http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Jag bryr mig! Längtat efter det spelet mest för sakens skull. Liksom, det hade ju varit helt grymt om det helt plötsligt kom ut efter alla dessa år.
Meeeeh.. va fan. Det hade ju varit så jävla stort om det till slut hade kommit, o dessutom varit übergrymt. Too bad, too bad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att DNF bara var en myt, en rolig grej för utvecklarna att skoja med oss om. Men om det var verkligt och det hade släppts kan jag inte tänka mig att det skulle bli annat än antiklimatiskt.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
duke nukem 3d was the shit..
be the change
Meh! Vad ska man nu skämta om?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
haha, jag minns att min duke nukem frälsta klasskompis sa, "Nästa år kommer duke nukem forever, man kommer kunna åka motorcykel blablabla".. Detta var hmm, 1998-9 Heheh
Ja, detta är lulz som fan. Men 3D Realms kanske säljer rättigheterna till några andra?
Från första länken:"In addition, Take-Two continues to retain the publishing rights to Duke Nukem Forever," he (Take-Two VP of communications Alan Lewis) added.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
som sagt, ett eventuellt spel hade ändå inte hade levt upp till hypen och det hade nog bara blivit en trist shooter
du är kär i mig.
Ungefär år 2001 frågade jag en kompis om han skulle köpa Duke Nukem Forever när det kom. Då sa han: "Vem fan köper spel längre, nu laddar man ju ner dem." Känns ändå lika bra. Duke Nukem skulle inte gjort sig så bra i det här årtusendet.
Inom 20år lär det ha kommit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ha förtroende/tålamod era usla hundar "When its done!" för fan ;) - En konkurs stoppar inte 3D realms! :P
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?
Rätt åt dom var inte speciellt svårt att anta att det aldrig skulle dyka upp, och kommer man sakna det? nej duke nukem 3d var bra för att det är 10+ år gammalt och folk lever på nostalgifaktorn.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Det är för mycket som har hänt inom FPS genren sedan de började jobba på Duke Nukem Forever. De har ju hållt på i 12 år eller vad är det? Förutom charm och nostalgivibbar kan jag inte tänka mig att Duke skulle kunnat erbjuda så mycket mer än vad vilken annan "generic shooter" som helst på marknaden redan gjort. Tyvärr. Det känns som att de flesta av de äldre klassiska FPS spelen redan har haft sina bästa dagar, som Duke Nukem, Doom, Quake, och Wolfenstein. Såvidare de inte rebootar serien rejält som de verkar ha gjort med Wolfenstein(det ska släppas ett nytt sånt spel snart) så är det lika bra att låta de gamla giganterna vila i frid tillsammans med alla minnen man har. F.ö så betyder det inte att projektet är dött för alltid, det kan fortfarande plockas upp av nån publisher som tror att det finns stålar att tjäna där. Som t ex Wet och nya Ghostbusters liret som båda förlorade sina publishers och låg och svävade i luften ett tag tills de blev upplockade igen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
JP
Meh! Vad ska man nu skämta om? Dre's Detox kan man alltid skämta om...
Fresh2Death Och PST:s kommande.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Även om det gått 13 år så var detta oväntat som fan! Väntat bra länge på DNF =( så himla trist..
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
"Förutom charm och nostalgivibbar kan jag inte tänka mig att Duke skulle kunnat erbjuda så mycket mer än vad vilken annan "generic shooter" som helst på marknaden redan gjort. Tyvärr." Setting och attityd, om det är gjort bra, kan verkligen vara värt att kämpa sig igenom ännu en shooter för. Kolla bara på Call of Duty serien. :)
Jag tror att om det hade gjorts färdigt så hade det kunnat varit riktigt tufft. Ser ut så på den
läckta videon iaf.
Call Of Duty serien har en superpopulär multiplayer och har inte tagit ett avbrott på 12 år mellan uppföljarna utan hostar ut ett spel om året nuförtiden. Ingen bra jämförelse tycker jag.
Call of Dutys MP har väl inte varit superpopulär sen Cod4? Sen, jag menade inte att göra någon som helst likhet mellan serierna, bara att det är ofta värt det att spela igenom ett call of duty, även om det bara är ännu en krigsshooter. :) Dessutom, 3d Realms hade ju ett finger med i Max Payne, Max Payne 2 och utvecklade Prey, som var riktigt tungt i min mening. Jag tror nog att om ett DNF kommit så hade det garanterat varit bra.
Mjo, det hade väl inte varit ett dåligt spel men jag kan inte tänka mig att det skulle kunnat leva upp till 12 års förväntningar iaf. Tyvärr får vi ju förmodligen aldrig veta det nu :(
Humorfaktorn är ju högre nu än någonsin. Dom fick miljoner att vänta i mer än tio år, sen la dom ner det. Fan vad alla måste garva åt oss spelnördar. Ja, om man sörjer DNFs undergång är man en spelnörd. Jag inräknad.
Det är inte utan att man känner en sorgens klump i bröstet, oavsett hur resultatet hade blivit. Man är ju lite uppväxt med ryktena.
marvingaye Näe, det hade ju klart aldrig levt upp till 12 års förväntan. Men det hade nog, som sagt, varit värt att spela. Kimhari Den där filmen är ju läckt från de som arbetade med spelet, och numera är arbetslösa. Massor av konceptbilder, klipp och till och med delar av designdokumentet har hittat sin väg ut på internet iochmed att 3drealms måste stänga.
Men det är ju inte nerlagt?
Geoff Keighley, best known as the host of GameTrailers TV posted an interesting bit on his personal blog today. The statement comes straight from George Broussard, one of the two creators of the Duke Nukem series, regarding the recent news of 3D Realms shutting down development of Duke Nukem Forever. "In light of recent press articles and statements by Take-Two (to the media and in a lawsuit), we want to set the record straight on some issues. Despite rumors and statements to the contrary, 3D Realms (3DR) has not closed and is not closing. 3DR retains ownership of the Duke Nukem franchise. Due to lack of funding, however, we are saddened to confirm that we let the Duke Nukem Forever (DNF) development team go on May 6th, while we regroup as a company. While 3DR is a much smaller studio now, we will continue to operate as a company and continue to license and co-create games based upon the Duke Nukem franchise. " The rest of the statement goes into details about who owns what licenses, and who paid what to publish the game whilst also dropping the bombshell that 3DRealms had sunk $20 million into the ongoing, not dead-in-the-water Duke Nukem Forever.
Who gives a ... Det var ju ganska väntat?!
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Producent
2009-05-20 18:41
Spelet lär väl komma ut förr eller senare ändå med tanke på hur stor hypen är? stor ekonomisk förlust att aldrig släppa det ju! hoppas något större spelföretag kan rädda det, typ Microsoft eller EA, som ändå måste inse vinsten i det. Möjligt att det inte är lika grafiskt imponerande eller så längre, men många har ju trots allt väntat på det länge, det är inte långt ifrån färdigutvecklat, plus att Duke Nukem knappast är ett okänt eller impopulärt varumärke/rollfigur numera precis.
Producent
2009-05-20 18:47
Tänkte passa på att fråga om någon känner till
High Resolution Pack till Duke3D?
Håller fortfarande på att utvecklas, med en ny renderare på väg också;
Rätt coolt projekt tycker jag själv iaf, särskilt med tanke på hur enkelt man kan bygga egna banor, sätta in egna texurer osv. till Duke3D
Fifan såg ju sketkul ut på en video. Såg massa fula monster på vatten-skootrar, garvade ihjäl mig. Duke är lätt den bästa actionspelsfiguren humoristiskt.
Serious sam 1 > Duke nukem 3d
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot