I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2011-01-20 17:45

[Multi] Erat 2011?

Vilka spel ser ni fram emot och vilka ar garanterad must buys, kul att se vad folk sitter och vantar pa.

Personligen sa sitter jag och vantar pa
Torchlight XBLA
Dungeon Siege 3
Two worlds 2
LA Noire

Uppfoljaren till Demon souls verkar ocksa mysigt, sen var det nagot LOTR med coop/loot/lvling

Personligen vill jag ha en javla massa lootande och lvlande fran mitt 2011

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-20 18:05
Dead Space 2
Dead Space Extration HD
Project Dark (nya Demon's Souls)
The Last Guardian
Final Fantasy vs 13
Metal Gear Solid: Rising
LA Noire
Max Payne 3
Uncharted 3
Mass Effect 3
Elder Scrolls 5: Skyrim
Zelda: Skywards Sword
Infamous 2
Diablo 3
The Witcher 2

Jag hoppas nästan att ett flertal av de här titlarna inte släpps 2011 och blir delayed, har fan inte tid längre. Typiskt, när man äntligen grejat schysst cashflow och kan köpa alla spel man vill så har man inte heller tid att spela dem. Livet är ett troll.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-01-20 18:08
Battlefield 3 ska komma i slutet av året, har dom sagt iaf. Det är högst på min lista.

Sen verkar Nintendo 3DS bli coolt, Ocarina of Time remaken ser väldigt snygg ut. Trist att den är så dyr och att den bara ska ha en batteritid på 4-5 timmar, rätt kasst för en bärbar konsol.

Shogun Total War I mars tror jag blir grymt.
Portal 2.
Elder Scrolls 5.

Kan nog bli ett bra spelår!

Poet

2011-01-20 19:05
Glomde Skyrim verkar lovande far vanta och se hur det blir nar dom borjar slappa videos och liknande

Samma med BF3 hoppas dom gar tillbaks till hur BF1942 och BF2 sag ut, ar inget storre fan av BFBC stuket dom kor pa konsol
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-20 19:19
Bulletstorm
Gears 3
GR: Future Soldier (skulle vara kul att få testa betan också som skulle komma förra året, jävla kuksugare)
L.A Noire
Kanske Brink
Kanske Dead Space 2.

Mer vet jag inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-20 19:26
Galen spel år detta kommer att bli:
Mass Effect 3
Gears of War 3
Diablo 3
Elder Scrolls 5
Tekken Tag 2
Mortal Kombat 9
LA Noire

Många 500lappar kommer att spenderas :/

Mest hypad över nya Mortal Kombat, ser så brutalt och snyggt ut.

Portal 2 har ju en häftig coop, men jag tror knappast att spelet kommer att hålla länge.

Doggsonlol
Lirar folk fortfarande FPS på dator?

F.ö hoppas jag att de håller sig till BFBC spelstilen med ett nya tema.

2011-01-20 19:33
Uncharted 3
Killzone 3
RAGE
Homefront
Crysis 2
L.A Noire
InFamous 2
Gears 3

That's what I got :)

2011-01-20 20:11
Lirar folk fortfarande FPS på dator?

Jo, finns folk som fortfarande gör det men inte i lika stor grad som förr. Hört talas om steam?

F.ö , doggqvist lirar på xbox live , så han kommer säkert nerd-ragea över att du antog att han spelar på PC. lol
Poet

2011-01-20 22:43
ali0418: PC gaming ar dod om man bortser fran MMORPG scenen och Steam lol...

True story: Jag spelade CS 1999 och wow i 5 ar, men fick min forsta konsol 1991/1992

Fuck pc gaming, gimmeh some dungeon crawlers

marvingaye: Antligen kommer du tillbaka, saknat dina visdomsord har i forumet
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-20 22:46
Ehh befolkningen på endast Steam är förmodligen större än Xbox Live och PSN tillsammans....så ja folk lirar fortfarande. :]

Poet

2011-01-20 22:50
Ouf nappade nastan pa det dar trollbait skiten
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-20 22:54
hehe jag var dock seriös.

2011-01-21 03:21
kommer nog bli ett tight år.
Mycket rea på bra spel lär d även bli när d släpps så mycket nytt.

Gears 3 är garanterat, därav Bulletstorm.
Bfield 3 auff!
Brink, klart annars mobbar jag mig själv...
L.a noir endast för dektektiv arbete XD.....
Dead space 2 Hellz yeah!
Deus ex, jaaa
assassins creed 3, guess i gotta haf thrrat shiiest.
Max payne 3, endast om brurshan spelar med mig.

space marine 40k, maybee imellan allt
rage kan bli cool
salvation/Scivelation , endast för att främja ett icke amerikanskt bolag.

Neverwinter ??
Thief 4 ??
ravensdale, om de nu kommer..

two worlds 2, skulle vara för att inte va allt för skjuut dem!

men vi får se vad som händer.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Admin

2011-01-21 16:44
Solklara köp:
Little Big Planet 2. (Ja, det är släppt nu men jag har inte fått hem det än).
Uncharted 3
Infamous 2
Portal 2

Väldigt spännande, möjliga köp:
Killzone 3
LA Noire

Intressanta, hålla ögonen extra noga på:
Crysis 2
Deus Ex
Ico/Shadow of the Colossus (har ju redan spelen men om de blir exepetionella i ny skrud är det värt att uppgradera)
Socom 4

Håller ögonen på, men utan större förväntningar:
Brink

Håller ögonen på, utan förväntningar alls, kanske köper för 99:-:
Duke Nuken Forever (hahahahahahahahaha, som att det kommer)

Solklart om det kommer, men jag tror inte det kommer 2011:
The Last Guardian
Metal Gear Raiden
Max Payne 3
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-01-21 21:18
Ehh befolkningen på endast Steam är förmodligen större än Xbox Live och PSN tillsammans....så ja folk lirar fortfarande. :]

kan detta verkligen stämma?

tror säkert att fler har ett steam acc. med t.ex CS 1.6 liggandes men aktivt spelande måste väl ändå xbox live ensamt ha mer?
Get Random!

2011-01-21 22:18
År 2010.

Steam : We Have Over 30 Million Active Members

Xbox Live : 30 million active Xbox LIVE members

Hittade inget om hur många aktiva medlemmar det finns på PSN men det finns 60 millioner registrerade accs. Om man har i åtanke att många gjort flera accs(PSN är gratis) och att många av dessa accs inte är aktiva members, så skulle jag gissa på att PSN har 20m aktiva accs.

Så för att sammanfatta,

Ungefär ~50 miljoner spelar online på konsoll

30~ miljoner spelar på Steam

2011-01-22 00:50
Där ser man, hihi! XBAWS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-22 07:24
Blir bra:

Mass Effect 3

Verkar lovande:

The Last Guardian
The Elder Scrolls V: Skyrim
Diablo 3
LA Noire

Succé eller flopp:

The Witcher 2
Deus Ex: Human Revolution

Blev helt plötsligt ointressant:

Dead Space 2 (Utvecklarna tog alltså helt fel beslut och satsade på mer action. Survival horror my ass...)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2011-01-22 12:13
Uncharted 3 - kommer köpa direkt
LA Noire - kanske
Max Payne 3 - kanske

2011-01-22 13:58
Blev helt plötsligt ointressant:

Dead Space 2 (Utvecklarna tog alltså helt fel beslut och satsade på mer action. Survival horror my ass...)

Har spelat DS2 nonstop sen jag fick mitt ex igår. Måste säga att även om det ligger något i det där, så är det inte helt sant. Eller det är inte så simpelt i alla fall.

Jag spelade första Dead Space under förra veckan som uppvärmning inför det här (och för att jag ville testa det på PC) och det verkar som att många glömt bort hur mycket action det var i det spelet. Första Dead Space var en Action-horror shooter med skäckinslag då och då. Tvåan har samma typ av skräck kvar, det är fortfarande läskigt för en räddhare som mig, men skillnaden är att actionsekvenserna och kontrollerna är bättre och det är överlag lite mer fast-paced pga man inte är tvungen att gå tillbaka till ställen man redan har besökt. Action sekvenserna och de setpieces som fanns i första DS var för det mesta en besvikelse (t ex turret sekvensen med asteroid fältet. usch).

Om det är någonting som fans av första Dead Space kanske kommer att ogilla så är det snarare att DS2 har mer karaktärer så Isaac är inte lika ensam och han är inte tyst nu. Han pratar med sig själv och med andra ganska mycket. Det stör mig inte så jättemycket men jag föredrog känslan av "solitude" från det första och att han inte pratade hela tiden.

2011-01-22 20:04
För mig blir det mest:
Definitivt:
Portal 2
TES Skyrim
Duke nukem forever (förhoppningsvis)

Kanske:
Crysis 2

2011-01-22 22:01
marvingaye

Du har helt rätt i att Dead Space innehöll väldigt mycket action och det var egentligen det enda problemet jag hade med det spelet. "Necromorphsen" blev helt enkelt inte speciellt skräckinjagande när man hade dissekerat tillräckligt många av dem. Jag uppfattade aldrig Dead Space som "survival horror" överhuvudtaget utan fann mest att den täta atmosfären var det som bidrog till spelet.

Jag tror helt klart att jag skulle ha roligt med Dead Space 2 men kul är egentligen inte det jag eftersöker inom skräckgenren :P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2011-01-22 23:36
Ja, det var nog inte den serien du sökte från första början isf :) Jag ser Dead Space som en grym serie i sin genre, dvs inte renoldad skräck/survival-horror som Fatal Frame, Siren och Amnesia utan mer action-horror som Resident Evil 4/5 och L4D. Även ifall action-horror spel lyckas skrämma upp mig ibland ändå så är skräck-delen mer där som ett tema för vad som i grund och botten är ett actionspel.
Poet

2011-01-22 23:52
Crysis 2 demo dyker upp pa live den 25e dock ar det MP demo och mpn ser cp ut...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-23 15:23
marvingaye

Har du lirat multin på Dead space 2? Undrade hur den är? + varför fick du ditt ex tidigare?

2011-01-23 17:11
CRIBBE

Testade i typ fem minuter, det var inte så många online men det verkade inte heller särskilt kul. Jag är inget stort fan av MP shooters överlag så jag är nog inte rätt man att döma.

Fick det tidigare eftersom jag bor i ett land där det inte är så noga med releasedatum. Spelen åker oftast upp på hyllorna samma dag butikerna får in dem.

2011-01-23 19:13
Vilket land är detta om jag får fråga :). Piratebay?
Jo men tänkte om de var uppdragsliknade eller om d bara är skjuta varandra...

2011-01-23 19:30
CRIBBE

Dubai. Inge piratebay, jag köpte ps3 versionen eftersom man får Dead Space Extraction HD till och jag har redan dildotrollstaven. Rail shooters är en guilty pleasure för mig haha

Jag tror jag hoppar in i DS2 MP'n igen och ger skiten en ärlig chans efter den 25te då det finns mer folk online.

2011-01-23 19:45
Jasså otippat, med Dubai. Har d några hemsidor att beställa ifrån?
Jo d kan vara skönt med railshooters.. Men lite mer intresserad av hur d funkar utanför rymdskeppet? större ytor att spela på eller?

2011-01-23 19:56
Nää, finns en Virgin Megastore butik nära jobbet som jag köper spel från. De slänger upp allt på hyllorna så fort de får in det. Behöver endast beställa online om ett spel blir bannat (händer ibland om spelet innehåller för mycket naket, alkohol eller religiösa inslag).

DS2 är mer linjärt eftersom man inte gör lika mycket backtracking, men omgivningarna känns större ändå eftersom man inte är fast på samma rymdskepp hela tiden. Miljöerna är väl mer intressanta och varierande fast jag måste säga att jag gillade faktiskt atmosfären i ettan. Såhär nice Alien 1 känsla att vara fast på ett rymdskepp.

2011-01-23 20:19
Okej, låter riktigt fint d. Med att slippa förboka och få den en vecka innan releasen :D.

Jo d hade verkligen fått till känslan i ettan, mycket ljuseffekter och ljudeffekter. De var lite d jag hade funderingar över hur d lyckas med sådant nu. I väntan på, får jag spela igenom 1an igen.. kanske på impossible.

2011-01-24 20:13
Glömde Battlefield 3 på min lista också.

Tråkigt att 2 av dem spel jag ser framemot mest detta år kommer så tätt inpå varandra. Homefront 11 mars och Crysis 2 den 22:a mars.

2011-01-24 21:39
Nu har reorna börjat all over ze worrld. 120 kr för spel från 2010 är inte fyskam.

typ exempel
Nier 115 kr
Förbeställningar för 370 kr

beställde några games igår från en hemsa, tack vara marvingaye. Som fick mig att börja leta efter nya butiker. Kan langa hemsidan om allt går smoov. vill inte slänga upp nått som inte funkar :D.
Admin

2011-01-25 08:51
Zavvi? Play? Axelmusic? :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-01-25 10:43
d först nämda, men även sendit.com
fösökte hitta virgin men d hade endast länkar likt prisjakt.
brukar köra med cdwow då du får gratis prylar därifrån. fick juh 2 spel för några månader sedan :D.
Admin

2011-01-25 12:37
Tja, alla de tre jag nämnde funkar finfint så du behöver inte oroa dig. Zavvi kan ta lite tid men det är enda nackdelen. Men det kanske är värt väntan om man kan spara 300-400:- :)
Poet

2011-01-26 19:56
Far val lagga till Magna carta 2 pa min spellista 2011

Borjat trottna rejalt pa att jag 90% av tiden nar jag spelar sitter fast i en javla krigszon, black ops gjorde inte skiten battre utan fick en att inse hur fucking pointless shooters har blivit pa senare tid.

Och for forsta gangen pa lange ska jag inte rora dlcn :)

Konsoler behover mer spel som ar inriktade pa lvling/bossfights/loot/coop, hur javla fucking svart kan det vara egentligen? Om nu tex Homefront kan trycka in 32 spelare pa en map varfor kan inte spelforetagen gora ett oblivion liknande rpg med coop och bossar?

skitbransch ar nastan sa man far aterga till WOW men da kommer skiten ga at helvete :(
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Admin

2011-01-27 02:56
Vore onekligen fett med ett multi coop i krigsmiljö. T ex sex pers som attackerar en bas från olika håll. Lite som en kampanj med flera spelare men ändå inte riktigt. Det måste vara svårare. MW2 var inne på rätt spår, en början.
Poet

2011-01-27 14:18
Operation flashpoint: Red river Q2 :)

4 player coop
Hardcore mode ar cp

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-27 21:47
Jag har oxå funderat på multin där.
Tar man spel som just cause 2, lost planet 2, medal of honour(bad company), the sabotuer och bygger ett spel där man kan spela sjukt många olika stilar. Men tillexempel spelar man rush kan man inte ta sig utanför det mörka på kartan. 10 sekunders reglen. fuck killstreaks :) gps sattelit style här.

På samma sätt borde man göra på detta, man kan kalla på snubbar som glider runt i helikopter/flygplan. Så om d har tid kan d komma till undsättning. kan inte ta sig ut heller om d kommer in i zonen.
När man vinner tar man över de andra personernas område. Man kan bygga upp baser och ta/fösvara baser. Eller man kan vara sabotör och glida runt och sabotera för andra. Eller sno saker. Men för att ta kontroll måste man köra fps style. Bygger klaner 10 -10 Karta likt just cause 2 och varför inte trycka in lite lost planet 2 monster.
Levlar, för att lära sig hantera olika vapen/fordon/kast vapen/walki-talkin.
Som sabotör kan du lära dig spränga/klättra/hacka/dyrka lås etc.
bara en tanke

Fick min Silver Xbox kontroll idag.. Nördade upp ett utubeklipp, mobil style. :S

2011-01-27 22:01
Damn, den är fine as hell. Den silvriga och den röda som de gav ut med RE5 bundlen är lätt de sexigaste krysslåde kontrollerna imo.

2011-01-27 22:22
SKa plocka upp en såndär kontroll jag också när tiden är rätt.
Så jävla fresh.

2011-02-01 14:37
Evolution p27

angående zavvi, fick 1 spel igår och 1 idag :D 5 dagar är ingen big deal. Bruden blir avis när man får paket varje dag haha. (d har precis relauchat sidan kankse e därför)
Admin

2011-02-01 15:06
Nice :) Ibland är de snabba. Kanske är play.com som är långsamma. Nån av de där sidorna fick jag vänta ca 15 dagar på. Annars ligger det väl på runt 7-8.
Rappare

2011-02-01 22:01
Homefront!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-02-03 21:18
Dark Souls(ARGH!!!!)
Uncharted 3
Catherine
BF3
The Last Guardian
Killzone 3
Elder Scrolls 5
Diablo 3
Infamous 2
MGS: Rising
Rage

Rappare

2011-02-04 18:27
Jag har inhandlat LBP2 som just damp ner i brevlådan, och nästa blir Marvel vs Capcom 3 och Killzone 3 i slutet av månaden. Jag har bara tänkt så långt hittills, så får vi se hur sugen jag är på resten när de väl släpps. MVC3 kommer trots allt ha ganska långa ben i multiplayer.

Senare i år beror helt på när Diablo 3 släpps, för av tidigare erfarenhet tror jag inte att jag kommer ha särskilt mycket tid till andra spel så fort jag fått hem det. Hehe.

2011-02-05 03:26
Homefront
Crysis 2
L.A Noire

Förbeställer Homefront om 2 veckor kanske.. ska bli riktigt nice.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.