[Multi] Mafia 2

Yes, nu är det inte långt kvar, den 27:e augusti kommer spelet för oss i Europa och redan imorgon kommer vi kunna prova på 2002's efterlängtade uppföljare i form av ett demo som landar på PSN-store och Marketplace.

Många Mafia fans har väntat riktigt länge på det här och nu när de är så nära känns det overkligt. Så många uppskjutningar som det fått utstå med och nu är de snart här och på förhand så ser det ut att bli minst lika grymt som Mafia var under sin tid, det verkar extremt lovande.

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Var länge sedan jag var så peppad på ett spel som jag är nu! Damn detta kommer bli grymt! :D

Är inte så sugen på sandlådespel just nu, men upplägget verkar ju snyggt om inte annat. Frågan är hur de ska lyckas göra spelet mer varierande och nyskapande än Rockstarkonceptet "åk dit, skjut honom, kom tillbaka".
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Gillade att man fick se när dom sprayar dinern i trailern, såg lite roligt ut :)

Vet ej varför jag tycker det är en fantastisk detalj men det verkar bara awesome
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
eller håll käften och gå och spela din fuckin xbox loser
Evolution

Spela första spelet vettja! ;P
Är egentligen inget sandlådespel alls. Det har bara en stor stad man kan åka runt i men annars är det linjärt som tusan.

Sen var uppdragen i Mafia 70 ggr bättre och mer varierade än de i GTA.
Skjut ner ett flygplan med tommygun, spräng ett hotell i luften, åk ut på landet och gör spritaffärer, råna en bank, smyg in i en villa med en kassaskåpsexpert och sno hemliga dokument, eskortera bartenderns dotter hem, döda en senator med krypskyttegevär från en kyrktorn osv.

Lönnmordsuppdragen liknar mer Hitman i hur välgjorda de är...tex:
http://www.gametrailers.com/user-movie/mafia-happy-birthday/341191

Mja ser fram emot detta. :]

Kommer bli kalas! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Älskade ettan men av nån anledning så är jag inte alls hypad inför tvåan.

Kommer självklart köpa det och spela det. Det släpps ju inget annat intressant i slutet av augusti ändå.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Demot var riktigt trevligt, synd att man bara fick åka runt i free roam i 10 minuter, but it was good, uppdraget man fick prova på var även det trevligt. Detta blir ett självklart köp, men det var det redan innan demot kom.

Hangaround

2010-08-10 13:56
Fan vilket grymt spel! :D
Älskar demot!
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
the_real_apa

Det låter ju åtminstone lovande. Antar att jag bara kan bli positivt överraskad :)

Har funderat på att spela ettan (mest av lite oro för att Mafia 2 ska vara en äkta sequel där man bara förstår storyn om man spelat ettan, men så blir det nog inte), men inte orkat ta itu med ytterligare ett spel. Finns för mycket spel, för lite tid. Jag måste bli arbetslös...
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
varför ska psn vara så snåla att de lägger mafia2-demot som en jävla playstationPLUS-vara?! Orka betala för ett demo....nej jag får vänta tills releasen, för detta spel måste varje vettig människa köpa sen.

Demot till PC var riktigt nice. Ska nu plocka hem till PS3an och se hur den är. PS3 kommer ju få en "exklusiv" nedladdningsbart tillägg i form av The Betrayal of Jimmy.

Om PS3 versionen av demot är spelbart så blir det nog en CE av spelet dit.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Tuffing spel :D
Älskade demon och nej jag har aldrig spelat mafia 1
säg vem du är och var du bor så möts vi upp en mot en så ska vi stå om du står för allt du säger i verkligheten...
Finns patch ute till PC versionen som tar bort tidsbegränsningen.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Man kan ladda ner PS3 demot från amerikanska PSN store utan att ha PsnPlus.

Men herrejävlar vad dålig PS3 versionen är. Nu har jag faktiskt inte provat några andra versioner men spelet ser ut och presterar som skit verkligen. Frameratesen droppar titt som tätt och får spelet att lagga till, sen ser allt jättegrynigt och illa ut, nästan som att de inte använde någon AA alls för ps3 versionen. Det är så grynigt att jag inte ens kunde se om en bil som åkte framför mig var en polisbil eller inte förrän jag var precis bakom den.

Nä, det blir fan PC versionen av Mafia 2. Slår vad om att 360 versionen är bättre ut än ps3 versionen(som vanligt med multiplat) men tänker inte köpa några nya spel till krysslådan mer.

Annars kan man ju iofs hoppas på att demoversionen av Mafia 2 till ps3 är en väldigt tidig build och att slutprodukten kommer se mycket bättre ut. Fast det känns lite långsökt nu, jag vet inte.

Ska ladda ner demot till 360 snart, rykten om att man inte kan hoppa? Låter fail
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
haha, är det dealbreakern? att man inte kan hoppa?

Hur ofta behövde man hoppa i GTA4 liksom. Det är ju inte direkt ett super mario spel. Tror aldrig man kommer behöva hoppa i det här, de har väl designat världen på det sätt att man inte behöver.
Hangaround

2010-08-11 16:49
Haha, folk går apeshit över att man inte kan hoppa.
Man kan klättra över staket och andra hinder, det räcker.

Varför ska man stå mitt på en väg och hoppa?
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Folk kanske tror att de kan hoppa omkring för att undvika skott eller nåt, som i Halo. lol

Nästa outrage kommer när de får reda på att det inte finns nån "prone". BULLSHIT SPEL. FAIL
Inget hopp är väl knappast någon nackdel. Kolla bara på GTA där hoppandet alltid har varit helt värdelöst.

Att bli besviken över hur spelet ser ut är inte så konstigt när det mesta vi pumpas med är övergrymma videosekvenser. Därför blir man nästan alltid besviken på spel som verkar snygga när man väl kommer igång med själva spelandet (med några få undantag som MGS4, Cod4 och Uncharted 2). Ska därför bli jävligt intressant att se var GT5 landar.

Nåväl, får dra hem och tanka ner demot snart och kolla.
Jag hade inte sett en enda videosekvens innan jag spelade demot. Spelet ser verkligen för jävligt ut och frameraten är bajs. Förhoppningsvis är demot en tidig, oslipad version helt enkelt och slutprodukten är bättre.
Ok skönt att det inte bara är jag som inbillade mig, spelet ser verkligen ut som skit på konsoller. herregud..

Det hade kanske inte gjort så mycket om inte framerate var riktigt illa med, gameplay före graphics så klart men lagg och dålig framerate förstör ju gameplayet.
Fyfan vilken läskig skillnad,
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Drog ner demot till steam och testade lite förut. Fixade patchen och lekte runt som en tok. SATAN VA BRUTALT! Bara demot liksom

Spoiler Dock lite tråkigt att han inte tar tag i trunken när han öppnar den, samma med huven. Sen lite buggat med grindarna och dörrarna när han öppnar/stänger.
Älskar att man kan råna butiker osv. Drunk-effekten var cool som fan också. Svepte 5 whiskey sen vare ju fest på skärmen. Riktigt nice när en bil exploderar också. Ser verkligen ut som IRL, eller vad man ska säga. Sen "pyser" luften ur ur däcken. Riktigt fett. Soft att kunna muta snuten också. Fanns ju fan massor av skit att göra. Uppdraget var sådär. Tråkigt att det tog slut mitt i allt :B
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Nu har jag spelat, vilket tungt spel, älskar hur man slåss, dock är AI'n keffaste, jag slog en kille, polisen fanns inte i närheten, vid första slaget så kommer polisen, bra där
Vilken besvikelse om de lyckas bugga till ett av årets mest efterlängtade spel.

Angående framrates så såg det bäst ut på pc (men det var inte bra). På 360 ser spegelbilden ut som en pixlig Super Mario och PS3 får mig att vilja gå till optikern för jag ser suddigt.
Angående framrates så såg det bäst ut på pc (men det var inte bra)

Word. Håller med, men är nog en tidig beta vi fick se(?).

Förhandsbokade skiten idag också. Synd att det inte fanns Collector's Edition till PC bara.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Gillade demot! :D
Ser OK ut på min dator men ser jävligt grymt ut på min kompis superdator som dessutom kör med nvidia kort så han kan köra med physx.

physx

Ok, detta är ett PC spel. Inget snack om saken. Spelade det på min dator med och det var som ett heeeelt annat spel än demot jag spela på ps3an. Satan vad dåligt de har portat konsollversionerna, pinsamt.
Synd att jag inte sitter på mitt 1GB physx-kort längre.. Fan!
Aja, spelet flyter rätt fint ändå för mig, är ju gameplayet som räknas och inte bara grafiken.
Får väl kanske låna brorsans dator med dubbla physx-kort :P
Jepp, testade demot på PS3 igår. Inte katastrofalt dåligt men fortfarande en besvikelse med lågupplösta texturer och pop-ins.

Blir nog att fixa det här spelet till PC någon gång framöver, om det inte sker en markant förbättring av konsolportningen innan release vilket verkar osannolikt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
hahahahaha

Ovanligt att spelet skulle se bäst ut till pc, jävligt ovanligt.

Spelet flöt -Såg bra ut - Kändes nice, så jag skiter totalt i om det är snyggare på pc.

Nej jag tror fan jag hatar er alla...
Doggsonlol

lol. Spelar inte du på en SDTV dessutom? Avundas nästan att du tycker det både ser bra ut och flyter bra. Jag klarar helt enkelt inte av det gryniga laggiga helvetet som är mafia2 på konsoller just nu. Tycker det är pinsamt av dem att ens sälja den halvarslade portningen för fullpris.
word, skippar helt mafia till konsol och väntar tills jag köpt en uberpc istället
du är kär i mig.
missbruk
men är nog en tidig beta vi fick se(?)

Med tanke på att spelet kommer om 3 veckor så krävs det väldigt mycket till att de ska hinna ut med en till demo.

Ursprungliga spelet kom ut till PC "endast", efter att spelet blivit utnämnd till årets bästa spel så blev den konverterad till konsoll.

Nu har man uvecklat till alla 3 plattformarna samtidigt, men satsar mina pengar på att det är fortfarande främst till PC, 360 får mycket godis för den har snarlik utvecklingsplattform till PC, ps3an som många verkar ha krångel med och utveckla till precis som det var massa gnäll om ps2an saknar flera finesser trots att den borde kunna leverera mer än 360.

Något som jag anser vara riktigt b är att collectors edition endast kommer till konsoll. Ja tack låt mig betala det dubbla priset för lite extra skit för att få ett sämre spel. Get the fuck outta here.
Est. 1984
hmm har inte testat demot, men vad det verkar här så bör jag nog köpa det till PC, även om jag gillar att spela spel på konsoll mer, man blir mer "inne i det"...

marvingaye: Nein fick en 32hdtv och elite när jag fyllde år så kör hd :) (nein jag är ingen spoiled 15åring, hade bara tur)

Pcspel kommer alltid se bättre ut om dom inte gjorde det skulle det vara fel, vem fan vill spela med mus och tangentbord anyway? fuck that funkar bara till WOW
Mjo det är knappast en betaversion. Spel är oftast i princip färdiga när man släpper ett demo eftersom man inte vill demonstrera en halvfärdig och opolerad produkt.

Doggsonlol

Jag spelar såna här PC spel med min 360 kontroll, som många andra gör. Klart PC spel alltid ser bättre ut, det här är dock inte ett av de fall där jag skaffar versionen som ser bäst ut. Jag tänker helt enkelt skaffa versionen som inte suger getkuk. Konsollportningen av mafia2 är ju bara pinsam och 2k borde skämmas. Mafia2 är värre på konsoll än någon annan dålig port jag har spelat innan. Ja, värre än ps3 versionen av bayonetta innan de fixade den.
Jag spelade demon och det funkade, så om jag pallar skaffar jag det till xboxen :)
Om du tyckte xboxen versionen sög apkuk så är du trasig
Din penis är trasig.

Nä men jag tror du tycker det är helt ok eftersom du inte spelat PC versionen. Eftersom du redan bestämt dig att spelet är fantastiskt så kan jag bara varmt rekommendera att du aldrig ens tittar på när någon spelar det på PC. För när du går tillbaks till din xbox version kommer du tro att någon kräkts gryn över din TV och rumpknullat din framerate.
Pcspel kommer alltid se bättre ut om dom inte gjorde det skulle det vara fel, vem fan vill spela med mus och tangentbord anyway? fuck that funkar bara till WOW

Mentalt handikapp har sagt sitt.
Est. 1984
nu har jag spelat demot (ps3), och jag gillade det, fast jag håller med om att det var lite grynigt...blir kanske o köpa det till PC, blir ju billigare oxå ;)

Vad var felet på frameraten? jag märkte inget speciellt o_O spelet flöt tillräckligt bra för att jag ska bli intresserad

Men som jag sa innan det är klart att om man betalar 5-6 tusen mer så har man nog förtjänat en töff framerate.

Mentalt handikapp? det är handikappat att tro att mus och tangentbord ens bjuder på nån feeling...
Mentalt handikapp? det är handikappat att tro att mus och tangentbord ens bjuder på nån feeling...

Det är också smått handikappat att fortarande tro att mus och tangentbord är de enda alternativen för PC gaming när folk har spelat med xbox 360 kontroll i flera år nu och en majoritet av steam spel som släpps stödjer detta.

Som sagt, gör dig själv en tjänst och undvik att se eller spela PC versionen. Du kommer gå tillbaks till konsollversionen och börja undra om att det var mafia2 du köpte och inte mafia1.
Så dålig grafik va de inte på xbox när jag spela de, fast då har man ju HDtv
Så dålig grafik va de inte på xbox när jag spela de, fast då har man ju HDtv

De flesta har nog hdtv också, inte det som är problemet.

11 dagar kvar nu boys n girls, läntar som fan!
marvin
Har jag påstått att mus+tgb är enda alternativet?

Jag reagerade på ett uttalande om mus + tgb enbart fungerar i WoW och inga andra spel. Kanske därför alla duktiga spelare använder handkontroll i PC-baserade FPS spel i världsturneringar. Eller vänta nu lite..

Personligen har jag rätt stor bekantskapskrets som arbetar inom IT sektorn som även då och då spelar spel på datorn, av dessa känner jag till 2 personer som kör med handkontroll - då till plattformsspel/racing. Så fort de kommer till sikta och skjuta då är det mus+tgb kombon som gäller.

Och påståendet att det alltid ser bättre ut på PC, fucking bullshit, så länge du har råd och köpa hårdvara som klarar av och köra spelet med bra inställningar så ser spelet bra ut, när du har fattig hårdvara så får du fattigt utseende i spelet.
Est. 1984
Nu är jag förvirrad. Tror ditt inlägg är riktat åt doggsonlol?
Jag uppfattade inlägget riktat mot mig då jag är den enda som förespråkat mus + tgb.
Est. 1984
För när du går tillbaks till din xbox version kommer du tro att någon kräkts gryn över din TV och rumpknullat din framerate.

-hahah, asgarv! =)

Frameratsen såg ju överlägset bättre ut på pc än konsolerna, så jävla stor skillnad brukar det inte vara.. Bättre är det ju i princip alltid på dator, men det där var ju bara pinsamt : o

PC såg bra ut, på xbox syns varje pixel och på ps3an ser det ut som att någon pissat på skärmen.. suddigt.. Helt tragisk grafik på xbox må jag säga.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker