Splinter Cell Conviction (PC, X360)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Splinter Cell Conviction (PC, X360)

Som jag har väntat. 26 februari är release dag i europa för SCC. De ser makalöst ut. Var lite orolig att all stealth som Splinter Cell serien är känd för skulle försvinna för det ser absolut mer action packat ut, Ubisoft själva har sagt att de är en annan sorts stealth inför detta spel och dem har aldrig svikit mig tidigare vad gäller den här serien så jag tror fullt ut på dem.

Gillar det man har fått se av detta spel hittills och de ser otroligt lovande ut, och co-op campaignen som ska vara mellan 5-6 timmar lång bara den verkar väldigt intressant, de ska alltså vara en prequeal till Conviction huvudstory med Sam Fisher och man ska få reda på varför han nu gör som han gör. När han är på jakt efter hans dotters mördare.

Co-op campaignen kan spelas splitscreen eller över live.

Här finns mer trailers.

Länk till http://www.gametrailers.com/game/splinter-cell-conviction/4767

Digg it...
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jag gillart!Skönt med lite freshness i serien också.
Gäller ba hitta nån och co-opa med,mina polare är värdelösa på spel som kräver minsta tålamod.:D
...
Ny intervju från CES 2010

Länk till
http://www.gametrailers.com/video/ces-10-splinter-cell/60640

Kommer bli riktigt kung :)
 Digg it...
Riktigt sugen på coop:en! Men eftersom den bara håller 6 timmar så måste jag vara säker om jag orkar spela sp också innan jag inskaffar det
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Har inte spelat nåt av de tidigare spelen men jag har haft ögonen på det här sen första trailern. Kan nog bli riktigt bra och det kommer nog spelas ifall det inte är för många andra bra spel i vägen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Verkar riktigt galet! Dock beställdes Left4Dead2 idag, och framöver kommer pengarna gå till mycket annat, men helt klart värt att investera om man har cash och är sugen på nåt soft spel
är själv hardcore Splinter cell fan, och tyvärr Ps3 spelare så när jag fick reda på att detta inte släpps till min ps3a så blev jag enormt besviken!
detta är ännu en anledning till varför ja KOMMER skaffa mig ett 360 så fort jag kan!

detta o expansionerna till GTA IV är nog anledning! ;)

men jo detta ser riiiiktigt sjukt coolt ut!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Hangaround

2010-01-13 06:58
Ser ut att vara ett coolt spel. Jag är inte så insatt i serien, men detta såg mer actionfyllt ut och co-op så fin ut den också.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Hangaround

2010-01-13 19:42
Delayed.
April istället för Februari.
and
Just de att de är mer action som gör mig och många andra inbitna Splinter Cell fans oroliga att de klassiska stealthten ska försvinna.

Delayed.
April istället för Februari.

Far och flyg Ubisoft, dem har inte gett någon anledning till de heller, spelet ser ju färdigt ut och februari har varit release länge nu. Fan vad lack jag blev.
 Digg it...
"More polish"

Så sa dem för mer än ett år sen också när de var tänkt komma, börjar likna duke nukem forever... Hoppas inte, men de skulle först komma september 2007, gått 2 och ett halvt år. Och att dem gör en trailer som heter numbers som enbart har med deras release att göra 23 februari och att sen skjuta upp den, det är de som stör mig.

Men får hoppas dem håller releasen denna gång...
 Digg it...
Duke Nukem Forever, Gran Turismo 5, Splinter Cell: Conviction

Inget av de här spelen kommer nånsin släppas. R.I.P

Nä men, hoppas fan inte de skjuter upp på det i all oändlighet. Co-op stealth låter som en nice idé.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
De som skulle släppas 07 stoppades helt ju? dom började om helt från botten tydligen.. aja ,bra för mig, hinner ja spara lite mer till 360 ;D
16 april ska de nu komma, let's hope they keep that this time.

Undrar om dem har några planer på att släppa demot som skulle komma i januari förövrigt.

Sista påminner lite om RB6 V2, vilket är väldigt bra isåfall.

16 april alltså....
 Digg it...
Demot var grymt, bland de kortaste demon jag kört dock, men väldigt kul, har spelat igenom 3 gånger och gått olika vägar och gjort olika saker.

Blir ett självklart köp på releasedagen. 28 dagar kvar.
 Digg it...
ingen coop demo inte värt att starta boxen för då
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Det verkar vara helt okej , demot var lite väl kort bara :)

Nu efter att ha provat demot igen.

Fan, dem har ju gjort de nästan för enkelt, hoppas inte de är så här i själva spelet, sen är AIn korkad, även på Realistic är de en walk in the park att ta sig igenom demot.

De här demot var mer action, och jag hoppas då att Ubisoft inte fuckat upp de totalt och eliminerat all stealth i spelet, jen nice grej skulle vara om de visade sig vara en blanding av Chaos Theory och Double Agent.

Digg it...
De verkar ju lägga ner endel utveckling på coop/mp.. hoppas de hämtar lite från vegas 2, typ "terrorist hunt"-mode., att allt inte är statiskt så man kan ta till sig spelet och verkligen lära sig allt utan att bara plugga in alla spawns och varva skiten.

kul med avatar gear/vapen-moddning osv :D

Helt klart ett av vårens intressantaste släpp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ju mer jag ser av spelet, desto mindre taggad blir jag ... dat's noo guut
du är kär i mig.
Svensson förklara gärna!

Jag blir bara mer hypad, tycker allt ser sjukt kul ut. Har inte kollat in MP-modes dock, men story och co-op verkar ju helt klockrent
Så länge dem inte förstör allt som gjort alla tidigare SP spel till bra så är jag nöjd.

IGN redan recenserat spelet.

http://xbox360.ign.com/dor/objects/902601/tom-clancys-splinter-cell-conviction/videos/splintcell_vdr_040910.html

9.3, inte illa alls, och de verkar extremt lovande, skönt att stealth fortfarande spelar så stor roll.

En sak dock, som dem även nämnde i recensionen, Iraq banan, WTF tänkte dem, nu har ju inte jag spelet de, men läst folk på forum och även en vän till mig säger att den inte är de minsta stealth och tillför ingenting.

Jaja, får vänta tills nästa torsdag och bilda min egen uppfattning, är sjukt hypad nu iallafall.

Digg it...
inte illa 9.3!

största WTF just nu är varför i helvete Infiltration-mode bara ingår i collectors edition?"! Inte för att jag är snål men, min brevbärare får inte in de där stora CE-klossarna i brevinkasted

Måste ju gå att köpa eller något via XBL?
Verkar ju helt sjukt annars

Tänkte bara höra med folk vad ni kommer köpa av spelt menar collectors edition eller typ bara spelet ?

är sugen på spelet som alla andra men vet inte om det är värt att köpa den dyrare :)
Hangaround

2010-04-11 18:43
Jag har förbokat CE. Är inte något fan av Splinter Cell-serien men jag älskar steel cases :P
and
Dieallot aa jo steel case är juh coola men sen måste jag också hålla med poorks i de han sa :)
. Är inte något fan av Splinter Cell-serien men jag älskar steel cases :P

Varför skaffa spelet om du inte är ett fan av serien?

I love it, Chaos Theory är nog de bästa SC-spelet, men de här kan mycket väl ta över tronen.

Vissa sidor har ju Inflatration mode som en pre-order gift.

Digg it...
Hangaround

2010-04-11 21:32
Varför skaffa spelet om du inte är ett fan av serien?

För att det ser ut att skilja sig så mycket från tidigare SC-spel att det är värt att testa. Jag hatade Double Agent, kan mycket väl vara det tråkigaste spelet jag har spelat. Men jag hade kul när jag spelade demot till Conviction och kommer därför köpa det.
and
Jo, Double Agent är det nog svagaste SC spelet. De här sägs vara en blandning mellan D.A och Chaos Theory, de senare är, som jag sa ovan, ett helt underbart spel. Men sen tycker jag inte att spelet ser ut att skilja sig så mycket från alla andra, man kan bara ta sig igenom spelet på ett annat sätt än förr, de gamla ska fortfarande vara kvar i spelet, vilket är underbara nyheter.

Men jag hade kul när jag spelade demot till Conviction och kommer därför köpa det.

Haha, de kan inte varat länge, demot var så kort så man hann inte ens fatta att de hade börjat innan det var slut.
 Digg it...
Nu har jag gjort lite research! Det verkar som att "Infiltration-mode" kan låsas upp via ubisofts "Uplay" gratis, eller ja.. man ska kunna köpa det för Upoints eller vad dom kallar det. Systemet är samma som för Assassins Creed 2, som jag inte spelat..)

Så med andra är är det man får av CE
- Early access till 3 vapen
- Nån unik gimpsuit

poorks aha okay men om man kan låsa upp det, är de väll ingen ide åh skaffa CE grejen elle :)
Jodå! Det är ju lite samlarprylar så det är ju värt pengarna om man är redo att hosta upp 900

Innehåll Collector's Edition:
- An exclusive Sam Fisher statue
- Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction game in unique SteelBook™ case
- Infiltration Mode : Eliminate all hostiles in the mission area without being detected
- A special playable skin: Shadow Armor
- Early access to 3 weapons: SC300, SR2 and MP5
- The official Splinter Cell Conviction Soundtrack (more than 17 tracks)
Hangaround

2010-04-12 06:31
Steelbook!

Seriöst, jag skulle köpa My Horse and Me om CE'n kom med Steelbook.
and
Vilket trevligt meddelande man fick från SB idag då, dem har redan skickat spelet.
Återstår att se när de kommer fram bara.
 Digg it...
Blev klar med singel-delen nyss, väldigt kort men högoktanig underhållning. Nu får det bli co-op med polare.
 9-1
Spelet kom igår, fan vad härligt, har inte mycket speltid om dagarna men har hunnit köra en del igår, och de var riktigt nice so far, ska väl ta tag med nån polare efter jobbet idag och lira igenom prologuen också.

Digg it...
Fusk, I want mine too.

Hangaround

2010-04-14 16:07
Hade helt glömt bort från vilken sida jag hade förbokat. Efter mycket letande hittade jag mail från CDON att spelet skickades idag.
and
Ska jag spoila sönder det?
 9-1
Okej, nu har jag kommit 4 banor in i spelet. "Mark and execute" gör ju spelet löjligt enkelt, även fast man nästan alltid kan ta en annan väg och smyga förbi de flesta, men de känns som man missar en massa grejer, vill ha detta spel fast i tidigare Splinter Cell-anda.

1 hand to hand combat och man kan liksom knäppa 4 stycken med ett knapptryck, njaea, de gillade jag inte riktigt. Annars är de faktiskt grymt än så länge, älskade 3:an banan, Price Airfield, fan den banan var guld värd, såna här tillfällen jag önskar jag hade mer speltid.

Får bli och prova co-op prologuen med polaren efter träningen också. De verkar lovande.
 Digg it...
Okej, nu har jag kommit 4 banor in i spelet. "Mark and execute" gör ju spelet löjligt enkelt, även fast man nästan alltid kan ta en annan väg och smyga förbi de flesta, men de känns som man missar en massa grejer, vill ha detta spel fast i tidigare Splinter Cell-anda.

1 hand to hand combat och man kan liksom knäppa 4 stycken med ett knapptryck, njaea, de gillade jag inte riktigt.
Annars är de faktiskt grymt än så länge, älskade 3:an banan, Price Airfield, fan den banan var guld värd, såna här tillfällen jag önskar jag hade mer speltid.

Får bli och prova co-op prologuen med polaren efter träningen också. De verkar lovande.

jag håller med dig om detta, tycker de verkar som dom gjort det för enkelt att få denna mark and execute funktionen. visst det ser sjukt coolt ut när det händer, men som du säger så blir det väldigt simpelt med ett knapp tryck för 4 fiender?

har själv inte spelat det, men man fattar ju av att kolla recensioner o se va folk skriver.
Fan vad jag fastnade framför CO-OP campaignen med en polare igår, helt sjukt hur beroendeframkallande detta spel är där. Nog en av dem topp 3 bästa CO-OP-lägen jag spelet. Singleplayern bara växer i mina ögon, sjukt grym storyline och femte banan, Washington Monument var helt wicked.

Läste också att Ubisoft ska släppa gratis DLC varje torsdag, allt ifrån nya vapen till nya Deniable Ops uppdrag.

http://www.actiontrip.com/rei/comments_news.phtml?id=041410_6
 Digg it...
Fan vad jag fastnade framför CO-OP campaignen med en polare igår, helt sjukt hur beroendeframkallande detta spel är där. Nog en av dem topp 3 bästa CO-OP-lägen jag spelet. Singleplayern bara växer i mina ögon, sjukt grym storyline och femte banan, Washington Monument var helt wicked.

Läste också att Ubisoft ska släppa gratis DLC varje torsdag, allt ifrån nya vapen till nya Deniable Ops uppdrag.

http://www.actiontrip.com/rei/comments_news.phtml?id=041410_6

fyfan vad coolt! orkar inte läsa allt själv, står de hur länge de kommer droppa varje tors? :P så de inte låter asnice, men så är de 2-3 torsdagar bara :P
Rappare

2010-04-15 12:29
Har i princip bara Börjat spela spelet men stör mig redan på att skärmen blir svart vit när man är dold i mörkret och inte syns... I ett spel där man ska försöka hålla sig i mörkret... alltså..så kommer största delen av spelet(gissar bara) spenderas stirrandes på en svarvit skärm...big let down... I did not get my FULL HD to look at black & white.
Andra delen jag är lite besviken på är mark n execute som nån annan sa..d känns lite som final fantasy allover...hey lets make a game where u dont have to play..u just watch...
O andra sidan så finns det väl inget som säger att man måste använda sig av den...(I guess)

Till speltillverkare världen över STOP DUMBIN' IT DOWN.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Har i princip bara Börjat spela spelet men stör mig redan på att skärmen blir svart vit när man är dold i mörkret och inte syns... I ett spel där man ska försöka hålla sig i mörkret... alltså..så kommer största delen av spelet(gissar bara) spenderas stirrandes på en svarvit skärm...big let down... I did not get my FULL HD to look at black & white.

Jag tyckte de var grymt gjort, de blir mycket smidigare än att kolla på en mätare som visar om man är i mörkret eller inte, och älskar även att sättet dem satt ut "objectivs" på väggar och så för att även göra att spelet flyter på bättre. Och nej, man behöver inte spenderar tiden i mörkret, om du tycker det är fult kan du springa in i ljuset, de är bara inte de SP går ut på, der beror ju på vad du själv gör de till. Spelet bara växer i mina ögon.

Är inne på 6:e banan, snart dags för uppdraget som verkar mest badass på förhand... Infiltera Third Echelon. Blir att lira igenom den efter jobbet.

fyfan vad coolt! orkar inte läsa allt själv, står de hur länge de kommer droppa varje tors? :P så de inte låter asnice, men så är de 2-3 torsdagar bara :P

Det står de inget om, men de verkar som om de kommer hålla på så ett tag framöver.

Digg it...
Rappare

2010-04-15 15:45
Vänta P22
Jag tyckte de var grymt gjort, de blir mycket smidigare än att kolla på en mätare som visar om man är i mörkret eller inte,

Alltså i min mening behövs d ingen mätare över huvud taget för att säga om man befinner sig i mörkret... det märker man ju själv utan både gröna lampor eller svart vita skärmar...

Och nej, man behöver inte spenderar tiden i mörkret, om du tycker det är fult kan du springa in i ljuset, de är bara inte de SP går ut på,

Visst man behöver inte spendera tiden i mörkret men som du själv säger så är det ju det SC går ut på STEALTH..soooo im goin for the darkness... det är bara bull att d ser fult ut... but to each his own.
Hursomhelst så diggar jag spelet, men känner ändå att det har dessa brister.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Jag använde mig av på sin höjd av tio mark n execute när jag spelade igenom det. Är väl upp till var och en om man vill köra så eller inte.
 9-1
Hangaround

2010-04-15 19:26
Har spelat de tre första uppdragen nu och måste säga att jag gillar detta. Men jag hatar när spel kommer på svenska, ffs, sluta med det!
and
Dieallot

haha jag höll på i typ en halvtimme för att hitta någon inställning för språk, men det är ju bara svenska :(