2010-03-02 22:39

Metro 2033

Då jag inte är speciellt aktiv i Whoa forumen så blev jag överraskad när jag sökte efter Metro 2033 och hitta nada.

Nu vet jag inte om spel-forumet är det populäraste på Whoa, men ni som är spelfantaster och har missat detta simmar i nattmössan.

Länk till http://www.gametrailers.com/game/metro-2033/3190

Längtar något ofantligt till detta spel!

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Daterat:
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Supporter
2010-03-04 11:13
Jag ska köpa det. Ser ballt ut.
"Det är inte håret på bröstet som gör mig manlig, det är det faktum att jag kan spöa din morsa med båda händerna bakom ryggen" -UncleSam
2010-03-04 12:57
Är det släppt eller har nån ett datum på det? kollade bara en trailer lite snabbt och det verkade fett :)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
2010-03-04 19:30
Den 19:e den här månaden ;)
Supporter
2010-03-04 20:00
Ska skaffa det, säkert på release.

Hoppas på det, detta året har varit det bästa spelåret för mig och jag hoppas att det blir ännu bättre.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
2010-03-05 12:47
Utan tvekan.. Titta bara på vad som redan har släppts och vad som kommer att släppas, bara några exempel:
Släppts:
-Bioshock 2
- Mass Effect 2
- Battlefield Bad Company 2
- AvP

Kommer att släppas:
Halo Reach
Alan Wake
Metro 2033
Splinter Cell Conviciton

Och självklart många många fler!
2010-03-05 22:31
Det ska tydligen vara som ett mer linjart Stalker. Kommer definitivt inhandlas. Ryssar och ukrainare kan fan det har med spel alltsa.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
2010-03-16 18:55
2010-03-17 18:23
Ser riktigt coolt ut...även om det liknar STALKER lite mycket.

Här är några screens jag hitta..

2010-03-17 21:09
jävligt nice spel lite buggar här och där men annars kul..har dock fastnat nånstans på slutet skumma glober som dödar mig lr min team m8 hela tiden arghh :D
\_O_/
...[]
...\\...
2010-03-17 23:37
Ser fett ut, dock lite fallout liknande med den bortsprängda staden o allt!
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier,
När tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
2010-03-18 06:09
Japp, fallout uppfann bortsprangda stader och post-apokalysm.
Supporter
2010-03-18 06:56
Haha :D
"Det är inte håret på bröstet som gör mig manlig, det är det faktum att jag kan spöa din morsa med båda händerna bakom ryggen" -UncleSam
2010-03-18 13:40
Håller faktiskt på att läsa boken med samma namn (som spelet är baserat på). Kommer kanske bli lite tråkigt att spela det sen då det verkar vara i stort sett samma plot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2010-03-18 14:41
Japp, fallout uppfann bortsprangda stader och post-apokalysm.

Du behöver inte komma med din sarkasm och försöka göra dig lustig, han tyckte de var likt Fallout, vad är de för fel på det? Många som tycker de är likt Fallout, och de är inget dåligt de inte.

Spelet verkar tyvärr inte som någon höjdare av de reviews som redan kommit, kanske blir ett köp senare in i framtiden.

2010-03-18 16:23
diwety

What. Att vara sarkastisk och gora mig lustig ar ju i princip allt jag gor pa whoa. Speciellt nar jag ar pa jobbet o ar uttrakad hehe

Men nae, kan ej halla med dig, mannen. Tycker att min dryghet var befogad da han satte ett "dock" framfor sitt pastaende. Vilket uppenbarligen tyder pa att han ser sin liknelse som som nagot negativt. Eller sa vet han inte hur man anvander "dock".
2010-03-18 17:43
marvingaye tkr de va lite lustigt tack :)
2010-03-18 22:03
Eller sa vet han inte hur man anvander "dock".

- Där har vi anledningen!
Är lite pseudointellektuell av mig och lägger till dock lite här o där utan att tänka efter vad de egentligen betyder.

Diwety
Tack att du försöker backa upp mig där!
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier,
När tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
2010-03-18 22:08
Jaja, nog nu och tillbaks till topic.

Har kommit lite fler filmer på gametrailers.com, ser riktigt roligt ut men något som gör mig skeptisk är att det verkar bugga något utav helvete.. Någon mer som har spelat det och kan kommentera?
2010-03-21 12:03
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2010-03-21 12:08
7.5 ar vad jag forvantade mig for det har spelet. Ska fan kopa det. Inga av minusarna som diverse reviews har namnt ar nagot som jag ser som gamebreaking och alla namner awesome atmosfar vilket ar vad dessa grabbarna gor bast.

Supporter
2010-03-21 17:59
Jag har inte kollat på någon review än då det brukar va spoilers i dom, men har läst några och allt "dåligt" med spelet är saker man kan leva med, många "toppspel" har svintråkig atmosfär och värdelös story vilket gör att man knappt orkar spela igenom dom men metro verkar vara motsatsen till det.

Skaffat spelet nu iallafall och ska börja spela det ikväll!
2010-03-21 19:28
Hock
Du får skriva en egen kort review åt oss på whoa då, när du spelat lite :)
Supporter
2010-04-22 17:04
Glömde ju helt bort att ge er en liten review.

Bortsett från Bioshock så skulle jag nog säga att detta är den bästa first person shootern till 360 faktiskt.

Atmosfären är fantastisk, designen och ljussättningen höjer verkligen stämningen och ibland är spelet fruktansvärt snyggt.

Tänk er ett riktigt trashigt undergroundryssland, där har ni metro 2033.

Stundtals dålig AI, ibland känns spelet rätt svårt så man dör faktiskt ibland.

Den största nackdelen med spelet enligt mig är att det just är en first person shooter, jag vet fan inget spel i first person som klarar att hålla sig till att vara ett spel utan att bli en first person shooter eller vad man ska säga, Metro 2033 har några fina moment där man kan köra stealth, men ofta blir det just en vanlig first person shooter vilket är riktigt tråkigt.

Dom flesta kapitlena i spelet är riktigt bra, gillade inte riktigt kapitel 7 dock.

Och det obligatoriska med min post, har lagt upp en säljtråd där jag säljer spelet för 330:- så om någon vill plocka upp det rätt billigt så har ni chansen nu, och gillar ni det inte så får man 350:- för det på game!
2010-04-22 23:30
Verkar kul! Är det otäckt då?
Har 100 sidor kvar av boken nu. Väldigt slö dramaturgi... men jag är ändå sugen på spelet!
2010-05-26 15:39
verkar mycket ballt spel! typ som en blandning mellan Fallout3 och S.T.A.L.K.E.R
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?