|
|
|
|
|
[Övrigt] Vad ser ni fram emot i höst?
Det har, som vanligt, inte hänt särskilt mycket i spelvärlden under sommaren. Ett par halvdassiga lir har väl gått ganska obemärkt förbi. Sommaren är ett bra tillfälle att ta igen sådant man missat, inte hunnit med eller tid för omspelning av favoriter. Själv har jag - vid sidan av att vara i stort sett ensam strandsatt på kontoret och guppat i vattnet - hunnit bli kär Heavy Rain, kollat vad Fallout 3 egentligen handlade om, skaffat Folklore och nött lite MW2 när solen gått ner (snart 8 prestige, vilket är nördiska för "slöseri på liv").
Men snart drar höstsäsongen igång. Redan i augusti släpps två ganska hypade titlar: Mafia II (ser ut att bli bra) och Kane & Lynch 2 - Dog days (tror det kommer floppa, demot är ganska kasst).
Över lag tycker jag det ser ut att komma mycket skit i höst. Många tråkiga shooters, musikspel och licenstitlar. Men det kommer nog ändå mer än plånboken gillar.
Höstens mest intressanta spel på förhand:
- Mafia II - Fifa 11/PES 2011 (kör på ungefär vart annat år, så det är väl dags för ett nytt fotbollsspel) - Gran Turismo 5 (t o m en sådan som jag som inte gillar bilspel är riktigt nyfiken på det här) - Assassins Creed - Brotherhood (multiplayern ser också bra ut) - Little Big Planet 2 (höstens största nyhet imho) - Civilization 5 (om datorn klarar det)
Spel som lika väl kan floppa men värda att hålla ett öga på:
- Spider-Man - Shattered Dimensions (konceptet ser intressant ut. Lär väl suga till slut ändå, men har vi tur lyckas de göra ett superhjältespel lika bra som Batman) - Castlevania - Lords of Shadow (tyvärr tror jag det kommer blekna i skuggan av God of War 3, men Hideo Kojima har ett litet finger med i spelet vilket aldrig är fel) - Medal of Honor (folk verkar klaga på betan, men det är just en beta, inte ett demo) - Call of Duty: Black Ops (hoppas lite att det kommer floppa, efter Activisions dyra map packs, försummande av patchar och snack om att ta extra betalt för multiplayern. Hittills ser spelet faktiskt väldigt ointressant ut, men det har ryktats om ett par intressanta co-opfunktioner) - Crysis 2 (ser åtminstone riktigt snyggt ut) - L.A Noire (men det lär väl inte komma förrän typ maj 2011 ändå) - Max Payne 3 (samma som ovan)
Ja, och så vill ju både Sony och Microsoft att vi ska vifta och hoppa framför tv:n. Är någon intresserad öht?
Vad tror ni om spelhösten?
(Inlägget ändrat av Evolution 2011-08-24 15:37:09: Skapade ny tråd istället)
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Ser mest fram emot motherfucking Vanquish. Yep. Mikami + Platinum Games = HOLY SHIT Eller som en viss youtubekommentar fint uttryckte det: WHAT THE FUCK DID I JUST WATCH? AND WHY ARE MY EYES BLEEDING ADRENALINE?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
|
|
|
Ser fram emot Mafia 2 mest. Första spelet är ett av mina favoritspel och tillsammans med Max Payne den enda tredjepersons-skjutaren jag tyckt om. Har dock sett den första recensionen i PC Zone (tror jag det var) där de sa att spelet bara var 10 timmar långt. :/
Samt GoldenEye och Metroid: Other M till Wii.
|
|
|
Mafia 2 NHL 11 BF3 (vet inte om det riktigt kommer till hösten men.. 2011 iaf) ;) Gran Turismo 5 (har nog spelat alla spelen utom 4an, men 5an verkar riktigt vass)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
Hangaround
2010-08-02 00:14
|
Dead Rising 2! Efter det man sett, hört och läst så kommer det nog att bli the bomb! Ettan var sjukt rolig bortsett från det där jävla save-systemet. Men det är fixat nu och man kommer kunna slakta zombies co-op. Inte helt fel. Inte nog med det så kommer Dead Rising: Case Zero en månad innan :D
Mafia 2 såklart.
Bad Company 2: Vietnamn. Alltid trevligt med nya grejer till ens favoritspel.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Kommer inte ha tid att gama ett skit på ps3'an nu när StarCraft 2 kommit ut.. så det blir SC2 ett bra tag framöver, :)
|
|
|
Glömde, Bad Company 2: Vietnamn.. klantigt! =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
Mafia 2 och så ser jag verkligen fram emot Star Wars The Force Unleashed 2, tyckte ettan var helskoj och tvåan ser riktigt badass ut.
du är kär i mig.
|
|
|
jag har väntat på diablo 3 i fan 8 år eller nåt... så antar att man får vänta lite till:D
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
|
|
|
Assassins Creed - Brotherhood & Mafia 2, och lite nya Cod, men tror att de kommer floppa, alla har för höga förväntningar
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
1. Blizzcon. 5th class woot! (Någon som är med på att skapa en Diablo 3 tråd?) 2. Mer nyheter om Metal Gear Rising (set sail for fail?)
Vanquish såg röjjigt ut!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Metal Gear Rising kommer inte förrän 2011.
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
Brink! Vet inte om de räknas som höst men aa
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
|
|
|
Sellish P14: Finns redan den D3 tråd om jag inte är ute o cyklar
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
|
|
|
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
|
|
|
HALO REACH.
att ingen nämnt det...
sen såklart NBA 2k11, även lite NBA Elite 11 för att man får med NBA Jam :S
Get Random!
|
Hangaround
2010-08-05 11:08
|
att ingen nämnt det... Ingen bryr sig.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls! and I'll keep it Murray till I'm burried
|
|
|
Dieallot Hahah
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
|
|
|
Evolution P26
ja fast nyheter kan det väll komma i år? :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Fan, spelar nästan bara Street Fighter nuförtiden.. Har börjat på Mass Effect 2 till PC med, nån timme i stöten sådär. Enda spelet jag egentligen vet att jag vill köpa är typ Shank.
|
|
|
Dieallot du vet själv att du bryr dig
Get Random!
|
|
|
poorks
Jaha, jag uppfattade det lite som "några nyheter om Metal Gear Rising kommer i år eller inte?". Kanske egentolkade en aaaning :)
|
|
|
Ser först och främst fram emot alla långa kvällar framför Demon's Souls som jag kommer ha tid med i höst.
Annars ser Mafia 2 riktigt intressant ut, jag älskade verkligen det första spelet så mina förhoppningar är skyhöga.
Civ 5 skulle vara ett givet köp om min fem år gamla dator kunde klara av det.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
|
|
|
Gran Turismo 5 är i princip det enda spelet jag ser fram emot. Vill så jävla gärna ha en 3D-TV när det kommer ut, men ack så dyrt...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
|
|
|
Fifa 11 & FM 10/11
be the change
|
|
|
Ser först och främst fram emot alla långa kvällar framför Demon's Souls som jag kommer ha tid med i höst. haha, passade själv på att dyka tillbaks in i det där helvetet nu under juni-juli då det varit ganska ont om spelreleaser jag bryr mig om. I höst kommer jag ha fullt upp med Vanquish. Det är det enda spelet jag egentligen ser fram emot, fast jag kommer köpa och spela Gran Turismo 5, Mafia 2, LBP2 och Max Payne 3. Ser dock inte fram emot dem så värst mycket men är säker på att de kommer vara bra spel.
|
|
|
Reach Rockband 3
Kanske tjackar mafia 2, får se finns viktigare saker
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Assassins Creed - Brotherhood Fable 3 CoD - Black ops Kinect Och flera...
Man får fan göra några undantag med tanke på hur många spel som släpps under samma period.
Tror dock att jag väntar med Kinect, lär ha en del produktionsfel vid release.
|
Hangaround
2010-09-07 17:38
|
Haha, Kinect? Really?
|
Moderator
2010-09-08 15:08
|
Drog hem demot på Vanquish idag det verkar fan bli riktigt bra. bra flow i rörelserna och riktigt stiligt.
Gamestop har kampanj på glasstruten men jag e fan inte pepp för fem öre. Kanske ändras det när man får se vad Sony har att säga på TGS.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
Vanquish demot blew my mind.
Finns inget annat spel jag ser mer fram emot i år.
|
|
|
va?
Vanqush? Really? .. Såg ju ut som vilket asian 3rd person shooter som helst förutom att man kan glida på golvet. om det nu ens är asian made.. vet inte men hoppas att ni förstår.
Diwety lär inte förstå...
Get Random!
|
|
|
Nej, vet inte vad du talar om. Vilka andra asian 3rd person shooters? Nämn 3.
Den vanliga beskrivningen som används är att spelet är en blandning mellan Gears och Bayonetta. Vilket det är, på många vis.
|
|
|
Vanquish demot var rätt kul. Väldigt annorlunda jämfört med det mesta vi har idag (åtminstone här i väst, har dålig koll på Japan men deras marknad brukar ofta skilja sig en hel del).
Lär skaffa det, men tror inte det blir på release eller till fullt pris.
|
Moderator
2010-09-09 13:22
|
Vanqush? Really? .. Såg ju ut som vilket asian 3rd person shooter som helst förutom att man kan glida på golvet. om det nu ens är asian made.. vet inte men hoppas att ni förstår.
Dina förhoppningar till trots så måste jag erkänna att nej, jag förstår inte vad det är för väl underbyggd åsikt du försöker framföra.
Shinji Mikami gör om inte alltid lysande så iaf intressanta spel.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
|
|
|
för min del är det Diablo 3 som bibehåller platsen som "den konstanta längtan" ..dock har jag inget behov att fylla min speltid med mer än SC2 och LoL för tillfället
JKIBMM
|
|
|
Testade Vanquish nyss, kan säkert bli bra men i nuläget är det inget som lockar. Alldeles för stressigt och flashigt.
R.U.S.E.-demot hade också dykt upp och jag gav det en chans. Kändes tyvärr inte speciellt polerat med en hel del framerate-problem och pop-ins. Det verkar dock ha ett bra djup och intressanta gameplay-aspekter. Blir att vänta och se vad det får för kritik.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
|
|
|
Blev lite intresserad av RUSE. Fastnade inte helt, men har sparat demot och ska ge det en chans till. Känns som ett spel man måste tillåta lite tid innan man verkligen får in känslan.
Men jag tror nog Civ 5 kommer fylla min kvot av strategispel de närmsta åren.
|
|
|
ähh bryr mig inte om vad ni tycker. jag tycker i alla fall att det ser likt ut många spel, kan inte nämna det men känns som att jag spelat det förr.
rätt likt något ninja japan spel. vet inte om man klassar det som 3rd person shooter men det var 3de person i alla fall och man kunde ha pistoler om jag inte minns fel.
Get Random!
|
|
|
Spider-Man - Shattered Dimensions har fått precis ett sådant mottagande som jag inte ville att det skulle få. IGN är ju värst genom att säga att det inte är "the Arkham Asylum of Spider-Man" men fortfarande rätt kul, inte så repetetivt och definitivt något som seriens fans bör skaffa.
Jag är inget fan av serien men gillar superhjältefilmer. Mycket låter bra förutom att det inte är Arkham-bra. Får nog avvakta.
|
Battlerappare
2010-09-10 16:26
|
D3 när det nu kommer, fallout vegas och ehhhh. Typ de.
|
|
|
star wars the old republic, bf3 och batman arkham city
Alla kan göra låtar men få kan göra musik!
|
|
|
Diablo III
Battlefield 3
DEAD ISLAND
Elder Scrolls V: Skyrim!!!!!!!!
Get Random!
|
|
|
Har dock hittat ett nytt användningsområde för min kära PS3'a! Att koppla upp den och köra bluetoothheadset när man lirar starcraft med andra fungerar sjukt bra.
|
|
|
Battlefield 3
Dead Island
Forza Motorsport 4
|
|
|
GAIA P29: Har hört att ps3:an också är en jävel på att spela film
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten... eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
|
|
|
Gillade egentligen inte Oblivion eller Fallout 3 men detta ser ändå rätt fantaschtik ut, Max von Sydow också hehe.
|
|
|
Hösten är snart här..igen. Hur ser det ut för er? Vilka spel kommer det att bli ? kommer tiden räcka, tills nästa spel ska spelas..? listade iafall några som jag kom på, i release ordning.. lägg gärna till..
1.Deus ex
September 2.Driver: San Francisco 3. Space marine 40.000 k 4. Resistance 3 5. Dead island 6. Gears of wars 3
oktober
7. Dark souls 8. Rage 9. Batman arkham city 10. BF3
November
11.Uncharted 3 12.MW3 13.Halo: Anniversary 14.Saints Row: The Third 15.Skyrim
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
|