Tips om "Asiatisk kulturiskt" spel? (Om ni fattar?)

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Tips om "Asiatisk kulturiskt" spel? (Om ni fattar?)

Jag vill ha lite tips om alla typer av konsoller, spel som har "Asiatiskt kultur" som tex. Shenmue till Sega Dreamcast?
Alla typer av konsoller menar jag då Playstation 1,2,3 , Xbox och Xbox 360 etc etc.

Om ni då vill veta varför jag har lagt upp denna tråd, så är det för att jag är väldigt intresserad av Asiatiskt kultur, och jag gillar spel som har Asiatiskt kultur.

Hjälp mig gärna och ge mig lite tips om allt.
tack för att ni orka läsa!

Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Min vän om du vill ha något som ligger nära Shenmue så är Yakuza spelen det närmsta du kan komma när det gäller asiatisk kultur. Toshihiro Nagoshi som var med och jobba med Shenmue är ledande producer för Yakuza spelen. Detaljrikedomen är makalös när det gäller att återskapa japans miljöer. Det finns 3 stycken Yakuza spel tillgänglia i europa snart(Yakuza 3 släpps den 12e mars i eu). Yakuza och Yakuza 2 är till ps2 medans Yakuza 3 kommer till Ps3. Det är desutom japanskt tal med engelsk text vilket är guld

Sen om du vill ha mer rollspel än äventyr så finns Persona spelen. Persona 4 är ett av dom bästa rollspelen jag spelat och kombinerar mordgåtor, demoner och samlande med datingsim. Det utspelar sig i en liten stad på landet. Staden heter inaba och du kommer hit från storstan. Du går i skolan och plötsligt börjar mystiska mord inträffa, du och några skolkamrater försöker lösa det och här börjar ett helvetes bra spel

härhär!

realistiska jättefiendekrabbor! \o/
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
sen om man ska vara lite allvarligare så kanske the world ends with you till DS kan vara nåt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Weaboo!

Spela shen mue serien och köp ett ex till alla du känner så kanske vi får en 3:a
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Ninja Gaiden
Dynasty Warriors
Dynasty Warriors o Ninja Gaiden var bra förslag!

Tekken är ju fan bäscht, vet inte om de räknas men de ändå!!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Okej, tack för tipsen! Finns det mer?
Jag behöver inga vapen, mina ord dödar!
Jade Empire. Mojligtvis inget i din smak da du ar uppenbarligen weeaboo men du sa trots allt asiatisk kultur och dar ingar kina ocksa.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
OT, Shenmue är fan kungligt, håller lika bra idag.

Tales of Vesperia
Har inte spelat det själv, verkar alldeles för japanskt för mig, men det har fått grymma recensioner
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Tales of vesperia är en anime i spelformat.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
doggson ar weeaboo i trollformat
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Din stjärt är ett holiday inn i lyxformat

Dieallot