I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flasha/Chippa XBOX360, vad har ni för råd osv?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-09-05 12:41

Flasha/Chippa XBOX360, vad har ni för råd osv?

kan man lira live ändå på nåt sätt?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-06 12:51
Ja det kan man.
Men risken finns ju alltid att du blir bannad. Men dom flesta spelen är stealth patchade som man tankar och bränner så det ger ju lite skydd. Hur vet man det? Finns program så man kan kontrollera att spelet du tankat hem är stealth patchat. Men som sagt det är ju inte ett helt säkert.
Själv har jag spelat Live i ca 4 månader med flashad låda. Utan problem... Än så länge.
Julmust

2009-09-06 13:04
Jag har suttit på flashad box i två år och spelar på LIVE, inga som helst problem.

Enda är att när dom kommer ut med nya firmwares på flashen och på spelen och då funkar inte nya spel på gammal flash. Men eftersom min granne styr detta åt mig har jag inga problem med det. :)
 i get more pussy then panty!

2009-09-06 13:33
okej!

ah, flasha om 2 veckor. jävla skönt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-07 10:13
klarat mig i 1 1/2 år.. inga som helst problem.. var lite vaksam med nya releaser bara, kanske inte lira spel som inte släppts officiellt i europa än
rapperted.se

2009-09-09 03:03
jag tror jag råkat spelat nåt spel innan release. fast har inte haft det uppkopplat mot nätet nån gång efter jag flashat det. är det bara formatera hårddisken då? eller kan dom se det ändå?
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2009-09-12 16:18
undrar samma sak som bursan, om man lirat spel före release utan att vara uppkopplad, och sen nu, flera månader senare pluggar in boxen första gången mot nätet, borde det vara lugnt?

2009-09-13 22:30
no one knows no one knows , finns bara massa teorier där ute. Men om du tänker på hur mycket du sparat på att bränna spel, så har du nog råd med en ny konsol :)

2009-09-14 07:39
Eller skit i att lira innan euro release :)

2009-09-15 15:37
Enda tipset är att inte flasha

Fucker
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-09-15 17:48
Enda tipset är att blääää!

doggson

2009-09-17 11:39
Nån som har bra tips/länk till bra ställe på nätet för att flasha boxen hemma?
Kalla mig gärna paranoid men folk jag inte känner får gärna låta bli att kolla på mig när jag lämnat mitt hem.

Dedicated To The AwkWard Memories I Can't Remember!

2009-09-18 23:30
om du har en ny box är det faktiskt jävligt drygt.

2009-09-19 16:04
sök på jungleflasher tutorial!

2009-09-21 10:19
har ett som är över två år gamalt. var ligger igenteligen gränsen mellan nya joch gamla?
Kalla mig gärna paranoid men folk jag inte känner får gärna låta bli att kolla på mig när jag lämnat mitt hem.

Dedicated To The AwkWard Memories I Can't Remember!

2009-09-21 15:55
din är gammal :)

2009-09-21 20:30
köpte min på releasedagen. flasha den i somras, funkar fint! kosta bara 500 spänn, det sparar man ju in på första spelet man bränner.

om man spelat spel innan releasedagen så borde det väl vara lugnt om man formaterar hårddisken så allt som sparats på spelen man spelat innan release försvinner, o sen koppla upp sig igen och aldrig spela innan release igen!
fast varför vill jag koppla upp mig mot xboxlive igen? har inget goldmembership o tänker inte skaffa heller. då känns det ganska onödigt. fast bra när det kommer uppdateringar till spel..hmmm. och jag vill ju ha det nya gta ballad of gay tony eller vad det heter

2009-09-24 02:53
har flashat och bränt antal jävla spel, funkar utmärkt. även live osv

2009-09-27 16:59
har spelat live på alla mina spel (40st) i snart ett halvår. aldrig blivit bannad. kör hårT!!!!
WWW.THISISOMEGA.COM
WWW.THISISOMEGA.COM