I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PS2 spel i PS3 slim??

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2010-01-09 03:41

PS2 spel i PS3 slim??

Har försökt få tag i information om man kan spela PS2 spel i en PS3 slim men lyckas dock inte få tag i nån information. Så nu undrar jag om nån på wholines har en sådan eller nån som vet om man kan det?? Har dock PS2 spel hemma känns skönt att kunna köra dom så slipper man köpa om rubbet.

(Inlägget ändrat av Gogaku 2010-01-09 17:34:22)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-09 04:00
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-09 10:58
vet inte hur det är med ps men när jag hade min 360 (har ps3 slim nu) så kunde jag spela vissa xbox spel från den första till 360:n, var nog ungefär 15 titlar som funkade.

Här kan du kolla via PS hemsidan vilka spel som funkar (tack google)
Länk till http://www.us.playstation.com/Support/CompatibleStatus

Och här finns en unafficiallista på vilka som funkar efter nån har provat (google igen).
Länk till http://www.ps3comp.com/view.asp?console=ps2
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2010-01-09 11:41
Nej det kan man inte.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-01-09 11:56
Vissa fungerar väl?

2010-01-09 12:15
Vissa fungerar, kommer ihåg att jag lirade God of War II på den första PS3an vid release.

2010-01-09 15:53
Det var endast den första ps3 60gb maskinen det funkade på, så nej det fungerar inte.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2010-01-09 17:40
Nej det går inte, det är lite förvirrat då det finns så många olika versioner utav PS3an. Men en sak som är säker är att det inte går att spela ps2-spel i PS3-Slim.

Den första 60gb-versionen som kom ut hade (i princip) ett PS2 inuti sig, så det kunde spela alla ps2-spel. Sen kom 80gb-versionen ut, då hade dom tagit bort ps2-hårdvaran från maskinen men hade en emulator (såsom 360 har det) som kunde spela runt 90% av ps2-spelen. Efter ett tag tog dom också bort den från 80gb-versionen och det va den sista gången dom hade stöd för ps2-spel.

PS1-spel ska dock gå att spela i alla versioner.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-01-09 20:44
det är bara 60-giggarN^ som kan det, inte slim alltså. däremot har sony sökt patent på en mjukvaruemulator för ps2-spel på sin cell-processor, så troligtvis kommer de släppa en systemuppdatering när de slutar producera ps2or. sony förnekar så klart detta, men patenten är sökt osv.

du är kär i mig.

2010-01-09 21:20
Svensson

Klart dom har patent på det när dom hade en emulator i en utav deras konsoller (se mitt inlägg ovan). Förhoppningsvis kommer det en uppdatering med det i framtiden, men ps2an säljer så pass bra fortfarande att jag tror det kommer ta ett bra tag om det över huvud taget kommer.

2010-01-09 22:40
Gogaku P23

den europeiska 80-gigaren har aldrig kunnat spela ps2-spel... det har alltid varit 60 gig versionen endast... den första 60-gigaren (asien och usa) hade alla ps2-komponenter och hade därmed 100% stöd för ps2.. den andra versionen av 60 gig (US, europa m.fl.) hade flera ps2-kretsar, dock inte emotion engine-chippet vilket emulerades. därav 90% ps2-stöd... det har alltså aldrig funnits någon renodlad emulator för ps2-spel på ps3, utan de modeller som spelar dessa spel har alltid haft lite extra hårdvara att falla tillbaka på.

denna hårdvara fattas som sagt i alla nyare modeller av ps3 och därför går det inte att spela gamla spel på dessa...
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2010-01-09 22:59
mdubbelc P26

Ahh, ok. Jag trodde det va samma grej i EU som i USA. Jag kan bara min Amerikanska PS3-historia ;)

2010-01-10 01:00
det är inte "klart dom har patent", den söktes för inte så himla länge sen och gällde just en som var anpassad efter cellprocessorn
du är kär i mig.