Red Dead Redemption (Rockstar)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Moderator

2009-06-13 11:20

Red Dead Redemption (Rockstar)

Är det någon som har läst något om spelet Red Dead Redemption från Rockstar?
Verkar bli ett väldigt fritt westernspel där man spelar en gammal skurk som nu har börjat för The Firm (blivande F.B.I.). Jag har inte hört så mycket mer än så om handlingen, men tydligen ska man kunna välja fritt var på moralens och lagens kompasser man vill lägga sig. Som väntat från Rockstar.

Länk till http://www.rockstargames.com/reddeadredemption/index.html

Vad tror ni?
Av det jag läste i en Gamereactor här om dagen verkar det bli sjukt bra. Lite som GTA mixas med Oblivion och sen goes western.
Yiihaaw!

I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Det verkar sannerligen fett. Har någon här kört den första förresten?
Would I shit you? You're my favourite turd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det kommer nog bli skitgrymt. En sak som jag tycker e lite skum e att ingen någonsin nämner spelet Gun när det talas om Red Dead Redemption. Det var ju trots allt ett vilda västern-GTA, även fast det kanske inte var så överdrivet bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är faktiskt jävligt taggad på detta spel, lite synd bara att det blivit uppskjutet. Men jag tvivlar inte på att inte blir värt den extra väntetiden. Att kunna glida runt i ett fritt vilda västern som cool revolverman a-la-Clintan i ett spel som faktiskt är bra kommer bli nice som fan.
The absence of evidence is not the evidence of absence
Jag tänker ju direkt på ett Fallout 3 liknande spel om jag förstått det rätt? Kan ju bli fett. Hoppas grafiken förbättras.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Efter att läst det som stod på GameReactor.se: JIZZ IN MY PANTS!
The truth? - http://www.myspace.com/TroctorTroca

You can't stop the Prophet..
fyfan va nice! hoppas gta 5 kommer snart oxå
fyfan va nice! hoppas gta 5 kommer snart oxå

Men nu får du väl lugna ned dig, dels är GTA IV bara ett år gammalt, det har kommit en tio timmars expansion och det är påväg en till expansion (båda släpps förövrigt på skiva i höst under samlingsnamnet Stories of Liberty City).

Det verkar sannerligen fett. Har någon här kört den första förresten?

Den första? Den första vadå? Den första filmen, den första boken? Det första spelet heter det.

Ja för att svara på din felformulerade fråga, men inte mycket och det är inget man ska jämföra med det här då det första spelet utvecklades av Capcom och köptes av Rockstar när det i princip var färdigt. Redemption blir västern-spelet som Rockstar velat göra hela tiden och det verkar sjukt nice av alla förhandstittar att döma.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
även om det var capcom som utvecklade red dead revolver så var det ett bra spel. min systerson som är 8 sitter och spelar det nu sen han lånat min gamla chippade låda. så det är trots allt en stabil grund att utgå ifrån, men jag gissar att dom snarare annamat mer saker ur gta iv än ur rdr.

jag gissar att spelet blir uppåt väggarna hursom.

det har kommit en tio timmars expansion och det är påväg en till expansion (båda släpps förövrigt på skiva i höst under samlingsnamnet Stories of Liberty City).

tack som fan för den infon, hade ingen aning och har nästan köpt ett nytt 360 bara för att jag inte får spela lost and damned (jävla xbox live fascister).
http://www.myspace.com/localexpressions
30 april verkar det som
fan ser verkligen fram emot det här spelet. ser ut att bli grymt bra
The Hassle
Top 3 on my list of most anticipated games of 2010! hellz yesh!!!1one
du är kär i mig.
GTA Wild Wild West. Kan bli hur skoj som helst.

Ang GTA IV så släpptes det för två år sedan, och expansionerna har funnits länge till 360 men kommer nu till PS3. Är nog läge för ett GTA 5 i slutet av året eller nästa vår.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Hoppas verkligen inte att det är samma monotoma uppdrag och tråkiga story som restan av alla GTA spel.
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
alla GTA-spel?
du är kär i mig.
GTA är fint! Red dead redemption kommer antagligen också vara fint! gimme
Release 21 maj.. fan försenat en hel månaaad! :(
med tanke på vad utvecklarna sagt om hur de blir behandlade och därför inte hinner fixa alla buggar osv är det bara bra att det blir försenat. så förbannat mycket att spela nu ändå
du är kär i mig.
Fyfan vad tokfett! Längtat efter ett bra westernspel sen jag spelade Outlaws (släpptes -97...). Red Dead Revolver var sådär. Ingen riktig höjdare egentligen. Gun var kul men buggigt och stundtals lite tomt/knasigt.

Tror på det här i alla fall... jag ska släpa alla fångar efter hästen i ett rep.
Jag tror detta kommer bli betydligt mer än en månad försenat. Det är en stor mediastorm i staterna angående hur de behandlar sina anställda.
Visserligen är inte facket speciellt avancerat där borta, men dålig publicitet innan en stor release är knappast något ett sådant stort företag är ute efter.

Ang spelet så kommer det bli kickass. Detta är ett av de få, om inte det enda spelet som släpps i år som verkligen kommer gå att "slö lira". Bara ligga och chilla och avslappnat njuta. Däremot har jag extremt svårt att se detta spelet konkurera med de riktigt tunga titlarna som släppts i år. Tänker främst på ME2 som rockade min värld.
Keep crushin'!
Det har inte funnits ett bra Western spel sedan Gun Smoke!
Jag hade etttan; Red Dead Revolver till ps2 o d var hur kul som helst. Kommer lätt köpa detta.
Ny trailer för multiplayer delen, verkar riktigt tungt.

"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
Verkar intressant som fan, nackdelen är 18 maj så kommer skate 3 och det är högre prio på.

iofs kanske skiter i båda iaf :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Mulitplayern gjorde detta precis till ett givet köp.
Yup, det där låter riktigt lovande.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
kommer detta bara till xbox och ps3? Ifall det kommer till PC så är detta ett givet köp!
JKIBMM
Jag och några polare har redan bestämt att vi ska införskaffa detta och göra västern osäker, fan vad jag ser fram emot att få leka kopojke!
men visst var det så att free roam endast var max 16 players?
rapperted.se
Mer måste det väll vara? Jag fick uppfattningen om att det bara var en stor server.. men det blir väll lite väll litet.
Det ar ju inget mmo direkt. Kommer nog vara runt 16-24 players, ungefar som free roam i gta4.

Fast kommer fortfarande vara skoj. Ser fram emot single playern mest.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jävligt synd att dom inte gjort något mmo liknade :/, hade varit hur kul som helst om man kunde starta egna gäng och ha egna hideouts.
Det skulle varit som alla andra mmos anyways. Alla quests skulle se ut sa har: Random NPC: "Doda 75 bjornar och ge mig deras pals sa far du 20 exp och 600 pengar ".

Repeata detta i 20 timmar med grind och raids med mkt samre gameplay o animationer. Nej fy fan for mmos och slentrianspelande.
Menar sa klart 2000 timmar.
Inte om dom hade gjort något eve-liknande :9
Vafan Doggson. Satt inte du och dissade Skate 3 sist vi pratade haha!?

Tycker detta ser sjukt intressant ut. Dock så känns det som det blir en exakt GTA-känsla, och den är jag så sjukligt trött på. Men spelet har potential, det ser ut som stor varation i uppdragen. Dock tror jag det hela kommer vara som GTA, repeat with diffirent name.
Keep crushin'!
Moderator

2010-04-26 01:08
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Förbeställt shitten.
Fuck karma, I don't need karma!
Fan va nice med ny trailer! " Posted: Apr 22, 2010" AHA det förklarar Deja Vu feelingen jag hade...

Stizze: Nej inte vad jag kommer ihåg, men det har jag säkert nån gång :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
ännu en gång: vet någon ifall detta kommer till pc?
JKIBMM
Alla rockstars spel kommer väll till pc efter ett tag. men räkna inte med innan 2011.

Dieallot
1 vecka kvar !!!
Tydligen blivit uppskjutet till den 28e :(
Would I shit you? You're my favourite turd.
blev uppskjutet till 28e, men dagen efter flyttat tillbaka till 21a igen :P jättekul
du är kär i mig.
Haha fan va najs! :)
skräms inte så ^_^
Det har tydligen läckt på nätet nu, synd :|
 9-1