Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Hangaround

2011-03-07 23:29
Ah, planks! Idiot jag är :D Trodde det var glowstone :P

Posta lite bilder från in game. Jävligt mäktigt.

Kanske drar upp en server i helgen. Jag och polaren har en liten privat.
Så kanske vi kan lira?
/r/whoapunktnu
Producent

2011-03-07 23:47
In-game it is!

Utsikt från mobtrapen

Min förvuxna park :D

Entrén.

Nuvarande "centrum".

Gällande server-spel låter det verkligen skitkul, men min dator klarar inte av onlineläget så bra :( Speciellt inte nu efter de senaste uppdateringarna.

Men såfort jag skaffat bättre dator (vilket jag planerar att göra ganska snart) hakar jag mer än gärna på :)
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Hangaround

2011-03-07 23:51
Haha, tänkt om det händer en liten olycka där? ;)
Fiiiiirreeee :D

Jag och polaren hade byggt en skitstor bergochdalbana i trä.
Sen....sen fick jag för mig att leka lite med lava.
Sen.......

5 timmar byggande åt helvete :D
/r/whoapunktnu
Producent

2011-03-07 23:55
Haha åh, fy helvete! :D Kan nog gissa på att din polare blev rätt glad efteråt? ;D

Har du några skojsiga bilder att dela med dig av? :D
Hangaround

2011-03-08 00:00
Haha, vi garvade så vi grät :D Det var så jävla kul.
"Eh, shit...shit, shit, SHIT!!! SLÄCK SKITEN!!!" sen såg vi ut som han i "WTFFF FIRREE"-klippet i första inlägget.
Tyvärr inga bilder, var för upptagen med att leka brandkår :D

Det såg så jävla episkt ut dock. Alla tracks som vi hade satt ut ramlade såklart ner när plankorna brann upp så det såg ut som det regnade :D
Några hektar skog försvann i branden också :P
/r/whoapunktnu
Producent

2011-03-08 00:03
Haha åh, kan tänka mig att det var en brand som gick in i historien. Epic shit is epic! :D
Hangaround

2011-03-08 00:18
Har du sett Yogscasts Minecraft-serie?
/r/whoapunktnu
Producent

2011-03-08 01:09
Tyvärr icke, men antar att den finns på youtube. Så lär väl snart ha sett den :)
Moderator

2011-03-08 01:38
Länka den gärna.
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Dieallot, jag är nog fan på i helgen om ni slänger upp en server. Kan bli kul :D
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Hangaround

2011-03-08 02:22
http://www.youtube.com/user/BlueXephos#p/c/F60520313D07F366/0/4UdEFmxRmNE

Det där är det bästa man kan se på youtube! Tre säsonger!
Det börjar som en vanlig "lets play". Men nånting är itne som det ska. Dhumdhumdhuuum!
/r/whoapunktnu
Hangaround

2011-03-08 02:30
missbruk:
Nice! Säger till i helgen om det blir nått :)
/r/whoapunktnu
Do it :)

Awesome länk btw. Är på part 11 nu, haha! Vilket äventyr.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Hangaround

2011-03-08 06:12
Bra där!
Det blir bara bättre och bättre också.
/r/whoapunktnu
Producent

2011-03-08 10:41
Dieallot

Upptäckte också serien för nån vecka sen. Så jävla bra! haha
Hangaround

2011-03-09 01:41
Igår täntke jag såhär:
Hade det inte varit tufft med Borderlands texture pack till Minecraft?

Idag hittade jag:

Så jävla vackert.
/r/whoapunktnu
Helvete vad nice. Har du lagt in den packen? Är den helt uppdaterad med alla nya materials osv?

Letar också efter någon nice t-pack.
Hangaround

2011-03-09 03:48
Jag har inte nån dator att spela på just nu men jag ska testa lägga in det på polarens dator i helgen :P

Ser så jävla nice ut. Den är uppdaterad till senaste betaversionen ja. Du hittar länkarna till både TPt och Cel-shading på youtubelänken. Tanka ner och testa, ta lite screens och posta här :D

Man kan köra utan cel-shading också. Men då får man det inte lika grovt som det är i klippet.

De flesta t-packsen ser ut som stryk och det här vinner med hästlängder :D
/r/whoapunktnu
La in allting och så, ser riktigt grymt ut, men jag lyckas inte få till dom där "linjerna" runt om blocken osv, hmm? La in shader och t-packen, borde ju funka tycker man? Eller har jag missat nåt? Eller shadern fixade kanske bara fokusen?

Annars riktigt grymt.. ska ta lite prints nu. Återkommer.
Moderator

2011-03-10 00:33
Alltså den där serien kan vara det bästa jag har sett någonsin. Tror jag började kolla idag och är på avsnitt 25 nu. Så sjukt spännande utveckling! Den förtjänar nästan en egen tråd :P
I bleed Compton, spit crack and shit chronic
Say my name, Mr Bush, say my name
Sluta vara otrevliga mot varandra, ni kan få fram poänger ändå
Hangaround

2011-03-10 04:50
Bara för att ni gillade så mycket:

Bästa youtube-mixen någonsin :D
/r/whoapunktnu
hörde talas om detta spel för några månader sedan men tyckte det var rätt efterblivet när man bara såg folk åka rollercosters. hörde att d fans monster i spelet men fick aldrig se några av d youtube klipp jag såg. nu i efterhand när Dieallot länkade den där serien så verkade som ett väldigt roligt spel o man blir själv lite småsugen på att införskaffa sig detta spel =)
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.
Producent

2011-09-14 07:08
Längesedan någon skrev i den här tråden, och nu när den stora releasen av 1.8 närmar sig kanske man ska tagga lite!

Någon som har pre-releasen? Jag och tjejen byggde ett litet slott åt oss själva att tagga i :D

Testade minecraft på en hamachi server i några månader. Kul till en början men blev rätt enformigt i längden. Vet att modsen var rätt galna på att bygga upp massa saker så var sjukt svårt att hitta hem ibland när dom satte ut spawn points vid dom nya städerna, så man hade runt 5 hus i varje stad. Sen fanns det ruiner av gamla städer, fick fallout känsla när man sprang runt där. En annan stad hade flygande skepp pyramider, slott som var mellan 64-128 cobblestone på längden och bredden. Otroligt mycket episka saker.

Kom ihåg när jag och några polare satte upp duplicate fusket och började spamma ut diamond stone, så helt plötsligt kommer server master för att han märkte att det laggade på server. Alla i skype fick panik och slåg sönder allt mura in server master och sprang åt varsitt håll. Blev stor bråk på servern, några lyckades gömma sina diamond ores resten blev av all med allt när server mastern rensade ens inventory. Några dog på köpet, var sjukt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=gkoYCiQ3-hs

Efter det så fick man bara sticky piston av modsen om dom godkände det :)

Innan jag sluta på servern så hade dom införskaffat sig PvE/PvP arenor, och massa andra server mods. Krävdes ingen nerladdning av mods heller. Samt ett forum där man kunde start bygg projekt.
Jag ommöblerar dig som knog-itivt beteende, Freud har blivit tapetserare"
Hangaround

2011-10-09 21:19
Uppar!

Nån som testat Pocket Edition på Android? Kul tidsfördriv. Men jag vill helst köra lite mer survival. Minea och crafta själv hade räckt. Banorna är kanske för små för att det skulle kunna fungera ordentligt.

Men men.

PC då? vad tycker ni om hur spelet har blivit med 1.8 och allt. Det börjar bli mycket grejer nu och ännu mer saker ska komma till 1.9. Levels, upgrades på vapen osv ska komma bland annat.

Det är inte vad det en gång var, men det fungerar såklart fortfarande. Jag har dock ingen rolig att spela med, så om nån vill lira lite så hooka server.
/r/whoapunktnu
Jag är helsåld på 1.8, och kan knappt vänta på att 1.9 släpps!

Jag och några polare har en ganska nystartad Hardcore Survival RP-server uppe (City of Valdith RP), hostad i Amsterdam.
Temat är 14-1700tal, med en smula fantasy (en varmluftballong här och där, inte så jättefarligt).

Vi försöker alla hålla en fast ram när vi bygger. Självklart ska man ju inte bygga likadant
som alla andra, men någorlunda tidstroget och "snyggt" (svårt att fastställa vad som är snyggt då smaken är som baken, men jag tror ni förstår).

Servern är i ständig utveckling. Just nu har vi ett ekonomiplugin, shopplugin (som tillåter spelarna att öppna upp egna affärer tex), jobbplugin och massa andra.
Man börjar vid "torget" med 2000 Gold. Hur man vill spela är upp till en själv. Vill man dra iväg en bit ifrån staden och starta upp en ny by
eller samhälle så får man göra det, bara man är seriös. Oseriösa projekt kommer att tas bort (inte utan en varning först, självklart).
Vill man stanna i staden så är det bara kolla med spelarna runt omkring vart det är lugnt att bygga, men oftast är det bara att slå sig ned. Man får ju läsa av området innan man börjar.

Våran server är ingen du ska joina och bara dra iväg och bygga vad du vill. Vi siktar på en RP-server där alla bidrar med något.
Vill man bara bygga och hålla på så finns det tusentals andra servrar man kan joina.

Just nu är det ca 25 whitelistade spelare, vissa är ju självklart mer aktiva än andra, men det går inte att komma ifrån.
Inbakat i det så har vi 2 st admins (serverägare) och 4 st mods.
Servern är så gott som uppe 24/7, med en automatisk omstart vid 04:00 varje morgon.
Vi har även en egen TeamSpeak3-server som man kan joina om man vill. Brukar sitta ett gäng där och tjöta.

PMa ditt ingame nick om du är intresserad.
Wurrup?
Den där serien var ju guld värd! Blev lite sugen på att prova det där nedrans spelet nu ju.. Hmm man får se helt enkelt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Hangaround

2011-11-25 16:09
Nån som kan slänga upp en server och har lust att lira lite. Bara glida runt och och slöspela lite? Vill inte vet av nått jävla RPG eller EPIC BUILDS eller sånt skit. jag vill bara spela som vanligt. vanilla. 2 player.

Någon?

/r/whoapunktnu
Hangaround

2012-03-22 22:48
Till XBLA den 9:e maj för 1600 points.
/r/whoapunktnu
Blir day one köp på det :) Snack om att dom som köpt pc versionen får det billigare, vet inte om det fortfarande gäller får se allt eftersom.

4 pers splitscreen
8 pers online
400gamerscore
20 Achievements

HEEEELLLL YEAH ska rida gris
Min mentalitet = Nicholas Cage i Leaving Las Vegas
Fuck this shit
Hangaround

2012-03-23 08:32
Innan jag köper vill jag veta exakt hur det kommer fungera med updates. Jag har ingen lust att betala 400 msp för en update lite då och då.
Att spela vanilla har blivit ganska segt, så jävla mycket onödigt skit instoppat som förstör och moddig lär inte existera.

Får se hur det blir.
/r/whoapunktnu
Doggsonlol

Det beror på att det kostar att köpa license för att få släppa spelet på xbox.. Men det som är värt att det äntligen kommer är att alla kloner kan dra åt helvetet.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Minecraft är ju första arcade som ska ha bäst update support, visst kanske det inte blir en update i veckan men nån varje månad. Bara hoppas MS fortsätter att köra något liknande då deras peer reviews är totalt skit och sega utav bara helvete

Patte da p: Du behöver inte pröjsa 400 för update :P
Fuck this shit
Hangaround

2012-03-30 19:10
Vet aldrig med Micrsoft. GEEV US MONEH!!
/r/whoapunktnu
Företag = Fuck you pay me

Så det ska vara annars konkar man
Fuck this shit
Hangaround

2012-05-04 18:58
Dags att uppa eller?

/r/whoapunktnu
Lol tredje på x360a att 400/400 spelet (enligt leaderboarden) och 67 på trueachievements

GOML
Fuck this shit
Hangaround

2012-05-15 05:20
1 miljon sålda kopior redan haha :D
/r/whoapunktnu
Hejsan!
Jag och några polare har precis startat en MC server, survival med lite plugins.
www.minecraftforum.net/topic/1556291-rising-paradise-247-survival-server-120-slots-towny-mcmmo-essentials-lockette-and-morefresh-server
Det är enbart engelska i chatten, hårda regler mot fuskare osv.
Det mesta står i länken, men har vi missat något så är det bara att citera/skicka ett PM!
Hoppas att många utav er som spelar kollar ut servern.:)
IP: 176.31.90.92
No you!
Dags att väcka denna tråd till liv. Minecraft är ruggigt najs. Men Minecraft är ingenting utan moddar. Och när det gäller moddar så är det alltid bra att ha flera installationer igång om du måste testa en mod.

Så börja tanka hem Multi MC, ett verktyg som låter dig göra just detta. Du skapar en installation, och moddar den som du själv vill.

Här är en lista på moddar jag rekomenderar:

Forge
Ger en suverän överblick över hur många moddar du har installerat, samt ökar hur många block som maximalt kan finnas.

Buildcraft
Ger dig motorer, rörledningar, olja, och mycket mer. Automatiserar / snabbar på ditt minecraft bygge dramatiskt. Att bygga ett automatiserat stenbrott är väldigt lätt:

Du börjar med själva stenbrottet, du kopplar på 10 förbränningsmotorer. Drar ett guld transportrör upp två block från stenbrottet. Där placerar du ett diamant transportblock, och definerar var sten, sand, jord, och andra icke önskvärda produkter ska till. I mitt fall så skickas dem rakt uppåt till ett förstörelse rör, som tar bort dem. Från diamant transportrörets sidor så kopplar jag mer guld transportrör, som det önskvärda till två kistor. Det som måste göras dock är att ställa in filtret i diamant röret så saker skickas dit de ska. Skrot till förstöring, metaller till lagring osv osv.

Forestry
Ger dig mängder med nya träsorter, gör att du kan odla mycket mer effektivt. Är dessutom kompatibelt med Buildcraft.

Universal electricity
Följer Buildcraft standarden. Tillhandahåller elektricitet för dina maskiner och konstruktioner.

TooManyItems
En del kallar detta fusk, jag ser det som en möjlighet att ha koll så att en mod faktiskt installerats korekt. Ger dig en lista med alla block som finns i Minecraft. Tillåter dig även spara ditt inventarie ifall du skulle råka dö.

REI's Mini map
Går du ofta vilse i Minecraft? Då är det här din bästa vän. Ger dig en karta över Minecraft, låter dig markera intressanta punkter på kartan, så som vart din gruva finns.

MAtmos
Denna mod måste helt enkelt bara upplevas! Den lägger till atmosfärer av ljudeffekter till Minecraft. Du hör fågelsången i skogen, vinden som sveper över bergen. Du hör det olycksbådande ljudet av lava i närheten av dig i nån grotta.

Auditori
Denna mod låter dig ladda in ljudpaket som ersätter helt eller delvis minecraft's original ljud. Du kan t.ex. ladda in Minecraft's första ljud paket, eller ladda in annan musik med mera.

Jag hoppas detta har givit er en insikt i hur Minecraft kan utökas.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net
Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)