I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[360 XBLA] Shadow Complex

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2009-08-17 17:14

[360 XBLA] Shadow Complex

Jag vet inte hur poppis det är med XBLA spel här men det här spelet är förmodligen det enda exklusiva 360 liret jag har sett fram emot i år. Det har dock släppts ett par schyssta spel på XBLA nu det senaste, bla "S'plosion Man" och "Trials HD".
Men iaf, Shadow Complex verkar galet jävla kul. Släpps tydligen på onsdag om jag inte har fel?

Spelet är en blandning mellan Super Metroid och Castlevania(s.k Metroidvania). Det ska vara otroligt snyggt och välgjort med tight gameplay. Man rör sig på ett 2D plan men omgivningarna är i 3D. Inget man bör avfärda som en "kopia" då det visst ska innehålla en hel del nya grejer man inte sett i Metroidvania spel förut.
Det ska visst finnas en hel del spel-element som påminner om Bionic Commando(originalet och Re-armed, inte det nyaste 3D spelet). Man har en hook-shot, alltså :) Fast man spelar inte i banor, utan man springer runt i en "öppen värld" och allt eftersom man får nya items och vapen så kan man ta sig till nya ställen i världen som man inte kunde gå till innan. Väldigt Metroid.
Sen så spelas huvudkaraktären av Nolan North, samma snubbe som gör rösten för Nathan Drake i Uncharted(även prinsen i PoP). Jag tycker även att karaktären man är ser lite lik ut Nathan Drake, iaf kläderna med sin half-tuck etc. Så voice-acting kommer säkert vara nice även om storyn verkar vara otroligt jävla cheeseballs och mellansekvenserna mediokra. Men det här är inget spel man kommer spela för storyn.

Inte kommit många recensioner än men Eurogamer gav det 9.0 och IGN gav det 9.4 http://xboxlive.ign.com/articles/101/1014215p1.html

E3 Trailer:

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.