BETA StarCraft II ute!!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

BETA StarCraft II ute!!

Har någon här fått en invite? Isf, det vore sjukt nice att få läsa lite om hur spelet känns, vad som är bra, vad som är dåligt osv. Vet iofs det mesta om SCII men har inte spelat det (t.ex. på blizzcon, world wide invitational osv). Jag är nog säkert det största fanet på hela whoa när det gäller starcraft så är det någon här som är lyckligt lottad att få en beta nyckel så skriv lite, :D

Länk till http://us.blizzard.com/en-us/company/press/pressreleases.html?100217

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jag har längtat i evigheter, även fast jag inte spelar det längre så kollar jag gärna matcher via youtube från teh asians.

Jag kollade mina mails konton nu och jag hade inte fått nån tyvär.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill ha en beta key jag med, har varit ett gott rykte innan HoN om att dota ska gå över till SC2
I stay so hungry that if 50 Cent came to rob me
he'd be part of my charity
herre gud! jag har inte fått någon key! =/=/=/=/=/ måste fan spela detta..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Det var en process där man fick ansöka om det och bifoga sitt aktiva battlenet account. Inte alla fick, eller rättare sagt VÄLDIGT långt ifrån alla. Längtar som fan till det kommer ut, hehe.. Har läst, sett och ja allt om spelet hittills men inte spelat det.
feck .. vill ha
http://www.myspace.com/loosecannonbv
>:] < ni vet exakt vad den smileyn betyder.
Kaneida

nej, berätta!
Ohhh genast förändrades hela mitt liv.

Om någon f.ö. är sugen på lite BW ikväll så skicka iväg ett privatmess, vet att GAIA brukar vara sugen :)
Keep crushin'!
kan informera om att beta-invite inte trillade in på mailen.. den finns listad när du loggar in på ditt battle.net account

så bara för att ni inte fått ett mail behöver inte det betyda att ni inte kom in

jag har spelat ca 20 matcher nu, mest 2vs2.. och jag börjar få hyfsad kläm på protoss, har inte spelat så mycket med dom andra raserna ännu

vissa småsaker känns fortfarande trasiga, men overall så kommer det bli ett grymt spel när det väl är klart
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
mdubbelc P26

men dra åt helvete.. nästan så jag skulle betala för att dela konto med dej.. xD

ska logga in igen och kolla..
mdubbelc P26

Berätta lite mer då?? :D

Hur är flowet i spelet? Är det lika mkt fokus på APM och makro som i ettan? Dvs, den som är supersnabb får gjort mest och vinner matchen? Vet att de tagit bort en del saker och förenklat en del andra. Det ska fortfarande vara mkt mikrande iaf.

Vad är det som känns trasigt?

Stizze P25

Ahh, nej fan, har inte ens spelet på PC just nu (ny PC).. :(

Spelar lite way för mkt MWII just nu också. Kanske ska installera starre igen nu snart och börja cruncha timmar där igen?

//Paz
någon som vet system kraven?
http://www.myspace.com/loosecannonbv
De kommer vara låga i och med att du kan ställa ned grafiken och upplösningen. De flesta kommer att kunna spela spelet men det är ju en poäng i att gotta sig i allt eye-candy så långt som möjligt. Det är fortfarande inte bestämt om de ska lägga in effekter som är DirectX 10 exklusiva.
GAIA P28

det skulle jag påstå.. i alla fall i 1vs1.. spelar jag mot en annan protoss så har han typ 13 zealots när jag har 8-9 st, och då går det som det går.. detta är ju bara i början dock som jag känner att det är så

trasigt bl.a. att uppgraderingarna på trupperna verkar stanna av ibland.. om det inte är nåt nytt skumt med tvåan att du måste ha visst mycket resources även efter att du startat uppgraderingen.. satt och kollade på en armor upgrade där progress baren inte rörde sig på minst 15 sekunder

men bara småsaker som sagt =)
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Och det är därför betatester finns såklart, :)

Har du lirat single player också? Spoila inte storyn men berätta om det är fett.
Mothership är en jädra gudagåva i slagfältet!
JKIBMM
Användaren är inte inloggad

2010-03-06 19:21
Kom med i andra vändan med invites nu, har två battle.net konton och båda två fick invites, verkar som dom blivit väldigt generösa?
Lirat sen igår, riktigt roligt.
Jag bara ljuger och ljuger!
Z tycker du borde dela med di gav ena nyckeln ;)
JKIBMM
SHIT VA TAGGAD JAG ÄR FÖR O SPELA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kul.. suttit med 4 st accounts uppsignade på betan. Nu visar det sig att det kommer dröja(antagligen inte släppas alls) med beta för osx.

SCORE!

Det är asroligt! Känner att jag måste skaffa en ny dator för skiten bara... men de är fan awsome!

2010-03-11 00:07
Jag vill ha någon att lira 2v2 tillsammans med, ju duktigare desto bättre.

SC2-identifier: Burial
Någon här som kommit på ngn glitch då? De letar ju just nu febrilt efter såna, typ buggar eller liknande som kastar all balans upp och ned. Det kräver ju först att folk kommer in i spelet ordentligt innan de börjar hitta dessa strategier. Om man inte kallar sig Boxer då förstås, ;)
enda jag tänkt på hittils är hur sjukt bra roach är med tanke på vad dom faktiskt kostar...är inte mycket som tar dom

har inte hittat några stora buggar dock..
JKIBMM
GAIA P28

Tycker Zerg har lite dåligt för sig, Terran har ju MULE och protoss har ju den där dom ökar productionspeed med 50% i 30 sec, som man kan spamma hela tiden = ZEALOTRUSH!

Kitti

'
Dom har lite hp och gör inte så mycket skada, men bra är dom. Iaf om det inte finns någon observer nära, eller om man glömmer burrowa.

Är besviken på att zerg inte kan infesta barracks och pumpa ut infected marines, men å andra sidan kan dom ju spawna sånna var som helst nu..
Simba Dom gör ju väldigt mycket damage skulle jag säga med tanke på pris och hur pass tidigt man kan skaffa dom

Zerg har ju även den där effekten som gör så att man kan bygga 7-8 enheter samtidigt..vilket känns bra mycket bättre än MULE :)

...om zerg hade kunnat infesta barracker hade spelet blivit alldeles för obalanserat...så bara bra att den attributen försvann
JKIBMM
Kitti

Ja, absolut, men det tar ju 2-3 roaches att ta en zealot utan burrow och så.

Jag menade ibörjan alltså, klart det är bättre med dyngbra collector eller bygga collectors eller tier1 med dubbel hastighet, än att kläcka många units samtidigt. Klasserna har ju alltid varit balanserade för att zerg lägger ägg.

Tidigare i filmerna så visar dom ju hur en infestor tar över en barrack, det tog ju ett bra tag, är det mindre balanserat att infestor kan instantspawna 5 marines? :P

Tycker i helhet det ser jävligt bra ut, synd att AI:n suger röv bara.. xD
Såpass? Fan in med sån info då Simba, att AI'n är keff.

Hur snabbt kan du få charge förresten? Under 3 minuter?
GAIA P28

in med sån info? tror inte det va.. :P

beror väl på hur snabbt jag vill, oftast väntar jag ut lite mer eftersom jag oftast kör zerg, och vill inte slösa en rush med 4 zerglings mot ex en bunker med marines.. :P
Finns de andra sidor än Blizzard som lottar ut keys eller hur funkar det?
GAIA P28 hur kan det krävas 3 för en zea? :D ..om det blir kris..spring bara en bit bort och sen skjut igen :D
JKIBMM
http://www.gametrailers.com/video/terran-funny-starcraft-ii/62513

Tänkte dela med mig med denna, fick mig att spilla kaffe över hela jävla tangentbordet haha!

Lovar att ni skrattar.

jontelito P23

Hahah, sjukt skön! xD
väntar såklart också efter en key, men nöjer mig med att spela mot datorn så länge..

patch 7 än så länge så det är under ständig uppdatering för att balansera raserna.
AIK

2010-04-08 23:57
Även om chansen är minimal, så kan man få keys genom Starcraft2-fanpagen på facebook. dom skickar ut keys i sin status då och då. Men som sagt, chansen att vara den första som skriver in den är nog näst intill obefintlig.
Been there done that.. nu är det bara att pressa f5 på facebook? :p
AIK

2010-04-20 08:32
Nice med releasedatum nu också, den 27'e juli var det va? Men det går ju självklart inte att lita på några datum satta av Blizzard, hehe.. Bara att räkna ned dagarna då. Har med flit hållit mig undan allt vad betas heter den sista tiden. Det är så kort tid inför release oavsett.
förhandsboka på webhallen, få key till beta. ladda ner/installera. tycker ni inte att det är så kul så avboka bara.
Grymt bra spel och en värdig uppföljare till spelet som regerar på eSporttronen i öst :)
Om ni vill ha tips på strategier eller läsa nyheter och sånt så verkar StarcraftObserver vara den största svenska Starcraft 2-sidan: http://www.starcraftobserver.se
Finns många bra tips där, en tråd på forumet som lärt mig ganska mycket:
http://www.starcraftobserver.se/?page_id=7/starcraft-2-diskussion/nyborjartips/
Rekommenderar HDH invitational: finns att söka på vods på youtube men även som live stream matcher

AIK
Kollar på alla de matcherna, men spoila inte finalen bara! Har inte sett den ännu.