[Multi] Medal of Honor

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

Hangaround

2010-06-16 20:17

[Multi] Medal of Honor

Låter detta tala för sig själv.
http://www.maxconsole.net/content.php?40584-Medal-of-Honor-Multiplayer-looking-insanely-good

Syns vi under betan? Jag är online från och med imorgon och framåt :D

I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Ohja. Är betan släppt nu? Isf måste jag övertala flickvännen om att vi kan hyra Office Space imorn istället för att se den ikväll.

Hangaround

2010-06-16 20:39
Betan drar igång imorgon för folk som förbokat spelet. Betan drar sen live för alla den 21:a och pågår till slutet på Juli månad.
and
Men vilken timing. Lagom tills jag sitter i en stuga utan el!

Hangaround

2010-06-16 20:46
Fast nu ljög jag för dig :P

17th = VIP access for people who pre-order and have BFBC2 VIP status
21st = Access for everybody who pre-orders MOH from the correct retailers.

Så nu kan du sitta där i en stuga utan el och bara vara bitter över att du inte har el ;)
and
Det ser onekligen kul ut. Vart kan jag förhandsboka PS3 versionen med Frontline inkluderat? Gamestop eller Game verkar ju inte ha dealen

vänta nu... måste man ha förhandsbokat OCH ha BFBC2 vipstatus eller räcker det med ett av dom? ..

verkar fett i alla fall, ballt att assists räknas med i poängen! :D
Get Random!
Du måste ha BC2 vip status och förhandsboka för att få tillgång till betan imorrn men om du inte har VIP status och förhandsbokar så får du betan den 21a

Hangaround

2010-06-16 21:40
verkar fett i alla fall, ballt att assists räknas med i poängen! :D

JA! Jätteballt.

Seriöst, du förstör varenda tråd du skriver i med dina jävla idiotiska kommentarer. I vilket FPS-spel den senaste tiden har du inte fått poäng för assist?
and
Hangaround

2010-06-16 21:45
Tuffaste grejen måste nästan vara slow-mo effekten när man skjuter med snippern.
Ball liten extragrej.
and
tyckte det var ganska coolt att vapnet låter annorlunda när du skjuter från höften vs när du siktar. En liten skön detalj

Uppdaterad Bfbc2?

Inte speciellet imponerad, var faktiskt så imponerad att jag kollade 3 av 12 minuter sen stängde av...

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Hangaround

2010-06-17 09:18
Att du fortfarande kan vara så imponerad av MW2 att du vägrar ta in nya spel är beyond me.
Eller så hatar du bara för att hata.

Dice har gjort multin. Visst, den ser ut som BFBC2 knullade med MW2 och ut kom Medal of honor. Men och? Dice gör sina spel så att de ser ut på ett speciellt sätt, samtidigt som IW gör samma sak, för så stor skillnad är det inte på COD4 och MW2.

Allting ser likadant ut. Folk gnäller på att WWII är played out, nu har utvecklare tagit det till Modern Warfare och folk gnäller redan. "ÖÖÖH ser ut som MW2!!!!"
NÄHÄ?!
Hur ska man göra ett spel, i FPS-genren så att det inte ser ut som nått som gjorts tidigare, men ändå utspelas i dagens krig?

Sluta rid IWs kuk och släng ditt spel i papperskorgen förfan.
and
Att du fortfarande kan vara så imponerad av MW2 att du vägrar ta in nya spel är beyond me.
Eller så hatar du bara för att hata.

Eller så såg det inte imponerande ut? Skillnaden mellan BFBC2 och MOH ser typ minimal ut, vilket gör att jag säger meh istället för yay som alla andra.

Dice gör sina spel så att de ser ut på ett speciellt sätt, samtidigt som IW gör samma sak, för så stor skillnad är det inte på COD4 och MW2.

Nej och eftersom Cod 4 är det förmodligen bästa spelet online så kan jag inte gnälla. Hade jag inte gillat MW2 hade jag inte spelat MW2 simple.

Sluta rid IWs kuk och släng ditt spel i papperskorgen förfan

När nästa BRA fps kommer :) dvs Halo reach så kanske jag kan överväga att spela annat.
Förövrigt så BUNGIE > IW, har alltid sagt så men du satt stadigt på kuken innan dess :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Att något så simpelt som tvspel kan väcka såna känslor...

Louder: För vissa är det inte en simpel sak utan betyder mer, samma sak som att något du tycker är livsviktigt är trivialt för andra

Dieallot
Folk kräver alltså inte mer än ett skamlöst ihopplock av redan befintliga spel? Som sagt, det går utför med spelbranschen...
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Tror folk snart kommer att börja tröttna på fps om det inte kommer nåt nytt. Black Ops aspirerar väl lite på att ta det till en ny miljö men det man sett därifrån imponerar inte.

Att intresset fortfarande är stort tror jag dock på att många hoppas och längtar efter det där spelet som blir så bra som MW2 skulle ha blivit men aldrig blev. Medal of Honor ser oerhört lovande ut och nu hänger allt på hur intressanta mp-banor de har, hur balanserade killstreaks de har och om de kan tillföra något nytt element. Det skulle t ex vara guld med co-op för fler än två personer, men jag pratar även förbättringar i ren stridsväg.

Att spelen sen ser likadana ut är ju inte mer än naturligt. MW2 hade praktiskt taget varenda vapen som används idag, och Medal of Honor kan ju inte annat än att också använda sig av befintlig arsenal. Kanske finns det lite fler trix att snappa upp nånstans. Kikaren är ju en intressant detalj (som säkert fanns i BFBC2, som jag inte har spelat).
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Och jag har sagt förut men säger det igen: ljudet!
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Ljudet kan vara skit om gameplayet är nice, eftersom moh ser ut som bfbc 2.1 så skiter jag totalt i ljudet

Dieallot
Jo, men här ser gameplay riktigt bra ut och då höjer ljudet spelkänslan till helt andra nivåer.
BFBC 1+2 och MOH ser väl likadana ut till ytan för att de använder samma grafikmotor. Använder de inte DICEs Frostbite engine till MOH? Det ser verkligen ut så. Om så är fallet så är det nog svårt för dem att få det att se alltför annorlunda ut om det dessutom också är ett krigsspel som utspelas i modern tid.

Och ja, både IW och Treyarch har ju använt samma engine som de gjorde för CoD4. Black Ops kommer bli det fjärde spelet i rad att använda samma grafikmotor.

Synd, men jag kan tänka mig att det är dyrt att utveckla nya multiplatform-engines. De mest igenkännbara är väl ändå Unreal Engine 3 och Valves Source Engine. Måste säga att jag är lite less på spel som använder dessa. Hoppas Cryteks CryEngine 2 och id's nya engine ersätter dem.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Dieallot

men din mupp.... stod ju att assist poängen räknades med i lagets poäng tillsamamns och inte bara kills.............
Get Random!
Såg att någon (inte här, eller kanske någon har skrivit det också men har inte kollat) att grafiken är bättre än BFBC2 , vilket jävla skämt : P

ser ut som en blandning av BFBC2 och MW2.. ungefär samma grafik som MW2, men tråkigare än BC2.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2010-06-17 18:08
King-Phil.
Ditt arsle, det gjorde det i Waw också. JÄTTEBALLTZ VESZT?!
and
doggson
Finns det nånting du blir imponerad av förutom MW och Halo? Skulle inte förvåna mig om 90% av allt du skriver här är negativt

DMAt
Att det är snyggare än BC2 är ju ganska logiskt med tanke på att DICE använder samma motor och banorna är mindre+att det inte är en massa förstörelse. Jag tycker det ser bättre ut

Jag tycker iaf att det ser kul ut. Tycker att deras "Killstreaks" funkar på ett intressant sätt med tanke på att man får välja defensiv eller offensiv. Förhandsbokar imorrn så ska testa betan så får vi se

Ser förövrigt fram emot att låsa upp skägg

Folk som är oroliga att det ska vara en massa fordon i dethär ska veta att en uppdragstyp går ut på att man ska försvara en tank fram till ett mål och mer än så är det inte

Spelet ska också innehålla hundratals olika vapen kombinationer

Dieallot

lol ofta.. waw är ett jävla bluff spel... spela du cod black ops med armborst och dra en tarzan du...
Get Random!
! P22: Just nu så är jag mest hype på Reach och Rockband 3 + Gears 3, kanske inskaffar Mafia 2 också. Spelvärlden blir bara tråkigare och tråkigare
Nya Castlevania till arcade ser lite skoj ut också 6 player coop verkar tufft :)
Hade Dice släppt pc portarna så hade deras spel varit häftiga, men konsolversionerna av Battlefield suger kuken.

Dieallot
Om Dice bara koverterade BF2 till PS3 med lite upphottad grafik så hade jag inte behövt någon ny online shooter någonsin men jag tycker inte dom har gjort ett dåligt jobb på konsol. Inte perfekt men verkligen inte dåligt

!P22, pratar du BC2 till dator eller konsoll just nu? Väljer man högsta grafiken på BC2 på dator så finns det inget idag som ens är i närheten, vet inte med konsollerna =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
DMAt
Pratar konsol, PC ser ju klart snyggare ut. Har ingen aning om hur BC2 ser ut på PC men kan tänka mig att PC versionen av Medal of Honor kommer se bättre ut på högsta än BC2. Det känns som sagt logiskt.

Hangaround

2010-06-18 05:33
King-Phil.
Ja, ofta. Varje match.
Förlåt att jag ägde dig, det var inte meningen. Det är bara så lätt att göra när du gör bort dig hela jävla tiden.
and
Dieallot stick...

någon som vet när betan kommer ut för allmänheten? hörde 21 juni men verkar inte ha kommit på xbl?
Get Random!
Hangaround

2010-06-22 15:33
Den är försenad till boxen och kommer när den kommer.
Nån gång den här veckan iaf.
and
feet ju.
Get Random!
Så jävla pissdåligt spel! Var så jäävla förväntansfull inför betan då jag förbeställde och har vip-status genom BC2..jag tyckte det var riktigt jävla uselt, ni får hata hur mycket ni vill men det var fan ingen känsla what so ever (PS3).. Alldeles för lätt att skjuta nån, röriga miljöer och ljudet var väl det enda som vägde upp det.. Nej det här har jag avbeställt ocjh jag kommer spela BC istället och hoppas på nya banor och att Vietnam-patchen blir lyckad..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Betan var inte usel men de föll mig fortfarande inte riktigt i smaken, en liten besvikelse faktiskt, de verkade så lovande på förhand men efter att ha spelat betan de senaste dagarna så har jag insett att det är inget jag kommer lägga vantarna på i första taget.

Banorna man fick prova på var riktigt dåliga också... Speciellt Kabul City Ruins. Blää.

känns som en kass bfbc2-mod, och betans spelbarhet är bara bajs.
du är kär i mig.
SKITBRA SPEL PATRIK!

Som sagt....

Dieallot
när får alla spela det då? :(
Get Random!
Hangaround

2010-06-30 16:31
På Xbox? Aldrig. Avbokade mitt exemplar och kommer nog inte testa betan heller.
Starkt av EA.

"360 beta dalyed"
"We are not ignoring 360-players, we trying to get the beta out as fast as we can"
"PS3 BETA PATCH IN THE WORK!"
"PS3 BETA DROPPING TODAY"
"PC BETA INCOMMING"

Jobbar de lite fortare kanske de släpper betan på Wii också.
and
för weakt ..dock verkar det inte allt för bra...

ungefär som Transformers fast i nutid ;PP;PPPPpppP
Get Random!
Känns som att de gör allt för utnyttja IW:s "misstag" - ignorera PC och dickrida Microsoft. Självklart försöker EA charma PS3 och PC då i första hand. Xbox-ägare kanske anses lite svårare att få över i och med att de bl a har viss exklusivitet på MW2-DLC.
Hangaround

2010-07-21 12:19
Betan är ute till 360 nu iaf. Suger jättemycket :D
and
vart hittar man betan då? :(
Get Random!
aha.. fortfarande closed beta eller? helt weakt...
Get Random!
Hangaround

2010-07-21 12:56
Måste förboka.
and
Hangaround

2010-09-05 05:41
Måste uppa denna tråd.

UK Defence Secretary Calls for Medal of Honor Ban

Idioter. Jag hatar verkligen såna här lirare.
and
Moralpanik är inget nytt. Det intressanta är att dessa jobbiga personer aldrig säger hur de själva vill se att frågan hanteras. Får man inte röra konflikten alls? Eller är det så att man helt blint ska stötta trupperna och följa regeringens minsta vink? Aldrig vara kritisk till att folk skickas mot sin död?

Gamestop ska f ö dra in försäljning av spelet på samtliga militärbaser.

Jag undrar om någon egentligen tänker på vilket lag de är när de spelar? För mig är det antingen rött eller blått.

That people can sit in their recliner and play this game. Go grab a beer, come back and play again. And it's just not based on reality.

- Det var en konstig kommentar.

Men jag har förståelse för kvinnan. Hon verkar mest bitter och arg på kriget och förlusten av sin son. I sin maktlöshet angriper hon något som är lättare att greppa; fiktion (baserad på verkliga händelser). Även om hon inte kan stoppa spelet så verkar det kunna fungera som något att kanalisera ut sin ilska över.