Någon som har tips om nått riktigt roligt äventyrs spel?
Som sagt jag letar något som man verkligen kan bli beroende av. jag gillar som sagt spel som, Final Fantasy och,Residen Evil serien. Fabel, oblivion,Sacred 1-2. Men som sagt nu behöver jag ändå lite tips om något spel som kan ge mej ytterligare tidsfördriv, söker något äventyrligt,fantasirikt,bra handling, och ett krav är att det är ett underhållande Rpg, Till Pc lr Ps3 det spelar ingen roll. Är igentligen allätare av spel, men just nu känner jag för något färgstarkt och något långt bortom denna värld att införskaffa om ni förstår?
Ta en titt på
Valkyria Chronicles till PS3 om du inte har gjort det redan. En blandning mellan RPG, 3rd person shooter och strategispel. Spelet har nått riktigt höga betyg från de flesta kritiker men har tyvärr blivit förbisett av många. Troligtvis på grund av den kreativa och minst sagt vågade mixen av genrer. Beroende blir man snabbt och ännu värre blir beroendet när man börjar att inse djupet av gameplayet. Förvänta dig dock inget öppet spel i likhet med Oblivion. I Valkyria Chronicles betar man av uppdrag/scenarier för sig, vilket knappast är något negativt då det finns mängder med taktiska drag att utforska.
Annars blir jag nog tvungen att tipsa om ett annat PS3 spel som heter
Folklore . Detta var en av de tidigaste PS3-titlarna och har även det i stort sett blivit förbisett av spelarna. Det har mestadels fått bra kritik och bjuder på en minst sagt originell spelupplevelse. Spelet har en mycket speciell och skön atmosfär samt ett helt acceptabelt gameplay där man, i sann pokémon-anda, samlar på sig krafter från olika varelser. Detta är troligtvis det spel som hittills har utnyttjat SIXAXiS rörelsefunktion bäst där du bokstavligt tavlat rycker själarna ur dina motståndare. Det kan dock bli något repetitivt och är inte speciellt öppet för utforskning. Storyn med dess karaktärer är intressant och bör defenitivt upplevas.
Multiplattformsspelet Fallout 3 är mitt slutgiltiga tips. "Oblivion with guns" säger nog det mesta om det spelet. Helt klart värt att spendera en hel del tid på.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Efter att ha läst runt på lite olika forum så verkar det som om att Folklore på senare tid har börjat att slå igenom. Det kan vara svårt att få tag på en kopia av spelet redan nu och det lär knappast bli lättare. Vad jag vet så finns det ingen budgetversion av spelet planerad heller.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
låter faktist intressant, Folklore har jag sneglat som fan på länge i butikerna :P men har fan aldrig vågat köpa det, men ska nog faktist ta o testa det
Atlantis, har aldrig hört talas om, vad är det för typ av spel?
även att jag faktist läste något om ett förstapersons spel som skulle komma till ps3 där man är en snubbe som är i typ nån stad som drabbas av nån form av naturkatastrof och man tvingas ge sig in i olika hus o saker för att hjälpa sårade m.m, och undvika ras o skit, som att man upplever skiten sj, men kommer inte ihåg vad spelet heter lr när det skulle släppas, har ett litet minne av att det skulle komma ut nu under våren/sommaren iaf. och är faktist mycket intresserad av detta,
Atlantis ja fan det va riktigt nice. Ingen aning om hur det åldrats dock men jag minns det som sjukt snyggt.
ellerhur :D
be the change
ser intressant ut, såg även att det fanns något mer liknande om atlantis, som det fanns en tvåa till oxå, men de kanske är samma spel det med
uncharted, bästa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Uncharted är skitkul, men ettan är så.. Instängt? Man kan ju bara går där banan är, det är fett synd, hade man släppt på tyglarna så man kunde springa i skogen osv så hade det varit kanon,
be the change
jag har uncharted, sitter o väntar på att 2:an ska släppas nu.
satt o kolla på videos på Uncharted 2 och vart så sugen, kan inte bärga mig, var tvungen att spela 1an igen som jag inte har klarat än, är på 97% så fixar det väl framåt kvälla'
jah alltså,ettan är faktist skitkul, om man bortser från den delen där man ska åka vattenskoter upp för ett jävla vattenfall, damn va jag fick damp där!
haha ja den var en rätt marig bana, riktigt frustrerande, men även andra delar kunde vara rätt frustrerande, men som helhet är det ett mkt bra spel om än en aning linjärt
Kan också varmt rekommendera Valkyria Chronicles.
Är mitt uppe i, vad jag antar är slutstriderna.
För er som redan klarat: Marmota. Jobbig jävla pryl!
Har väl spelat drygt 40 timmar och det är 40 av de bästa timmarna jag har spenderat på Ps3an. Finns för 350kr med frakt här
Länk till http://cdon.se/spel/valkyria_chronicles-4046520 .
Köp!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Beyond Good And Evil! Underbart! och tvåan ska va på väg!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Thx för alla tips folk :) jag ska ta mej en titt på alla dessa spel. måste ju fan ha något o göra nu under sommaren liksom.
Jag hittade iaf namnet på det spelet jag letade efter nu, I am alive till ps3 men har fortfarande inte fattat om det är släppt lr inte
I am alive har inte släppts. Det har inte ens satt release date ännu.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
det var fan synd:/ jag ser fram emot det spelet, i Level stog det att det skulle komma nu i sommar men men, det blir aldrig som man tänkt sig
UNCHARTED 2 istheshieet ! det och cod är anledningen till att jag köper ett ps3 ;)
om du vaknar med stående problem, dra några snabba slutsatser så har du snart lösningen i dina händer
Borderlands RPG fast FPS :) skönt tidsfördriv...kötta å loota å kirra EPIX!!!!
tut!
LEFT 4 DEAD 2 bästa spelet någonsin!! Så sjuuuuukt bra. episkt. just ja, ni äger en p3a?? hihihihihi. Som microsoft säger om the ring of deth: Sucks to be you =P.... Ne men, tomb Raider (den nyaste, minns ej namn) va riktigt bra faktiskt. Uncharted 1 och 2 är självklart givet. Men äventyr lixom? känns som det är ganska dött inom den kategorin om man inte är barn eller älskar "arcade" (classiska) spel. I am Alive är väl lagt på is nu? över 1 års försening minnst iaf och vi vet alla vad det brukar betyda.... glömt och gömnt
Ne men, tomb Raider (den nyaste, minns ej namn) va riktigt bra faktiskt. Tror du menar Underworld. Spelade det lite.. nice som fan. Miljöerna osv.
Har fem tips. 1. Dragon Age: Origins 2. Dragon Age: Origins 3. Dragon Age: Origins 4. Dragon Age: Origins 5. Dragon Age: Origins typ
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
aaah Grim Fandango ! <3 bästa spelet ever :D
om du vaknar med stående problem, dra några snabba slutsatser så har du snart lösningen i dina händer
wordar niickees Du har inte levt förrän du spelat Dragon Age.
anna_m_maria exakt. Riktigt fina miljöer faktist. Tidigare 3-4 TR spel sög fruktansvärt men just den var riktigt bra. Påminner om den första TR som kom på Playstation 1
Machinarium. Billigt och underbart bra. Unik upplevelse. AC2 har ju släppts med, bra grejer än sålänge och ja, Grim fandango ftw
Har precis fått igång Grim på Win7. Me happy! :) Annars är ju Full Throttle grymt också...
Hihi
xiii är bra nice :) gammalt men förjävla bra :P Check it out