. ingen håller ens hand) Nu låter jag som en kvinna hehe, men det är något med spel generellt (monster osv) så blir det genast 10gnr läskigare än vad det egentligen är. Kanske det är något med att jag spelade resident evil spelen (1,2:a) i barnsben som resulterat till detta.. men hur som
min fråga är, hur mycket av spelet består av dessa jävla mörka miljöer och läskiga jävla monster? Måste man göra det questet?
En annan fråga är hur mycket uppdrag det är, är spelet en fri miljö eller är det konstanta uppdrag?
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Kan förövrigt säga att jag är den killen som avslutade F.e.a.r när den där jävla rösten åkte runtom mig och tjejen stod just bakom när man kollade dit.. då vet ni nog vart gränsen går ungefär. Det var iof ett par år sedan men.. =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
DMAt
Man måste va en del nere i tunnelbanan och i gamla hus där det finns ghouls aka zombies och det kan va lite läskigt men V.A.T.S. (som du borde veta vad det är om du läst om spelet) som pausar spelet gör att det inte blir så läskigt. Det är ju inte så jättebra AI i spelet så dom känns inte så verkliga, dom märker en, skriker och springer mot en, och sen slår dom på en tills dom eller man dör.
Supermutanterna var jag mer rädd för i början för att dom är så stora och aggressiva men man vänjer sig där också, det gäller bara att hålla sig lugn.
Ps. Jag är också ganska feg när det gäller spel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Okejokej =) får väll ge det ett försök
|