I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-01-20 19:44

[Multi] Homefront

Äntligen ett spel som ser ut att kunna utmana både Battlefield och COD-spelen i sin genre. Har sett framemot detta spel länge, sedan dem visade sin debut trailer, det ser så fruktansvärt roligt ut och riktigt bra.

Från skaparna av Frontlines: Fuel of War, som jag tyckte var ett riktigt grymt spel när det kom ut, hade många roliga timmar med det och hoppas nu att detta ska bli minst lika bra.

Spelet släpps den 11 mars, och kommer till samtliga format, dock så kommer X360 få tillgång till DLC:n före PC och PS3 och kommer också få en exklusiv map kallad "Suburbs".

Anyone else excited?

2011-01-20 21:54
I am.

Verkar riktigt grymt. Blir nog ett köp skulle jag tro.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Poet

2011-01-20 22:48
Meh ser ut som en blandning mellan ett fult bad company och ett daligt Call of duty typ, far se om det dyker upp mer videos

Dwiety leta fram lite sniper videos sa kanske jag andrar mig :P

Forovrigt kommer den har skiten salja utav helvete i usa, dom blir invaderade i ett spel = DEY TOOK OUR JEEEBS mentaliten dyker upp och alla ar patrioter

God bless the USA
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-21 22:38

2011-01-24 20:16
Hur jävla grymt ser inte det här ut liksom?

Poet

2011-01-25 19:09
Thermal sniper...

Nastan grymt
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-25 19:42
OH NOES! THERMAL!
Kommer inte köpa spelet! Värsta skiten kompis abouw!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-26 00:00
kan bli riktigt fett.

Crysis 2 va ju ingen höjdare, kan mycket väl bli ett spel man köper om inte brink är väldigt bra(tvek)
Get Random!
Admin

2011-01-26 11:13
Kan bli grymt. Gillar förutsättningarna med ett Nordkorea som flippar. Får se om det har ett innehåll som matchar utsidan bara.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-01-26 16:10
man får den för 50% på game om man byter in ett spel!
Get Random!

2011-01-27 19:54

verkar riktigt nice! :D

battlepoints verkar riktigt stabilt. dock hoppas jag på att det kommer finnas limits på viechles och sådant.

16 vs 16 ee oooocksåå najs
Get Random!

2011-01-27 23:37
hittade två videos där han går igenom multiplayer väldigt bra.

Känns som att det känns som att det är bättre respons och så än t.ex battlefield.
verkar väldigt lovande.

finns många olika gamemodes, TDM finns såklart!

Get Random!
Poet

2011-01-28 00:27
VAR AR SNIPER GAMEPLAY?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-28 00:31
Sniper gameplay är helt ointressant och det är bara massa MW2-fanboys som bryr sig om sånt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-01-28 05:07
Dieallot: Hade det inte varit for den dar 360n hade jag spottat pa dig...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-28 09:55
Hoppas dom kommer kunna leva upp till sitt egna engagerade snack. Då blir det nog jävligt fett.

2011-01-28 14:48
känns redan jävligt fett... känns gött att man blir mer belönad för teamwork än i andra spel där man kan vinna på att bara ligga någonstans med en sniper.

battlepoints känns väldigt nice!
Get Random!

2011-01-30 21:20
Det ser helt ok ut men jag är nog mer sugen på Killzone 3. Sen räcker nog det tills BF3 kommer. Men vi får väl se

2011-01-30 21:31
ser rätt intressant ut.. men av någon anledning får jag en skum känsla av att typ amerikanska regeringen varit huvud sponsor till detta spel.

Skulle vara niceare om d tog bort hela "landskampen" Mitt land är bättre än ditt land och bara för att det är amerikaner man spelar rättfärdigar det att man "dödar" nordkoreaner, men när Medal of honuer gör ett spel där man kan "döda" amerikaner blir det kalabalik.

Seriöst!

-? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-01-30 23:20
fast man har väl kunnat döda amerikaner i alla spel?

i alla fall multiplayer. Även i COD mw2. på tal om MOH skiten..
Get Random!

2011-01-30 23:52
jo d klart, finns några stycken. Men tycker ändå spelet luktar patriot
Admin

2011-01-31 00:19
CRIBBE:

Det var min första tanke också; att nu har de gjort ett råpatriotiskt antikommunistspel som hör hemma på 60-talet. Men samtidigt så är den vinkeln så överdriven redan på förhand att det är just det som kan bli bra. Om patriotismen är överväldigad genom helst spelet kan det slå över till någon form av kritik eller satir av patriotism.

Annars är det ju värre med Black Ops. Vet inte om jag ska tolka slutet som patriotiskt eller ironiskt. Töntigt var rätt svar. Tidigare CoD-spel har haft lite distans, åtminstone IW-spelen och i synnerhet första spelet.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-01-31 14:06
Jag är mongo jag vet, men var tvungen att ta reda på mer om detta spel.

Och nu lite skön handling.

This surburbia has gone to rot with overgrown lawns, garbage and decay. A large army truck is in the background and a ragtag group of AMERICANS are getting on it, carrying ratty suitcases. KOREAN SOLDIERS oversee the operation.

It’s evident that the camera is hidden and recording from an unseen vantage point.

The camera shifts and zooms in as two KOREAN SOLDIERS are pulling a dirty HOMEOWNER out of his broken down house.

HOMEOWNER
I’m staying! This is my house. I paid for it! Get your fucking hands off me.

The soldiers pull the man into the street and then hold him as a KOREAN CAPTAIN runs up to the altercation.

CAPTAIN (IN KOREAN)
What is the problem, soldier?

KOREAN SOLDIER 1 (IN KOREAN)
He refuses to leave his home.

CAPTAIN (IN ENGLISH)
American comrade, you are being relocated to a better place where you will have food and shelter.

HOMEOWNER
Fuck you, I ain’t no comrade! This is my home. This is America. I can live where I want!

The homeowner spits on the Captain and struggles against the soldiers holding him. The Captain wipes the spit from his face, calmly pulls a pistol from his belt and shoots the American in the head.

The soldiers walk back to the truck as the body bleeds out.

—- Here’s the other side —–

The Korean hostage sits against a concrete wall between two masked American resistance members. He wears a Korean army uniform that is dirty and torn and has bruises on his face.

His left arm lies broken in a dirty sling. When he speaks he is emotionless, almost as if he’s reading from a script.

KOREAN HOSTAGE
My name is Lee Yang and I am a solider of the Democratic People’s Republic of Korea. My blood type is A+. I was captured five days ago by brave American freedom fighters.

RESISTANCE FIGHTER
What was your personal mission?

KOREAN HOSTAGE
I was sent to Montana to make sure that the Americans who lived here did as they were told. It was also my personal duty to help oversee and supervise the loading of train cars filled with minerals for shipment to San Diego.

RESISTANCE FIGHTER
What do you think now?

KOREAN HOSTAGE
I know what Korea is doing is wrong. I understand that I was a bad person, a bad soldier. I wish nothing more now than to help the Americans by telling them everything I know about army movements and what we are doing in the area. Long live America.

RESISTANCE FIGHTER (TO CAMERA)
America is fighting back. This will be the fate of any Koreans who try to stop us. We will take as many hostages as we can. Save yourself. Get out of our country. Long Live America!

--------------------------------------

I am reminded of WWII propaganda where the American government posted flyers of Japanese people as inscrutable dangerous beings and in turn was one of the major reasons why over 120,000 Japanese Americans were sent to internment camps.

And that’s what this game reeks of. Propaganda to promote American superiority doused with fear and paranoia of the Asian foreign menace (whether it be North Korea or Muslims). People may brush this aside and say that I’m being too negative and pessimistic over a game. Relax, they say, it’s just a video game. But in this day and age, you cannot underestimate the influence of video games and, more importantly, the power of human stupidity.

länk till The Face of Xenophobia

En spel journalist som testat spelet

Här har ni trailern till manusförfattarens film (som påminner om spelet :D)
inte att glömma att en "ex"CIA snubbe varit med och skrivit.

2011-01-31 14:24
:D märkte att d var en recap på red dawn som kommer snart...
hittade orginalet

Rappare

2011-01-31 18:45
Skönt att man har tröttnat på Black Ops lagom till releasen. Detta kommer va jävligt tungt. Soft med lite CQB i stadsmiljö.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-02-03 15:04
During the company’s third fiscal quarter conference call this evening, THQ CEO, Brian Farrell stated that their upcoming shooter, Homefront, would now ship one week later.

Originally slated for a March 8th/11th release date, Homefront is now hitting North America and Europe on March 15th and March 18th respectively.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Rappare

2011-02-03 15:44
Doggsonlol
Gamla nyheter ;D
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-02-03 16:11
Gaaaaaah........ jaja, den som väntar på något gott.......

ändå taggad. har inte spelat BO på länge nu, kan mycket väl bli det spelet jag byter in för att få detta för 50% ;)
Get Random!
Poet

2011-02-03 18:27
Sag inget om det i traden, var missade jag att kolla?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-02-10 20:01
Ny trailer!

GIVE ME!

2011-02-11 16:04
Ny walkthrough

Fan vad jag längtar.

2011-02-14 10:30
Ny information som har dykt upp.

http://forums.xbox.com/35625496/ShowPost.aspx

2011-02-14 22:39
Ljudeffekterna är ju värdelösa och AI'n verkar inget vidare heller. Jag skulle hellre vilja ha ett FPS med 10 stycken smarta fiender som kommer mot mig än ett med 50 stycken dumhuvuden. Multiplayer är väl ändå det jag är intersserad av och det ser helt ok ut än sålänge. Fortfarande så lutar det dock åt Killzone 3 men vi får se. Gillar att det finns mycket valmöjligheter

2011-02-14 22:53
Jag undrar dock. Finns risk att alla bara kommer spara points till helikopter hela tiden så flyger det runt ett gäng helikoptrar och är allmänt irriterande.. Eller fins det någon limit?

Poet

2011-02-25 14:09
Listan var ju inte rolig :D multiplayer bleepen kommer vara ett helvete för folk
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Rappare

2011-02-28 08:13
Man får ju hoppas att dom har någon typ av åtgärd så folk inte spammar helikoptrar. Men det är ju såklart en faktor. Vi får helt enkelt vänta o se :)

2011-03-11 13:50

Fuck yeah! Så helvetes grymt, nästa fredag smäller det! HYPE!
Avsnitt 3, 4 och 5 har inte släppts ännu.

Poet

2011-03-11 13:55
Faktiskt blivit intresserad av spelet på senaste men ska försöka att hålla mig ifrån att inskaffa det.

Enda delen jag stör mig på är systemet med generalen som sätter ut skit på dom i motståndarlaget som röjjer mest, varför ska bra spelare bli bestraffade?
Är van att spela med folk och se FISK på plats 1-2-3-4 när vi spelar ihop, så tydligen vill dom att ingen ska få sin chans att skina utan alla ska vara average joes.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-11 21:03
vilket är ganska bra system att få bort camping och så?

fast om jag inte är helt ute och cyklar är detta bara i commander mode och det finns vanlig death match?

såg jag rätt eller stod det 32/32 players????????? :D
Get Random!
Poet

2011-03-11 21:21
En camper blir ju dödad oftare än en bra spelare, iaf om det är en standard camper :P Dom sitter ju liksom kvar där dom sitter pga reumatism

Deras tidigare spel var väl 32 dvs 16vs16 om jag inte minns fel, blir lite osäker nu
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-13 00:39
hmm.... stod ju iofs 16 vs 16 någonstans... vet att det var mer än bfbc 12 vs 12 iaf...
Get Random!

2011-03-13 13:42
Frontlines hade 32 spelare, ja.
Det är sedan länge känt att det ska vara 32 spelare i Homefront också.

Folk som redan fått tag på det, ser ju grymt underhållande ut.

Admin

2011-03-13 14:25
Bara jag som tycker det ser lite gammalt ut redan? Omgivningen ser väldigt steril ut och ljudet verkar ganska platt.

2011-03-13 15:56
Tycker hela spelet känns platt. Får deja-vu känsla av allt jag ser, det är verkligen "ännu ett sånt spel".
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-14 00:41
Sett till grafik och ljud så är det ju inget att hänga i granen. Lika dåliga ljudeffekter som i Black ops. Om det är kul eller inte har jag svårt att avgöra från det jag sett. Men det ser ju inte ut att revolutionera FPS genren direkt:P Får jag det för en billig slant så kanske jag slår till

Admin

2011-03-14 11:36
Spelet har hittills fått ganska bra recensioner på Metacritic. Främst av 360-medier men även PS3-versionen har hittills inte ett betyg under 80. Även om det bara handlar om 4 resp 3 recensioner så lär betyget landa runt 84-85 skulle jag tro. Å andra sidan fick Black Ops 87-88 och det har fått en kraftig inflation på betyg gällande fps de senaste åren.

En stor turnoff är att det återigen bjuds på en löjligt kort kampanj: det talas om sju timmar på Hard.

2011-03-15 13:19
Ign gav det en 7a dock pratades det väldigt gott om mpn,

Känns som att betyget dras ner av single playern?
Get Random!

2011-03-15 13:40
Spelet är Diet COD. De som älskar att grinda XP i multiplayer, låsa upp skit och se små siffror ploppa på mitten av skärmen varannan sekund behöver ju inte ens tveka. Detta kommer fungera helt ok för er som en filler medans ni väntar på den årliga COD releasen i höst.

Med andra ord, absolut inget för mig.

2011-03-15 16:14
Spelet har fått väldigt lovande recensioner runt om hittills, enda relativt låga är EDGE, som gav det 5/10. Annars verkar det gå hem oss recensenterna.

Det är som sagt mycket pga. singleplayerns längd som drar ner betyg vad jag förstår, annars verkar det väldigt balanserat och underhållande online. Absolut ett köp på release.

Med andra ord, absolut inget för mig.

Men sitt fan inte och grina över det i tråden då, dipshit. Är spelet inte intressant för dig? Fine, håll det för dig själv, har du inget vettigt att skriva så skriv inget alls. Hur svårt ska det vara att hålla sig borta från ett spel som absolut inte intresserar dig? Tell me that.... (Don't).

2011-03-15 17:38
diwety

haha, hur grinar jag över det? Jösses vad överkänslig. Verkar som att du tolkar det jag skriver lite fel. Jag spelade det häromdan och skrev en rekommendation här för den målgrupp jag tror kommer gilla spelet. Brukade själv gilla sånt här, men nu.. not so much. Det är inget dåligt spel dock, vilket jag inte heller har sagt.

2011-03-15 20:25
haha måste säga att du absolut inte borde jobba som spelrecensent! f.ö. verkar bra med tanke på hur mycket större det känns, 16 vs 16. gotta love it!
var tveksam i början men de mp gameplays som finns ute övertygade mig, sen tror det slår Black Ops med hästlängder(vilket jag nu har sålt och ersatt med 4an)

kommer nog köpa detta på relseasen om pengarna går ihop! :D
Get Random!