I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

FIFA 10 xbox360/ps3

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-09-14 02:26

FIFA 10 xbox360/ps3

tjoo!

sjukt nice att FIFA 10 demot nu finns att lira :D

tänkte att det är väll på tiden att en tråd startas om spelet där vi kan diskutera olika upplevelser (goda som onda) relaterat till spelet. Alltså vad ni tycker om grafik, känslan m.m.

Mitt ps3 är fortfarande på lagning så har själv inte kunnat spala än :( men ska få ett nytt ps3 nu i veckan så då jävlar!! :D

ps. detta e ingen pes tråd! så vill ni snacka pes eller dylikt så gör det nån annanstans!

peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-14 08:00
Spelat demot nu i ett par dagar och tycker att dom ryckt upp sig ordentligt med denna upplaga. Mindre buggar och passningarna sitter (för det mesta) där man vill att dom ska sitta. Blir ett givet köp.

Ett tips för att få den mer realistiska spelkänslan man är ute efter är att ställa in matchtempot på "slow".

Trust me.
Bitches Ain't Shit
Admin

2009-09-14 11:41
Det verkar bli ett riktigt bra spel. Skillnaderna från 09 är att allt känns strået vassare. Men jag tycker inte att det motiverar ett köp om man redan har 09 som är ett riktigt bra spel.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-14 12:06
damien okej det låter nice, ska bli sjukt kul att få lira det nu i veckan :) jasså ända ner till slow? jag drog ner tempot till medium(normal) på FIFA 09 så slow låter lite mkt?

evolution inte värt att köpa? jag vill alltid ha det senaste FIFA spelet men alla är ju olika, de finns säkert dom som fortfarande hävdar att FIFA 06 fortfarande är det bästa ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-14 13:06
god old Fifa98 - road to world cup, säger jag bara, det var tider det :)

får se om man hookar ett fifa10
be the change

2009-09-14 13:08
roligt att du gillar FIFA 98 men som jag sa, vill ni snacka pes eller dylikt så gör det någon annanstans.. tanken var att vi skulle diskutera FIFA 10, inte vilka FIFA spel man gillar mest.
Admin

2009-09-14 15:46
Jag tycker att 09, trots en del brister som verkar vara åtgärdarde, fortfarande håller tillräckligt bra för att jag inte ska vilja lägga 600:- på 10. Men som sagt, letar man efter ett bra fotbollsspel ska man absolut inte tveka på Fifa10. Och spelar man mycket vill man kanske alltid ha det senaste. Själv spelar jag inte så mycket Fifa mer än när polare är över i stort sett.

Men om det dyker upp nån kampanj och spelet säljs för 300:- så kanske.

(Not: Fifa98 var enormt mycket spelglädje).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-09-14 18:01
Nu har jag inte fifa 09 längre. Men är det bara jag som (av vad jag minns) tycker 09 var snyggare? Eller är det bara det att 10 inte är så snyggt som man tycker dom borde kunna göra det.

2009-09-14 20:58
Polaren sa samma sak om grafiken. Hm dom kanske har bantat demot eller nåt?

2009-09-14 22:07
Inte bantar man väl ett demo på grafiken. Skulle ju vara urbota korkat om inte svårt att göra när man har en i stort färdig produkt.

2009-09-14 22:55
jag har hört att publiken skulle vara mkt mer levande på den färdiga versionen m.m... kanske e det bara snack men ah, jagvet inte:P de va bara en gissning
Admin

2009-09-15 20:05
Asfett demo! Jag har förbeställt spelet nu.

Enda invändningen jag har är AI:n, flera ggr har en motståndare slagit en pass till mig på frisparkar bara för att jag har markerat deras spelare. Och det är på mittplan. En annan gång markerade jag en spelare vid ett inkast, deras lösning på problemet? De kastade inte förrän jag flyttade på mig.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Admin

2009-09-15 22:00
En fråga bara, i och med att detta är det första FIFA jag har spelat på ca fem år så undrar jag bara, hur dribblar man? Hur får man till några vettiga finter? Jag kan passa som en gud redan på demot, men kan inte ta mig förbi en enda försvarare ens som Messi.

2009-09-15 23:58
l2 + höger joystick...så va de på 09 iallafall
Producent

2009-09-16 08:25
En fråga, vet någon hur man skjuter pressade skott? Det var L1 på Fifa 09 men är inte så på 10.

Btw, någon som är sugen på att skapa en liga till Ps3 när det har kommit ut?
Lil_H..

2009-09-16 11:02
R1 är det ju? var det på fifa 09 också, iaf på mitt. men vid frisparkar är det L1. men jag märker att frisparkarna är lite mer exakta, måste ta i mer, och bollen flyger inte 100 meter över så fort man är lite inne på orange...
du är kär i mig.

2009-09-16 14:00
R1?? de e ju bredsida?? L1 är chip, fast på frispark så är det pressat...jag har för mig att det är L2?

2009-09-16 17:14
jaha trodde du menade så man inte saftar på bara. pressar gör jag väl genom att vara jävligt försiktig med vanligt skott, brukar bli ett hårt pressat vristskott då..
du är kär i mig.

2009-09-17 14:19
jo det kan man oxå göra, fast om du ska göra ett "riktigt" pressat så e det L2..iallfall på 09. nån som vet hur det är på 10?

2009-09-19 01:09
ska ladda ner demot imon :D för att snacka lite grafik nu då. kompisar säger att fifas största reval har bättre grafik än vad fifa 10 har, kan detta verkligen stämma? :S

2009-09-19 08:41
Dem har gjort alla rörelser lite mjukare och det var jävligt soft att spela, men vafan är det för försvarsspel? Med lite hög press och "dubbelattack" så erövrar man ju bollen hela tiden, har lirat 20 matcher nu och inte släppt in ett mål. Sen har de inte plockat bort buggen att man kan genom att välja rätt löpväg med snubben som får bollen efter avspark, kan springa med bollen mellan ytterback och innerback och få ett friläge direkt efter avsparken.

2009-09-19 22:48
dude, på fifa 09 kan man inte ens skruva bollen vid frisparkar om jag kommer ihåg rätt?

Funkar det på 10?

2009-09-20 00:18
lol du kunde skruva den på frisparkar på 09..08 oxå...om jag inte minns helt fel så även på alla andra fifa oxå som slläppts under 2000-talet :)

2009-09-20 19:10
klart man kan skruva bollen... gör man med vänsterspaken efter att ha bestämt kraften på skottet...
du är kär i mig.

2009-09-21 13:26
har lirat fifa 10 demot en hel del nu...jag tycker att efter några timmar så känns spelarna mest sega...asså i början va de nice men nu känns det bara som en seeeg smet allting. testade pes 10...måste bara säga detta, vilken grafik!! :O äger fifa ju men känslan va sådär.. svårt att välja vilket jag ska köpa
Admin

2009-09-21 13:45
Frisparkar har generellt sett blivit mycket svårare senaste åren. På de äldre versionerna fram till och med 2002-2003 eller där omkring hade man ju pilar som hjälpte till. Sen skulle allt bli så mycket mer realistiskt... Vilket var ganska tråkigt, men kanske att det börjar lossna nu. Har inte spelat så jättemycket men har nog inte satt en enda frispark på 09 :) Inte heller några bicykletas. Har kollat upp hur man gör och efter en nytändning för spelet i stort börjar det närma sig men blir hittills bara vridna volleyskott som oftast går utanför.

Emil:

Du kan ju alltid köra på PES 2009 eller Fifa 09 om du är osäker. Är ju ganska lika trots allt, men till halva priset :) Jag skulle iaf rekomendera det till den som inte spelar en turnering om dagen utan mest gillar att plocka fram det då och då, kanske för att köra när polare är över.

2009-09-21 14:59
frisparkar är svåra, men det finns typ 3 sätt som man sätter dom på varje gång. men cykelsparkar är ju löjligt lätt o göra, dubbeltappa cross-knappen och L1+skjut=bissa i mål varje gång
du är kär i mig.
Admin

2009-09-21 15:46
Vad är det för sätt man gör frisparksmål på då?

Jaha, har bara försökt dra mig ner mot kortlinjen och slå en lobb snett inåt bakåt och tryckt på skottknappen. Ska testa dina råd!

2009-09-21 19:27
kolla en youtubefilm bara
du är kär i mig.

2009-09-21 20:59

ps. detta e ingen pes tråd! så vill ni snacka pes eller dylikt så gör det nån annanstans!

Emil du sa det själv..
be the change

2009-09-26 00:30
i know men va bara tvungen att dra upp det för att jämföra ^^

2009-09-27 12:01
Alltså, jag kommer ju inte bara köpa spelet för att själv spelet har förbättrats, utan det jag är mest intresserad av är managermode som tydligen ska bli skitfett! Sen att spelat har utvecklats och skotten är mer realistiska osv är ju också överfett.

Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-09-28 03:02
blir nog inget köp på denna, spelar inte fifa så ofta just nu och ahr dessutom en knackig ekonomi. Vet dock att alla mina vänner kommer köpa den så jag lär nog lira den en hel del..

Sa dock samma sak om fifa 08 och 09, slutade med att jag köpte båda två så vi får se ..

2009-09-30 13:33
Fick nyss mitt i brevlådan!
Dags att ta det på en åktur :)

2009-10-01 14:03
lil_H

Jag ska inhandla det idag, och jag är rätt sugen på att dra igång en liga på PS3, kan nog fixa massa polare också.

Skriv skriv skriv! =)
Admin

2009-10-01 18:45
Åh!

Tack vare att någon idiot brände bilar i mitt garage så hade vi ingen ström och kolsvart i trappuppgången så jag fick ingen post idag =(

Hoppas jag får det imorgon, men hur är det då? Tell me!

2009-10-01 19:02
JP P25

Leta upp den jäveln o bollträa ner han, vilken idiot. Eller vilka idioter kanske..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-10-01 22:57
Gillar det skarpt, lite buggigt bara.. T.ex. när man gör mål springer alla spelare in i målburen, trodde detta skulle försvinna efter demot. Sen ser ju Zlatan ut som en förväxt Lionel Messi.

2009-10-02 02:12
jag tycker det är tvärfett!! allt e så bra..dock lite småbuggar men jag uppfattade det som att dom försvann iom uppdateringen som kom :) be a pro med ens eget face e ju bara för grymt xD haha

2009-10-02 13:20
så trött på att alla mina spelare dör efter en match typ i karriärläget. får spela med spelare som har overall 56 typ

2009-10-03 02:54
jag märkte av en sjukt jobbig bugg idag!!! efter varenda match i karriärläget så ändras min laguppställning, ibland 1 spelare men ibland hela laget. och nej, jag har inte glömt stänga av assisterande tränare. helt sjukt jobbigt att ändra inför varje match...quicksimade några matcher och förlorade as mkt så kollade jag å då stog källström i mål xD haha

2009-10-04 02:44
BTW, är det bara min laser som låter sjukt mycket när jag kör fifa? (PS3)

2009-10-04 04:17
Mecenatkortet

Jag har också lagt märke till det faktiskt. Men det är bara när jag spelar utan ljud och tjejen ligger och sover i samma rum som det blir ett problem.

Bra spel förövrigt. Upptäckte dock att motståndarlaget är väldigt sårbart när dom gör avspark. Bara att ramma backen som får tillbakapassningen med närmaste forward och vips har man friläge.

2009-10-04 10:12
precis som fifa09 då. men det gäller väl inte på högre svårighetsgrader?

min laser låter också jävligt mycket på fifa09, wtf liksom
du är kär i mig.
Producent

2009-10-04 15:39
Min låter inte ett skit :O

Hur många är sugna på att gå med i en liga? (ps3)
Lil_H..

2009-10-04 18:12
Lasern låter mycket här med, dock bara när spelet startas upp.. Men Blu ray läsarn e ju rätt seg (2x) så inte så konstigt..

Brukar de släppa patcher som fixar buggar? Typ som att spelarna rusar in i målburen efter mål för att sedan va mitt i planen när de firar :)

2009-10-04 22:15
Min laser låter också mycket när jag startar upp. trodde det var något fel på min ps3 men det verkar ju vara lugnt^^

2009-10-05 15:16
Mecenatkortet
se till at gå in på personalgrejen och uppgradera din konditionstränare så efte det är alla 100% hela tiden. ja nästan iaf.
 i get more pussy then panty!
Admin

2009-10-05 15:59
Ni vet att de inte springer in i målet om ni styr dem va? Tryck på en knapp så gör de en målgest och så styr ni dem, helst i sick-sack ner mot hörnflaggan =)
Producent

2009-10-05 19:18
JP P25

en målgest och så styr ni dem, helst i sick-sack ner mot hörnflaggan =)

Det är sådana personer som dig som skapar hat på fifa, skämtåsido, men det är jävligt irriterande när folk firar på det viset, fast man kan inte låta bli att göra det själv ^^
Lil_H..
Admin

2009-10-05 22:15
Lil_h

Här har jag just bytt till FIFA efter 14 år av Konami-lojalitet och så får jag inte ens utnyttja de små gimmickarna som man alltid har velat testa men varit för cool för att önska sig till ISS/PES-serien.

Jag tänker då fan fira mina mål med händerna i luften och sick-sack upp på läktaren ända tills Konami är ikapp igen! Sen är jag för cool igen =)