[Multi] Call Of Duty - Black Ops

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

[Multi] Call Of Duty - Black Ops

Jaha, såg denna för ett par dagar sedan och hittade inte någon tråd om spelet.
Någon annan som är mer insatt? Tankar, funderingar?
Ser fint ut, och verkar som om dom vill rätta till det som inte var bra i release i.o.m MW2

En utav artiklarna:
Länk/

(Inlägget ändrat av Coke 2010-08-13 20:26:12)

Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Har mindre än noll förväntningar på att jag kommer gilla det här. Men, jag gillar att bli överraskad. Så vem vet..

Jag förespår att en arg doggson kommer komma in snart och påpeka att du inte skrivit "Xbox 360" i topic titlen. Fyi.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Men jag satt på jobbet ju och så var chefen i krokarna, så jag skyndade mig att dra ihop och skicka iväg. Kan tillägga att min chef inte diggar whoa...

Så doggson, jag ber om ursäkt, men du får faktiskt ta det med min chef!
Skicka hit chefen! Ps3 fanboyism är oacceptabelt

Black ops kommer förmodligen suga, WAW var en ordentlig noobfest och då menar jag inte pga nade spam eller tubing utan för att 99% av alla online var mentally retarded (ps3standard imo)

Kommer kanske köpas dock :) även fast jag vet att det inte kommer vara bättre än varken MW1 och MW2
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Jag favoriserar inte ps3 här, har båda konsollerna.
Även om jag kanske föredrar sonys före microsoft. Men det skall vi inte diskutera nu.
Grafiken i spelet verkar ju inte direkt vara något nytt och häpnandsväckande. Då det i stort sett är samma som MW2.
Sen får jag inte riktigt grepp om spelet utav det jag nu hunnit läst och sett igår, fram tills idag.

Nja detta blir nog en flopp helt enkelt.
Eftersom det är Trayarch som gör spelet och inte Infinity Ward så är egentligen enda likheterna namnet "Call of Duty". Så allt som var fel med MW2 kommer inte repareras, de har bara inte något med MW2 att göra och kan inte upprepa felen. Black Ops kommer ha sina egna fel.

Men intresset är ganska svagt. Har inte mycket till övers för Activision och kommer avvakta. Får spelet skyhöga omdömen av spelare (tidningar mm ger jag inte fem öre för när det kommer till CoD) så skaffar jag det kanske. Annars riktar jag min uppmärksamhet åt annat håll.

Här om kvällen såg jag dokumentären om massakern i My Lai vilket ger en viss avsmak att spela ett spel om Vietnam-kriget, som amerikansk soldat dessutom.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Treyarch kan inte reparera ett skit, waw har sämre spawns än MW1-2 :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
ny coop zombie liknade mode så köper ja lätt spelet..

Hangaround

2010-06-08 16:24
Allting kommer att likna MW2 på precis samma sätt som WaW såg likadant ut som MW1.
Jag kommer endast läsa om vad folk tycker om multiplayern. Det ska skilja sig bra mycket från MW2 för att jag ens ska överväga att köpa.
En JÄVLA massa grejer ska bort! BORT!
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried

Multiplayer teaser.

Jag är positivt överraskad, detta ser ju faktiskt riktigt roligt ut online.

Hangaround

2010-08-09 21:28
Hatar Treyarch för att de inte kan göra en egen multiplayer. Allt är exakt likadant som MW2.

Nice att man kan recorda iaf.
and
Det ser ju ut som skit?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
HAHAHA
FIRST BLOOD PAYBACK WANNABE HEAVEN :D

Gör om gör rätt Treyarch, seriöst dom lär ju vara bland det sämsta företagen ever med tanke på att allt dom gör är egen story, dom snor i stort sett allt som IW gör.

Kul att det ser ut exakt som mw2... :D
Längtar efter att få kalla in min första "taktikul neuk" eller va fan dom nu döper om skiten till... fy fan vilket jävla luder företag :D

grats till recording halo 3 säger hej 2007!
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
Hangaround

2010-08-10 12:38
Fast nuken skulle de ta bort. Finns bara killstreak upp till 15.
and
Hangaround

2010-08-10 12:41
Och när man läser lite om förändringar de ska göra, så låter det inte så jävla illa.
and
Treyarch finns endast till för att Kotickvision ska kunna släppa ett nytt Dicks of booty varje år eftersom IW kan inte släppa spel snabbare än varannat år.

CoD serien är som FIFA nuförtiden, nytt spel varje år med små/nästan inga förändringar. Det här är helt enkelt Call Of Duty 2010.

Så länge jocks, 12 åringar och meatheads gillar att spela samma krigsspel varje år och grinda multiplayer så kommer detta fortsätta hända. Så småningom kommer Activision släppa World Of CoDcraft och ni kommer betala månadsavgift för att grinda multiplayer i all evighet medans de uppar rank/prestige-capen när de känner att tillräckligt många maxat. Sen släpper de "expansion packs" som i detta fallet kommer bestå av 3-5 nya maps för 10-15$ och de kommer sälja som smör eftersom folk blivit trötta efter att ha grindat samma tio banor en miljard gånger.

Kotick = biznizz mastermind.
Och när man läser lite om förändringar de ska göra, så låter det inte så jävla illa.

Exakt, verkar faktiskt som det kan bli det man hoppades att MW2 skulle bli online, ett grymt fullt fungerande onlinespel.

Att killsen som ens killstreak rewards får inte räknar mot nästa killstreak är väldigt bra också, nått dem redan borde infört i MW2, du måste alltså få killsen med vapen eller equipments för att få dina killstreaks.

Och så länge commando skiten försvinner, OMA och Danger Close också, så kan det förhoppningsvis inte gå fel.

dom har så ofantligt hårt jobb, dom får 1 år på sig att se vad folk ogillar i ett spel sen pillar dom bort lite och slänger in en story som enbart betyder 1000gamerscore, som egentligen alla skiter i.

Men jag kommer nog köpa ofc jag gillar att skjuta folk, och treyarch har mer noobs (sorgligt men sant) i sina spel = slaktfest :)
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
En liten övervakningskamera i nåt rum är väl en kul grej, men radiostyrda bilar? Tycker det såg grått och trist ut, inte alls något nytt. Dock såg det ut som att man kunde slänga sig på marken (kolla runt 0:36). Eller så blev han skjuten/sprängd... Hade varit en bra feature annars.

Nej, än så länge står jag fast vid att jag hoppar det här.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Evolution

Ja, dem har sagt att man ska kunna lägga sig ner direkt istället för att först sitta innan man kan ligga. Så det han gör är att srpinta och sedan lägga sig i prone, därför det ser ut som om han dyker till marken.

för fett att MP5an kommer tillbaka! :D
Get Random!
MP5K, inte MP5.

Jag tror att det här kan vara de sämsta special editions någonsin:

Hardened edition för 899:-
- Du får en medalj, en avatar och fyra extra co-opbanor. Och ett stålfodral (wo-ho). Iofs reflekterar det ju Activisions syn på vad en karta är värd. Mer än guld...

Prestige edition för 1499:-
- Du får allt i Hardened ed samt en radiostyrd bil med kamera - både ljud och bild kan tas upp.

Vill man bara ha spelet kostar det 599:-.

Nu kan ju priserna förvisso ändras och det känns som att Hardened edition borde falla åtminstone en hundring i pris, men samtidigt känns det ganska rimligt att det här är priserna som gäller.
Hangaround

2010-08-12 19:43
Fet steelcase!
and
diwety
MP5k fanns ju på mw2 ;P läst att MP5 ska komma.. du vet vapnet från cod 4 :P
Get Random!
Nej, MP5K har blivit confirmed och var med i senaste trailern, MP5 är inte alls med, kan inte tänka mig att dem skulle ha båda MP5K och den gamla MP5:an. Så de är samma skitvapen från MW2 som är med inte det från COD4.

wah.. läste fel.. det var bara på singleplayern som MP5 fanns med..

men AUG kommer som AR och Dragunov kommer tillbaka i mp med!
Get Random!
Dragunov kan dra åt helvete, ska man snipra så använder man bolt snipers.
lulz.. om man är pr0 använder man dragunov och 1 shottar.. = samma sak... loloololololololololllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Get Random!
Jisses vad er terminologi är irriterande.

KinG-PhiL: Ser fram emot dina skill plays nu med replays din scrub :)

Kommer skaffa mest pga videoediting toolen, sen är det mw2.1 anyway
Jisses vad er terminologi är irriterande.

Håller med. CoD terminologi har tagit det som en gång var CS terminologi och gjort det om möjligt ännu värre.

Ta valfritt inlägg från KingPhil och ge det till någon som inte bryr sig om sånt här. De kommer tro det är ett helt annat språk.
haha mobbar phil :D

Tycker hans inlägg mest påminner om britiskt sms språk, ser för jävligt ut och massa udda förkortningar.

Han ska ha props för att han inte skriver asså,tkr och liknande våldtäktssvenska iaf
är ju halv britt ;DDD
dock är jag inte 100% serrii, mitt alter ego typ... or is it? ... guess we'll never no.

kommer de släppa någon beta/demo på detta tro? har ett svagt minne av att waw gjorde det?
Get Random!
Ska komma beta iaf till ps3, har hört att man måste regga sig nånstans för beta chans dock
Ännu en ps3 beta? Verkar som att de kör betor på ps3 eftersom ps3 ägare bryr sig inte om skjutspel lika mycket som xbox live kidsen, så de behöver öka intresset där. Sen är ps3 en efterbliven konsoll att utveckla till så de behöver väl betatesta skiten ur spel där.
Hangaround

2010-08-15 21:01
Fortfarande bara rykten. Nån sida gjorde en ad för Black Ops beta. Man skulle regga sig på callofduty.com/blackops osv. Reklamen försvann väldigt fort.

Kommer den en beta lär den knappast bara komma till ps3.

Jag hoppas iaf att första september betyder beta. Skulle vara mycket skönare med en beta än "crossbow napalm-glitch" i 3 veckor.
and
Den där sidan som gjorde reklam för att man skulle regga sig på callofduty.com flr beta var en scam, Treyarch gick ut med det på hemsidan och skrev upp ett flertal andra sidor med liknande scams.

Dem har inte sagt något om någon beta. Men som Dieallot så hoppas jag att det dyker upp under den där september revealen, så man slipper idiotiska glitchar alá MW2.

Hangaround

2010-08-16 16:02
Anade att det var en scam, den såg inte speciellt äkta ut.
En jävla google-ad typ :)
and
något som vet ammocapet på armborsten? lär ju bli galet med explosive darts och typ dangerclose eller liknande.............................
Get Random!
http://i36.tinypic.com/2ccadt.png

True or false?

något som vet ammocapet på armborsten? lär ju bli galet med explosive darts och typ dangerclose eller liknande.............................

Danger Close ska inte vara med.

Läckt gameplay, YO.

bra så är det campaign, kan du posta nån av dom miljontals fail bilderna som finns eller måste jag göra det?

VEM FAN BRYR SIG OM EN CALL OF DUTY CAMPAIGN?
Multiplayer or gtfo....
Och vem fan bryr sig om dig? Justja, ingen. Forsätt rida Halo-kuk.

Jävla freak.

hahahahaha Lite överdrivet ledsen, men inte förvånansvärt när du verkar hype på en cod campaign.... :D

Hur rider man halo kuk? har halo en kuk? hur ser en halo kuk ut? är det spartan eller elite kuk?

Den här tråden håller lika hög nivå som CoD/Halo spelen och deras anhängare. *trollar alla*
Det stora revealen har varit och de ser väldigt intressant ut.

SMGs:
MP5K, Skorpion, MAC11, AK74u, Uzi, PM63, MPL, Spectre

Assaults:
Enfield, M14, Famas, Galil, AUG, FN FAL, AK47, Commando

Shotguns:
Olympia, Stakeout, SPAS

LMGs:
HK21, RPK, M60

Sniper Rifles:
Dragunov, WA2000, L96A1

Pistols:
ASP, M1911, Makarov, Python

Equipments:
Camera Spike, C4, TI, Jammer, Motion Sensor, Claymore

Tactical Grenades:
Willy Pete, Nova Gas, Flash Bang, Concussion, Decoy

Lethal:
Tomahawk, Frag, Semtex

Launchers:
M72, RPG, Strela, China Lake

Attachments:
Extended Mag, ACOG Sight, Red Dot Sight, Reflex, and Infrared Scope

Killcams are back, but we will be saying goodbye to deathstreaks and the juggernaut perk.

We now know that our first perk slot selection will reflect what our character looks like.

The first perk selections are the following:

* Lightweight
* Scavenger
* Ghost
* Flak Jacket
* Hardline

Ghost is similar to the cold-blooded perk and Flak Jacket was seen in Call of Duty: World at War, it reduces explosive damage.

Second Perk Slot:

* Hardened
* Scout
* Steady Aim
* Sleight of Hand
* Warlord

Hardened is bullet penetration, Warlord is the bling perk seen in Modern Warfare 2.

Third Perk Slot:

* Marathon
* Ninja
* Second Chance
* Hacker
* Tactical Mask

Second Chance is last stand, of course. Tactical Mask makes you tear gas and flashbang resistant.

We are not going to be seeing One Man Army, Commando, or Danger Close making a comeback.

Here are the names and brief description of the four maps that were playable tonight:

Summit – a snowy mountain base
Launch – the rocket map we see in the teaser trailer.
Radiation – an abandoned power station
Cracked – a secluded town in shambles

You will be able to customize the shape and color of your radicals and will be able to customize your own emblem that can be placed on your gun as well as having your clan tag carved into it to make it that much more personal.

RC Car – Despite popular opinion when it was first revealed in the teaser trailer, it is really functional, it does drive really well with your left and right toggle to control, trigger button to make it explode. Enemies can blow it up by shooting it, there is no set time limit on when it blows up, but it does leave you very vulnerable on the ground and can take awhile to find your targets.

There are 11 killstreaks available to choose. Currently, we know that dogs are one of the higher ones, not yet confirmed as to what number they are unleashed at.

We are not going to be seeing One Man Army, Commando, or Danger Close making a comeback.
nu blev man glad :)